Citat:
Ursprungligen postat av
kickedoutofspace
Jag tror de bankerna som ger ut då faktiskt inte bryr sig och sätter i system att de människorna ska hamna hos kronofogden och få en stämpel livet ut med att de inte kan hantera pengar. Sätt så otroligt många avsnitt där de kan låna hur som helst utan problem och med så sjuka räntor att en annan svimmar. Men ändå får de pengar!
Men när jag blev singel och behövde en säng då gick det inte för min ekonomi skulle inte gå ihop (hade hälften av pengarna till sängen bara med den lönen och tänkte betala sedan resterande vid löning). Även om de ljuger så måste de göras UC-koll men ändå får de pengar. Om någon vet får den gärna belysa detta
Sms-bolag säljer skulderna vidare, till t ex inkassobolag, de är även aggressiva med att skicka case till kronofogden, en myndighet vars effektivitet och finansiering de utnyttjar, folk utan skuldsanering jagas ju resten av livet.Degen skall in. Sms-bolagen skulle såklart aldrig lånat ut pengarna från början, de är usla med kreditupplysning. Läste en artikel för ett par år sedan, då hade Konsumentverket kikat på ca 10 bolag, och samtliga hade slapp UC-koll.
De borde ta upp sådant här i ett specialreportage av Lyxfällan, en dokumentärserie, en spin-off, det är ju varenda jävla avsnitt dessa SMS-lån med ockerränta till redan skuldsatta. Genomlys skiten och utbilda folket liksom.