2020-01-28, 20:16
Medlem
Knullkungens avatar
Sambon lämnar. Inte oväntat.

https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/lisa-holl-skulderna-hemliga-dumpad-under-inspelningen/

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/kJGaya/smabarnsmamman-lisa-29-kampar-for-att-bli-skuldfri
Senast redigerad av Knullkungen 2020-01-28 kl. 20:20.
Citera
2020-01-28, 20:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickedoutofspace
Jag tror de bankerna som ger ut då faktiskt inte bryr sig och sätter i system att de människorna ska hamna hos kronofogden och få en stämpel livet ut med att de inte kan hantera pengar. Sätt så otroligt många avsnitt där de kan låna hur som helst utan problem och med så sjuka räntor att en annan svimmar. Men ändå får de pengar!

Men när jag blev singel och behövde en säng då gick det inte för min ekonomi skulle inte gå ihop (hade hälften av pengarna till sängen bara med den lönen och tänkte betala sedan resterande vid löning). Även om de ljuger så måste de göras UC-koll men ändå får de pengar. Om någon vet får den gärna belysa detta

Sms-bolag säljer skulderna vidare, till t ex inkassobolag, de är även aggressiva med att skicka case till kronofogden, en myndighet vars effektivitet och finansiering de utnyttjar, folk utan skuldsanering jagas ju resten av livet.Degen skall in. Sms-bolagen skulle såklart aldrig lånat ut pengarna från början, de är usla med kreditupplysning. Läste en artikel för ett par år sedan, då hade Konsumentverket kikat på ca 10 bolag, och samtliga hade slapp UC-koll.

De borde ta upp sådant här i ett specialreportage av Lyxfällan, en dokumentärserie, en spin-off, det är ju varenda jävla avsnitt dessa SMS-lån med ockerränta till redan skuldsatta. Genomlys skiten och utbilda folket liksom.
Citera
2020-01-28, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hyckleri av TV3? Sänder tv program om kvinna som förstört sin ekonomi och sitt förhållande genom dobbel och blancolån. Gör sedan reklam för bettingbolag och blacolån?
Bästa Lyxfällan jag sett. En helt vanlig tjej som är ångerfull. Vilket dom inte brukar vara, men det är riktigt bedrövligt med bettingsiter o banker typ Bynx.
Förstör helheten !!
Citera
2020-01-28, 21:20
Medlem
cosmic_dancers avatar
Okej att snubben inte vill fortsätta en relation med henne med tanke på alla lögner men att inte vilja stötta henne under programmet känns jävligt rövhattigt.

Bra avsnitt och hittills gillar jag det nya konceptet. En tjej som verkligen mår dåligt över situationen och vill ha bättring. Bra med bara Magda och Magnus, Frida var lite för mjäkig mot deltagarna upplevde jag. Magnus och Magda tycker jag ställer lite mer krav och vågar säga sanningen
Citera
2020-01-29, 06:47
Medlem
Soterns avatar
Jag tycker de fokuserade för mycket på hennes spelberoende. Hon sa ju redan i programmets början att hon spärrat sig själv på alla spelsajter. Hon hade ju i princip löst det problemet redan innan.
Och hon sa själv att hon hade stora skulder innan, och började sedan spela i tron att det skulle lösa hennes ekonomiska problem. För mig framstår detta inte som den typiske spelmissbrukaren.
Citera
2020-01-29, 12:50
Medlem
Det första avsnittet för säsongen, visst är det idiotiskt och dumt, men att på ett så kallt sätt lämna sina barns mamma som söker hjälp är ganska vidrigt. Känns som att det måste vara mer som ligger bakom det beslutet och att han nu tar tillfället i akt?😳
Citera
2020-01-29, 13:42
Medlem
kickedoutofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Det första avsnittet för säsongen, visst är det idiotiskt och dumt, men att på ett så kallt sätt lämna sina barns mamma som söker hjälp är ganska vidrigt. Känns som att det måste vara mer som ligger bakom det beslutet och att han nu tar tillfället i akt?😳

Har precis tittat klart på avsnittet och håller med. Sedan att det skriv i sms till teamet och inte henne var ännu konstigare. Även om han inte vill medverka heller så går det ju att hitta honom väldigt enkelt
Citera
2020-01-29, 19:14
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hyckleri av TV3? Sänder tv program om kvinna som förstört sin ekonomi och sitt förhållande genom dobbel och blancolån. Gör sedan reklam för bettingbolag och blacolån?
Äsch vem bryr sig. För att få ta lån måste mna va myndig och då får man ta konsekvenserna själv.
Citera
2020-01-30, 07:58
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Frida var lite för mjäkig...

Hej,

Frida har ett ganska mångfacetterad yrke - hon ville väl inte säga/göra något som skulle kunna påverka andra uppdrag negativt.
Citera
2020-01-30, 08:06
Medlem
constants avatar
Blev ganska besviken. Å andra sidan var nog den traditionella freak-showen "Lyxfällan" uttjatad.
Citera
2020-01-30, 12:55
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Är det tänkt att serien ska kännas som en dokumentär?
De två första avsnitten kändes helt annorlunda jämfört med tidigare.
Citera
2020-01-31, 19:25
Medlem
keckoishs avatar
Tycker att det kändes som ett sansat och bra avsnitt med substans. Skönt att man slopat den bombastiska redovisningen av överkonsumtionen och det till förmån en uppföljning efteråt. Och så att man har slopat epitetet "kick-ass-" framför Philip Diors titel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in