Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Sedan blev jag förbluffad över snubben som bara gav henne en 500kr direkt bara så - donation.
1. Schysst!! 2. Hade han gjort det om det var en snubbe där istället för en äldre bimbo? Öppnar även upp för nya frågeställningar. Är män mer generösa/vårdslösa med sina pengar gentemot andra? Eller kanske enbart det motsatta könet?
Kan erkänna att det var jag som donerade en röding till kvinnan. Visste ingenting om hennes bakgrund såg bara att hon skulle sälja barnleksaker vilket tydde på att hon har barn. Har själv haft en fattig uppväxt och tycker synd om barn som kommer i kläm på grund av deras föräldrar som har en dålig ekonomi, själv så hade jag den månaden som hon stod där en riktigt bra inkomst och den rödingen jag gav bort var knappt 1% av min månadsinkomst före skatt så det var inga större pengar för min del.
Hade det varit en snubbe som stått där och sålt sina barns leksaker så hade jag gjort detsamma.
Har själv inte sett programmet då jag knappt kollar på tv, visste inte om det skulle komma med eller inte men det gjorde det visst fick jag reda på av flertalet av kollegor på mina jobb.
Innan auktionen så pratade jag även med den skallige programledaren vad kvinnan hade för utbildning, tyvärr så var hon inte Undersköterska för i så fall kunde jag ha ordnat jobb åt henne direkt.
Ångrar jag att jag gav henne femhundringen? Svårt att säga då jag inte har sett programmet, men om hon har barn så ångrar jag det givetvis inte.