2019-02-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Noterade att Mathiaz har tre prickar intatuerade på handen mellan tumme och pekfinger..

3 prickar just där -kan- stå för La Vida Loca. Iaf inom den gängkulturen.

Edit: https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:3_dots_tattoo.GIF

Det är luffarprickar.
Citera
2019-02-03, 14:02
Medlem
LillaTEs avatar
Blev så irriterad när jag såg avsnittet om "Ullaredsmorsan" och de gör jämförelser mellan hennes shopping och vad hon hade kunnat köpa till barnen istället. NEJ, hon hade ju fortfarande shoppat för pengar hon inte har. I det ena exemplet hade hon överkonsumerat till barnen och i det andra överkonsumerat skit, men oavsett så hade hon ju bränt pengar hon inte har!
Citera
2019-02-04, 14:30
Medlem
jutsulegendens avatar
Håller med dig. Hur kan man påstå att alla 9000 kr i pizza hade kunnat gå till saxofoner och Xbox. Om man inte köper pizza och äter till middag måste man köpa någon annan middagsmat på Coop istället. Det kommer kanske inte bli 9000kr men det kostar ändå något. Sluta köp utemat för 9000kr är inte = du får 9000 kr i plånboken.

I nya budgeten fick hon råd med 3700 kr i månaden till mat. Det blir tufft. Jag har fru, två barn och har 5500 kr i månaden på mat (trots att jag storhandlar och planerar och inte köper "dyrt"). Hon hade fyra barn. Det blir nog mycket pasta o nudlar för hennes familj
Senast redigerad av jutsulegenden 2019-02-04 kl. 14:35.
Citera
2019-02-04, 14:44
Medlem
Är dett från lyxfällan?
https://www.youtube.com/watch?v=Q49WAqPT8Rg
Jag tänkte vara smart och köpte knark...
Citera
2019-02-04, 16:30
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Är dett från lyxfällan?
https://www.youtube.com/watch?v=Q49WAqPT8Rg
Jag tänkte vara smart och köpte knark...
Kommer från ett program som heter Leifs restaurang verkar finnas kvar på tv4play.
Citera
2019-02-05, 12:58
Medlem
Knullkungens avatar
Dagens avsnitt;

http://dagenstv.com/se/chart/?cha=26&dat=2019-02-05&event=1307073637#1307073637

"Jessica och Joakim trängs tillsammans med sina sex barn på 65 kvadratmeter strax utanför Göteborg. För tre år sedan gifte sig paret och tog då ett lån på 60 000 kronor för att ha råd med alla gäster. Nu har de tvingats pantsätta sina vigselringar."
Citera
2019-02-05, 16:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Blev så irriterad när jag såg avsnittet om "Ullaredsmorsan" och de gör jämförelser mellan hennes shopping och vad hon hade kunnat köpa till barnen istället. NEJ, hon hade ju fortfarande shoppat för pengar hon inte har. I det ena exemplet hade hon överkonsumerat till barnen och i det andra överkonsumerat skit, men oavsett så hade hon ju bränt pengar hon inte har!
Var väl mer för att visa henne att hon prioriterat sig själv framför barnen. Naturligtvis hade det varit lånade pengar vilket som men jag skulle ändå ha större förståelse om hon lånat för barnens skull jämfört med nu när det handlade om krimskrams till sig själv.
Citera
2019-02-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Dagens avsnitt;

http://dagenstv.com/se/chart/?cha=26&dat=2019-02-05&event=1307073637#1307073637

"Jessica och Joakim trängs tillsammans med sina sex barn på 65 kvadratmeter strax utanför Göteborg. För tre år sedan gifte sig paret och tog då ett lån på 60 000 kronor för att ha råd med alla gäster. Nu har de tvingats pantsätta sina vigselringar."

8 pers i en två (eller liten trea). Inte mycket plats för egentid där.
Citera
2019-02-05, 21:00
Medlem
Min brors kusins avatar
Fin reklam för Norwegian Bank........
Citera
2019-02-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Sedan blev jag förbluffad över snubben som bara gav henne en 500kr direkt bara så - donation.
1. Schysst!! 2. Hade han gjort det om det var en snubbe där istället för en äldre bimbo? Öppnar även upp för nya frågeställningar. Är män mer generösa/vårdslösa med sina pengar gentemot andra? Eller kanske enbart det motsatta könet?
Kan erkänna att det var jag som donerade en röding till kvinnan. Visste ingenting om hennes bakgrund såg bara att hon skulle sälja barnleksaker vilket tydde på att hon har barn. Har själv haft en fattig uppväxt och tycker synd om barn som kommer i kläm på grund av deras föräldrar som har en dålig ekonomi, själv så hade jag den månaden som hon stod där en riktigt bra inkomst och den rödingen jag gav bort var knappt 1% av min månadsinkomst före skatt så det var inga större pengar för min del.
Hade det varit en snubbe som stått där och sålt sina barns leksaker så hade jag gjort detsamma.

Har själv inte sett programmet då jag knappt kollar på tv, visste inte om det skulle komma med eller inte men det gjorde det visst fick jag reda på av flertalet av kollegor på mina jobb.

Innan auktionen så pratade jag även med den skallige programledaren vad kvinnan hade för utbildning, tyvärr så var hon inte Undersköterska för i så fall kunde jag ha ordnat jobb åt henne direkt.

Ångrar jag att jag gav henne femhundringen? Svårt att säga då jag inte har sett programmet, men om hon har barn så ångrar jag det givetvis inte.
Citera
2019-02-06, 10:23
Medlem
Nintendokids avatar
Det bästa han göra är att lämna henne. Låta henne gå i personlig konkurs, och se till att hon förlorar vårdnaden av barnen.
Citera
2019-02-06, 10:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Det bästa han göra är att lämna henne. Låta henne gå i personlig konkurs, och se till att hon förlorar vårdnaden av barnen.
Får intrycket att hon vill lämna honom, om det är säsong 26 - Avsnitt 3 du menar.

Dock har det mesta av den halva miljon (582.324:-) de lånat sedan de träffades skrivits på henne, så hon sitter i en grym knipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in