2018-04-13, 11:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Och han har knappast fått skuldsanering när dom spelade in, alltså borde kfm tagit bilen om den varit värd 15000:-. Mycket som var konstigt i detta avsnittet, såg bra ut som underhållning men det verkar konstigt.
Bilen var väl knappast värd ens 15000:-, det var väl ett snällt pris firman satte för att framstå som en sjysst bilfirma för potentiella kunder som tittar på Lyxfällan. När firman sedan insåg att de inte skulle göra någon vinst på den så erbjöd de väl sig att skänka tillbaka den till paret för ytterligare någon stunds TV-tid... There´s no such thing as a free Renault
Senast redigerad av Mimur 2018-04-13 kl. 11:49.
Citera
2018-04-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tycker de påminner om två heroinister, bleka och jävliga.

Sanne var helt uppenbart påverkad hela programmet. Jag tänker subutexpogram?
Citera
2018-04-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Mo
Sanne var helt uppenbart påverkad hela programmet. Jag tänker subutexpogram?
Ja, jag tyckte också att hon verkade vara påverkad men kunde dock inte sätta fingret på vilket preparat. Tänkte amfetamin men sedan "Nej...".
Citera
2018-04-13, 20:40
Medlem
Sanne verkade inte vara så off men killen tålde inte närbilder, det såg ut som att han hade översminkade blemor i ansiktet, såg ut som en pundare som klämt pormaskar som sen blivit infekterade. Men han borde ju ha körkort och det har man inte i Sverige är 2018 om man fipplar med droger.
Citera
2018-04-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Sanne verkade inte vara så off men killen tålde inte närbilder, det såg ut som att han hade översminkade blemor i ansiktet, såg ut som en pundare som klämt pormaskar som sen blivit infekterade. Men han borde ju ha körkort och det har man inte i Sverige är 2018 om man fipplar med droger.
Beror ju på om han åkt fast och hur ofta. Känner flera speedfreaks med körkortet i behåll. De är ju inte Christer Petterson knarkare för all del men missbruket är välkänt iallafall.

En del knarkare är rätt skickliga på att hålla sig under radarn från lagen och läkare.
Senast redigerad av EternalGlory 2018-04-14 kl. 11:08.
Citera
2018-04-16, 09:34
Medlem
statemachines avatar
Nu har HD/Sydsvenskan skrivit en krönika om programmet:

Citat:
Den här torsdagskvällen var det Sanne och Christophers tur att bli förnedrade. Skuldrekord! utropade ekonomerna i "Lyxfällan". När tv-programmet nu går in på sin 24:e (!) säsong är det svårt att inte häpna över hur TV3 kan fortsätta producera klasshat med sådan oerhörd lättja.

Samborna från Ängelholm uppfyller med råge vad programmet upphetsat letar efter. Han har missbruksproblem och har spelat bort hundratusentals kronor. De är arbetarklass, bidragstagare. Som om inte det vore nog lägger hon pengar på att fixa sina läppar, äter godis och röker. Ekonomen visar upp ett godisberg för att de ska förstå ”vilka sjuka mängder skräp de trycker i sig”.

Det är en sorglig verklighet som målas upp. Hur Christopher fick pengar från försäkringen och sedan fortsatte att spendera för att han kände sig som en kung, ”ville fortsätta leva det livet”. Allt detta konsumtionssamhälle bär skuld till blir i "Lyxfällan" individens ansvar. Missbruk, dålig kost, pengaproblem, skönhetsideal. Jag har inga andra kommentarer än: lägg ner skiten och vänd klasshatet mot dem som skuldbelägger arbetarklassen för fattigdomen.

Klasshat? Vilket jävla skitsnack. Det finns inga klasser i Sverige idag, det är upp till var och en vad man vill göra med sitt liv. Jag har en vän som är uppväxt i "arbetarklass" som är managementkonsult och tjänar över 100000 kr i månaden idag. Alla har samma möjligheter.
Citera
2018-04-16, 19:26
Medlem
Pengar_s avatar
Dessa personer i Lyxfällan är dom psykiskt sjuka eller nån diagnos? Vissa personer har svårt att läsa och skriva och får stöd för det i skolan och sånt.

Kanske finns en ny diagnos att vissa kanske har svårt att fatta pengar?
Citera
2018-04-18, 06:40
Avslutad
Jag har sagt det förr och säger det igen. Lägg ned skiten!
Folk lär sig inget om ekonomi, det enda de lär sig är att man kan strula till det hur mycket som helst, men det är inget att bry sig om, för det går att lösa på en vecka. Och det med fullständigt orimliga budgeter.

Programet hjälper inte människor, det stjälper dom. Och det bara för att ge folket narrar som de kan roas och förfasas över. Sjukt.
Citera
2018-04-18, 18:20
Avslutad
Ja tyvärr har programmet spårat ur och är lika förutsägbart som tråkigt. Den bild som finns av programmet numera gör att de som skulle kunna vara intressanta, ur utbildningsperspektiv, inte söker. Det är bara tv-tid som lockar och tyvärr är det bara samhällets avskrap kvar.

Tyvärr ger man dessutom sken av att det är lätt att söka skuldsanering. Det man inte säger är det väldigt lång väntetid på att få besked, hör om nån radio som väntat över ett år, nästan två. Dessutom är det inte säkert det blir beviljat. Det ska vara gamla skulder. Så att bara spela upp flera hundratusen och sen begära skuldsanering funkar inte.
Citera
2018-04-19, 12:23
Medlem
ahlarens avatar
Måste dela med mig av en sak....
I vanlig ordning så kollar man ju upp Lyxfällans deltagare som varit med i veckan.

Har som jag uppfattar att ni också gör, mer uppskattning för Magdalena som programledare jämfört med småmesiga gnälliga Frida. Sökte efter Magdalena på Facebook och där hittar man hennes profil alldeles öppen. Lite konstigt då jag själv kan tänka mig att när man får ett sånt kontrakt som hon och de andra nya fått, borde bli rekommenderad att inte vara så öppen på sociala medier.

Nåja, här är länken till hennes profil:
https://www.facebook.com/magdalena.kowalczyk.353

Men! Det roliga är ju att det finns bilder på henne där när hon var Gladiator på TV.
Hon var visst Athena. Har visserligen inte tittat på Gladiatorerna sedan 90-talet då jag var liten.

Finns en del bilder där men titta gärna på denna lilla Youtube-snutt, onekligen Magdalena!
https://www.youtube.com/watch?v=G7H_CtY1IrM

( Är det bara jag som inte visste detta sen innan, kanske jag som är låååångt efter?! )

Förklarar varför hon har mer skinn på näsan jämfört med mesiga Frida och nya Patrik.
Citera
2018-04-19, 12:27
Medlem
ahlarens avatar
I denna andra videosnutt är det ännu mer tydligt Magdalena

https://www.youtube.com/watch?v=S_f3W_mz_34
Citera
2018-04-19, 18:24
Medlem
I kvällen avsnitt.

Den mammalediga undersköterskan Emelie, 25, bor i Växjö med sin sambo och deras sju månader gamla son. Hon lever i ett ekonomiskt kaos och har enorma skulder hos Kronofogden - något som hon länge undanhållit för sin sambo Carl. När paret nyligen skulle ta ett gemensamt huslån kom sanningen upp till ytan. Nu har Carl ställt ett ultimatum: om Emelie inte styr upp sin ekonomi kommer han att lämna henne. Dags för experterna Magnus Hedberg och Patrik Wincent att försöka ordna upp situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in