Jag bryr mig inte speciellt mycket, det är hennes liv, får hon ut det hon vill av livet genom att vara hemmafru så varsågod, vi har alla olika ambitioner.
Det enda jag stör mig på är:
Citat:
jag är kvinna och det ligger i min natur.
enligt mig är det inte så.
Även om det nog är så att vissa egenskaper oftast följer med kvinnor respektive män, så är jag ganska övertygad om att det i flesta fall bara handlar om en inställning, om miljö, hur vi har fått våra kön gjorda, vilken mall vi stöpts in i. Det där är ju extremt svårt att ungdå, det räcker ju inte med att ge din pojkbebis en docka och din flickbebis en bil, strukturerna för hur en pojke är resp hur en flicka är finns så intjatat i allas huvud att det är svårt, nästan omöjligt att låta en människa formas fritt från mallar och mönster.
Sen så visst, det fungerar ganska bra om man tänker på det, kärringen är hemma och städar, gubben är på jobbet och knegar. De ynglar av sig och uppfostrar barnen i samma andra, livet går vidare och cirkeln är sluten i evighet, amen.
Skulle det vara så att det "ligger i min natur som kvinna" att också vilja just det där, då vet jag bra många med mig som är freaks of nature.
Jag känner således varken ilska eller ett sug efter att tala en förvirrad könsförrädare till rätta. Jag och Emma har inte mycket gemensamt.