2006-11-25, 23:21
Medlem
Spiceys avatar
Pappa dog för ett tag sedan, det var plötsligt, så mycket kan jag säga.

Allt det här började med att jag "sökte kontakt" med ett sk ängla-band, dvs gick in i djup hypnos och blev guidad upp för en gyllene trappa osv. Väl där skulle man få träffa den anhörige man ville träffa, och se denne sittandes i en stol. Jag försökte framkalla pappa, frågade en miljon saker, men allt jag fick som svar var "Du är för snabb" och ett skratt.
Han brukade alltid skoja om att jag för snabb.
Sedan började jag drömma...jag drömmer att han kan se mig, att jag kan se honom, men att han inte får "avslöja" något, dvs inte prata, precis samma känsla som jag fick under sessionen med hypnos. Sedan går han iväg.

Nu börjar det bli jobbigt, för jag hör honom ropa på mig hela tiden. "XX, vet du vad?" "XX, kom!" Det kan vara när jag sitter på bussen, är ute på stan, är hemma, på jobbet, you name it. Det hörs TYDLIGT att det är han.

Vad f*n är detta?
Håller jag på att bli galen?
Citera
2006-11-25, 23:34
Medlem
det kan inte vara psykiskt, att du inbillar dig för att du vill att det ska hända ?
Citera
2006-11-25, 23:39
Medlem
Spiceys avatar
Nja, alltså...har verkligen försökt, och då menar jag verkligen i alla former. Tända ljus, sitta som en nörd framför spegeln och ropa...Inget har hänt. Så då har jag bara bestämt mig för att skita i det - Tills allt det här började hända, jag tycker det är extremt obehagligt.

Väldigt undermedvetet kanske, men föga troligt. Tycker JAG, iallafall.
Citera
2006-11-26, 00:43
Bannlyst
Hör av dig till psyket, om inte annat kanske dom har nån bra ide, för det där låter jobbigt!
Citera
2006-11-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spicey

Allt det här började med att jag "sökte kontakt" med ett sk ängla-band, dvs gick in i djup hypnos och blev guidad upp för en gyllene trappa osv. Väl där skulle man få träffa den anhörige man ville träffa, och se denne sittandes i en stol. Jag försökte framkalla pappa, frågade en miljon saker, men allt jag fick som svar var "Du är för snabb" och ett skratt.
Sedan började jag drömma...jag drömmer att han kan se mig, att jag kan se honom, men att han inte får "avslöja" något, dvs inte prata, precis samma känsla som jag fick under sessionen med hypnos. Sedan går han iväg.

Nu börjar det bli jobbigt, för jag hör honom ropa på mig hela tiden. "XX, vet du vad?" "XX, kom!" Det kan vara när jag sitter på bussen, är ute på stan, är hemma, på jobbet, you name it. Det hörs TYDLIGT att det är han.

Vad f*n är detta?

Nej du håller troligen inte på att bli galen. Det är vanligt att folk i ens närhet "stannar kvar" som minenn när de dött. Du har ju trots allt mycket tydliga minnen och du vet precis hur det var att umgås med din pappa. Skulle vilja kalla det för en lindrigare variant av änkesyn.
När min katt dog hörde jag fortfarande tassande om nätterna, eftersom jag var VAN att höra det. Det handlar om förväntan, minnen och även datasökning, så man kan höra saker som egentligen inte finns i bakgrundsljud just för att man aktivt letar efter dem.
Citera
2006-11-26, 02:15
Medlem
Din pappa finns säkert kvar. Konstigt annars.
Mediumen på tv har nämnt att det kan vara bra att lära sig "stänga av" ibland.
Citera
2006-11-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh

På vilket sätt skulle det vara konstigt om hans pappa inte fanns kvar?

Du skall inte tro på allt som sägs i tv. Allt är nämligen inte sant.
Citera
2006-11-26, 11:56
Bannlyst
Citat:

Vad f*n är detta?

Jag har nu "synat" din situation.
Nej, du håller inte på att bli galen. Din pappa är inte där, han har gått vidare.
Det sista han vill är att störa dig genom att ropa på dig. Jag "ser" att du själv
skapat dessa rop omedvetet. Det kommer att försvinna och du kommer att
få det riktigt bra.

mvh/Tiny
Citera
2006-11-27, 03:23
Medlem
Spiceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Nej du håller troligen inte på att bli galen. Det är vanligt att folk i ens närhet "stannar kvar" som minenn när de dött. Du har ju trots allt mycket tydliga minnen och du vet precis hur det var att umgås med din pappa. Skulle vilja kalla det för en lindrigare variant av änkesyn.
När min katt dog hörde jag fortfarande tassande om nätterna, eftersom jag var VAN att höra det. Det handlar om förväntan, minnen och även datasökning, så man kan höra saker som egentligen inte finns i bakgrundsljud just för att man aktivt letar efter dem.

Tack, var precis min teori.
Citera
2006-11-27, 03:24
Medlem
Spiceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh

Förstår inte..."stänga av"?
Citera
2006-11-27, 03:25
Medlem
Spiceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiny Joe
Jag har nu "synat" din situation.
Nej, du håller inte på att bli galen. Din pappa är inte där, han har gått vidare.
Det sista han vill är att störa dig genom att ropa på dig. Jag "ser" att du själv
skapat dessa rop omedvetet. Det kommer att försvinna och du kommer att
få det riktigt bra.

mvh/Tiny

Men vadå...det där var ju inte särskilt tröstande. Var är han då, o store guru?
Vill ju för fan ha kontakt!
Citera
2006-11-27, 19:28
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Men vadå...det där var ju inte särskilt tröstande. Var är han då, o store guru?
Vill ju för fan ha kontakt!

Låt vara, du kommer att återse din pappa när den dagen är här, han är hos Gud, det finns nämnligen ingen ananstans att vara efter livet. Hans lycka är oerhörd nu. Min tro och tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in