Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Ofta hör man ju om "uppåttjack" och "nedåttjack", dvs tjack vars rus-karaktär skiljer sig från ett annats. Idag fick jag också känna skillnaden. De gånger jag tagit tjack tidigare har ruset varit mer uppåt och aktivt, medans det jag tog idag gav mera ett rus som man kunde sitta stilla och mysa på.
Från början betydde tjack helt enkelt knark.
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Hursomhellst så är det väl ett ganska etablerat faktum att det finns tjack av olika karaktärer? Min fråga leder således: Vad är det som påverkar tjackets karaktär? Är det förhållandet mellan mängd dextro- och levoamfetamin? Eller är det något annat som spelar in?
Fastän du kanske inte vill tro det, är det inte 100 % alfametylfenetylaminsulfat i gatutjacket. De olika effekterna kan mycket väl bero både på tillsatserna och den verksamma substansen. Metylfenidat (Ritalina, Concerta) är allmänt känt som bängrita, och på det blir man både kåtare och nojigare än på det reguljära pulvret. Meta upplever jag som mera intellektuellt stimulerande. Vanliga tillsatser är koffazon, efedrin och framför allt druvsocker. Vidare spelar det naturligtvis roll, om det är levo- eller dextroamfetamin, i synnerhet på meta. Levometamfetamin är nästan inte verksamt alls, medan dextrovarianten är högpotent.