2006-11-26, 22:51
Medlem
emil.ss avatar
Det här är ju sjukt! Först var det "Heden", sen polisen och nu det här!

Tur man är borta på dagarna då man går på gymnasium på annan ort.. :P

Hm, har ingen kolla på vilka som går på Martin koch, så jag vet inte vem han är.
Men han är väl en idiot som alla andra här i stan.

Nejdå, inte alla. Men allderles för många...
Citera
2006-11-26, 22:58
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil.s
Det här är ju sjukt! Först var det "Heden", sen polisen och nu det här!
(
Du glömde snubben som hittades i Sveaparken i somras. Eller dog han av andra skäl? dvs inte mord
Citera
2006-11-26, 23:01
Medlem
melodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
Du glömde snubben som hittades i Sveaparken i somras. Eller dog han av andra skäl? dvs inte mord

Det var inte mord den gången.
Citera
2006-11-26, 23:05
Medlem
trillians avatar
Hittade lite intressanta fakta när jag kollade igenom hans gästbok och vilka han chattat med... En tjej, sista inlägget på sista sidan, hade han kontakt med samma dag som morden. Han skriver bl.a:

Torsdag 23:e november 16:48
hannesjohansson P18 från Hedemora i Dalarnas län
lät skönt de me =) jag vet faktiskt inte va som händer idag.. för din del då?

Alltså, han visste inte då att han skulle döda sina föräldrar samma kväll

Torsdag 23:e november 17:17
hehe =P ska iväg till ett par polare tror jag.. du själv då? pusspuss

Här nämner han alltså att han skall iväg till kompisarna. Fast han nämner även "tror jag" som indikerar på att han inte är säker.

Vidare i samma flickas gästbok kan man läsa flera inlägg av honom. Han verkar allmänt uppåt och flörtig så det verkar inte som att han har haft någon större "fight" med föräldrarna. Han skriver t.o.m. att "allt är bra med mig med" i ett tidigare inlägg.

Fakta som står klart:

Han har under torsdagskvällen varit i kontakt med tjejen. Han skriver senaste inlägget 21.25. Hon loggar ut från Lunarstorm och han loggar in igen klockan 23.18. Hon har inte svarat, så han skriver inte till henne igen. (Hon svarar dock nästa morgon innan skolan kl 07.05)

Han kan efter sista inloggningen där, runt 23.18, har eventuellt tagit någon form av drog, och sedan gått ner för att döda sina föräldrar. Låt detta bli en mordgåta som vi flashbackare kan hjälpa till att knäcka. Har han fler communitys?
Citera
2006-11-26, 23:12
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Han kanske inte ville tala om för henne att han tänker skära halsen av båda sina föräldrar?
Citera
2006-11-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Nej jag har också tänkt på det där, för det verkar ju ha varit allmänt känt att han pundade då och då.
Och han verkar ju knappast ha varit den vassaste kniven i lådan och Hedemora är ju ingen jätte metropol så det verkar lite skumt att han inte är känd alls hos snuten.

Höll han på med något annat kriminellt?
Vad är det för gäng/umgänge ni pratade om tidigare?

Kan nog inte klassas som gäng.. mer umgänge..
består av några killar som hamnat lite snett bara, många har testa någon sorts knark och resten ska/vill... alltså bara lite klantiga killar..
Citera
2006-11-26, 23:30
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Hittade lite intressanta fakta när jag kollade igenom hans gästbok och vilka han chattat med... En tjej, sista inlägget på sista sidan, hade han kontakt med samma dag som morden. Han skriver bl.a:

Torsdag 23:e november 16:48
lät skönt de me =) jag vet faktiskt inte va som händer idag.. för din del då?

Torsdag 23:e november 17:17
hehe =P ska iväg till ett par polare tror jag.. du själv då? pusspuss

Här nämner han alltså att han skall iväg till kompisarna. Fast han nämner även "tror jag" som indikerar på att han inte är säker.

Vidare i samma flickas gästbok kan man läsa flera inlägg av honom. Han verkar allmänt uppåt och flörtig så det verkar inte som att han har haft någon större "fight" med föräldrarna. Han skriver t.o.m. att "allt är bra med mig med" i ett tidigare inlägg.

Fakta som står klart:

Han har under torsdagskvällen varit i kontakt med tjejen. Han skriver senaste inlägget 21.25. Hon loggar ut från Lunarstorm och han loggar in igen klockan 23.18. Hon har inte svarat, så han skriver inte till henne igen. (Hon svarar dock nästa morgon innan skolan kl 07.05)

Han kan efter sista inloggningen där, runt 23.18, har eventuellt tagit någon form av drog, och sedan gått ner för att döda sina föräldrar. Låt detta bli en mordgåta som vi flashbackare kan hjälpa till att knäcka. Har han fler communitys?

Det kan vara som vid självmord, dvs att den som väl har bestämt sig känner en sorts frid och ingenting är jobbigt. Nu säger jag inte att det skulle vara så i det här fallet, men man skulle ju kunna leka med tanken att han i sitt psykiska tillstånd hamnat i en form av kris där han bestämt sig för att ta livet av sina föräldrar, och när han vant sig vid tanken och verkligen bestämt sig för att göra det, så känner han en frid inombords som uppfattas av alla oss andra som helt normalt. Vi har ingen aning om att han redan vid de sista inläggen har bestämt sig för att slitta halsarna på sina föräldrar.
Citera
2006-11-26, 23:35
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Det kan vara som vid självmord, dvs att den som väl har bestämt sig känner en sorts frid och ingenting är jobbigt. Nu säger jag inte att det skulle vara så i det här fallet, men man skulle ju kunna leka med tanken att han i sitt psykiska tillstånd hamnat i en form av kris där han bestämt sig för att ta livet av sina föräldrar, och när han vant sig vid tanken och verkligen bestämt sig för att göra det, så känner han en frid inombords som uppfattas av alla oss andra som helt normalt. Vi har ingen aning om att han redan vid de sista inläggen har bestämt sig för att slitta halsarna på sina föräldrar.

Mmmm.. Intressant infallsvinkel. Kan mycket väl vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av Chilli__
Han kanske inte ville tala om för henne att han tänker skära halsen av båda sina föräldrar?

Nej, troligen skulle han inte heller göra det, men det kändes så naturligt när han skrev att han inte visste vad han skulle göra. Att han inte hade något direkt planerat. En vanlig torsdagskväll. Kanske var mordet planerat, kanske en impuls. Lär vi snart få reda på.
Citera
2006-11-26, 23:38
Medlem
chilli__s avatar
Såå , här kommer lite mer noggran info :
Citat:
Hannes hade inte tagit kokain när han gjorde det, han hade inte blazat, han hade inte druckit, jag vet inte varför han gjorde det, men jag vet att han inte gjorde det för att han var påverkad eller för att han hade tråkigt!

Jag var med i bilen när han krockade, och han hade druckit och rökt.
Efter krocken sa han åt oss andra att "Baila nu vafan, jag tar smällen", sen tog han upp en cigg och tände den, lutade sig mot bakluckan och började fiffla med mobilen.

Ang. hans kretsar; Han var inte med i samma umgänge som Simon S***sk, han har alltid varit trevlig mot alla, visst har han knarkat, men det är ju inte heroin eller kokain han har hållit på med, cannabis är det, och vad fan ni än har hört så kan jag lova att cannabis är ingen drog som man blir aggressiv av, tvärtom

Hans föräldrar var strikta, JÄVLIGT strikta, men aldrig orättvisa, och hur konstigt det än låter så är Hannes en smart kille, han visste själv när han gjort fel, och han visste att han förtjänade skäll, när han fick det

Jag finner ingen annan förklaring än att han måste ha snäppt:/

Han ringde mig i torsdags natt, jag vet att han hade gjort det då, jag vet bara inte om han nyss hade gjort det eller om han gjorde det flera timmar tidigare.
Men vet att han lät glad och trevlig, jag frågade vadfan han hade tagit, och han sa "Ingenting, men det är en grejj som har gett mig årets kick"
och även om han ljög, och att han faktiskt tagt något, så tycker man han på något sätt borde ha sänt signalerna att han hade gjort nått grovt, men nejdå

[IMG]http://img234.imageshack.us/img234/5482/dsc00070ig1.jpg[/IMG]

Bilden är på bilen som vi sladdade in i, jag och en till satt på sidan som det smällde på, och hannes och en till satt på andra sidan

\\ Hannes bästis

btw, Hej Fredrik^^,

Det var allt för mig idag , ska ta och sova nu
Citera
2006-11-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
Såå , här kommer lite mer noggran info :

hEj.. ;/

G'night tysken <3
Citera
2006-11-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Livstid kan ni ju glömma iaf eftersom han är under 21.

Min gissning är sluten ungdomsvård i 3-4 år eller ett kortare fängelsestraff. Troligtvis vård.

Var han inte 18 år eller har jag missat något? Sluten ungdomsvård får inte dömas den som fyllt 18 år iaf... LVU skulle väl kunna vara ett alternativ men känns som för milt i detta fallet.. psykiatrisk vård är väl också uteslutet.. så då blir det väl sisådär 4-5 år i finkan..
Citera
2006-11-27, 00:53
Medlem
Baffess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
så då blir det väl sisådär 4-5 år i finkan..

Det hinner bli månge meter snopp i pruppen det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in