Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-25, 20:18
  #1
Medlem
Nån som vet nåt? Mina svärföräldrar bor där.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...940173,00.html
Citera
2006-11-25, 21:03
  #2
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isodor
Nån som vet nåt? Mina svärföräldrar bor där.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...940173,00.html
Har du ringt och kollat om dom lever..
Citera
2006-11-25, 21:30
  #3
Medlem
snufkin420s avatar
jag vet vem gärningsmannen är, gick i samma skolklass som min lillebrorsa. den andra sonen som sökte föräldrarna och fattade misstankar har själv en dotter, min kompis.. du kan vara lugn, det är inte dina svärföräldrar.
Citera
2006-11-25, 21:43
  #4
Medlem
Baffess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snufkin420
jag vet vem gärningsmannen är, gick i samma skolklass som min lillebrorsa. den andra sonen som sökte föräldrarna och fattade misstankar har själv en dotter, min kompis.. du kan vara lugn, det är inte dina svärföräldrar.

Så den som hittade sina föräldrar är alltså mycket äldre än lillebror som mördare föräldrarna?
Vilken gata var det på?
Citera
2006-11-25, 22:20
  #5
Medlem
snufkin420s avatar
dom är antingen bröder eller halvbröder, annars äre sladd som fan. brodern är i 30 års åldern, offren c:a 60. de sa på 22nyheterna att "den anhållna mannen har en nära relation till det mördade paret" antingen vill dom inte gå ut med det, eller så är det fosterföräldrar eller liknande. vet att det varit trassligt i denna familj tidigare, med b.la självmord. huset ligger på målargatan tror jag, eller den brevid.
Citera
2006-11-25, 22:25
  #6
Medlem
Baffess avatar
aha, ok därborta... aja, vet iaf nog inte vilka det är, tragiskt är det dock!

är den anhållne en "kändis"?
Citera
2006-11-25, 22:29
  #7
Medlem
snufkin420s avatar
nej, mycket överraskande.. det psykiska tillståndet har väl kunnat diskuterats, framförallt nu. men det har inte framträtt kontroversiellt innan
Citera
2006-11-25, 23:35
  #8
Medlem
UltimateWarriors avatar
Vart e masriket på väg?
Mycket skit i trakterna nu!
Citera
2006-11-26, 00:00
  #9
Medlem
snufkin420s avatar
Så innåt helvete.. Sjukt hur mycket skit det fullständigt florerar här.

För övrigt var Hedemora med i ett reportage på tv under namnet, laglösaste samhället i sverige. Fanns tydligen en polisman som jobbade halvtid i yttre tjänst, men han hade ingen tjänstebil åså nån gubbe som satt halvtid i receptionen på stationen (som ska läggas ner) plus några vakanta tjänster. Vad det än är för brott som begås tar det 20min+ för polisen att infinna sig, såvid ingen bil från en annan kommun råkar befinna sig i närheten.
Dessutom finns det otaliga langare och annat pack som ÄR kända av polisen men dom agerar inte. Har pågått hur länge som helst.

Tur man flyttar nästa vecka

Blev grymt OT nu, sorry, kommer med lite nyheter om fallet imorgon.
Citera
2006-11-26, 02:28
  #10
Medlem
chilli__s avatar
Jag bor i denna lilla håla , det jag har fått höra så är det den 18 åriga sonen som skar halsen av båda sina föräldrar när dem låg och sov, för att sedan ta en dusch och plocka på sig föräldrarnas kreditkort och bilnycklar.Efter detta han mötte han upp en kompis med bilen för att "prata".Dom möttes och åkte sedan till bankomaten för att ta ut 6000kr.
Sen äre lite olika teorier om vad som har hänt efter det.
En sak till som jag dock vet är sant är att dom +en till kille som går i nian krockade med samma bil dagen efter .Gärningsmannen ligger på sjukhus nu , och
kompisen har varit på polisförhör igår.
Expressen har även tagit kontakt med kompisen , så det kommer ju stå i löpsedeln snart antar jag.

Jag kan inte garantera att det jag skrev är till 100% sant , kan vara lite smådetaljer som är fel lite här och där.

Ni får ursäkta stavning och meningsuppbyggnad , men svenska är inte mitt bästa "ämne"


Edit : http://expressen.se/index.jsp?a=767446
Citera
2006-11-26, 02:35
  #11
Avstängd
Feedbacks avatar
Hannes mördade sina egna föräldrar. Kan skaka fram mer info imorgon.
Citera
2006-11-26, 02:36
  #12
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback
Hannes mördade sina egna föräldrar. Kan skaka fram mer info imorgon.
Precis..jag förstår fortfarande inte riktigt vad motivet var , känns ganska onödigt att döda sina föräldrar pga 6000 kr och en bil

edit: glömde skriva att han tydligen var hög på Kokain
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback