• 1
  • 2
2006-11-27, 02:31
Medlem
Smörjmedels avatar
Hur faligt är det med ett hårstrå i maten egentligen ?
Personligen när jag själv hittar ett hår så bara lägger man det åt sidan och fortsätter äta, tänk vad mycket anndra bakterier det finns som vi inte bryr oss ett dugg om.
Men får hålla med, det är inte dirket trevligt med hår i maten.
Men endå, det borde vara rätt hygieniskt egetligen, men man associerar väl hårstrået till att vara ett pubishår, kanske är därför alla blir äcklade.
Såg nått klipp med Jackass där dom gjorde en pubishårs-pizza och käkade, bara en observation...
Citera
2006-11-27, 09:25
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smörjmedel
Hur faligt är det med ett hårstrå i maten egentligen ?
Personligen när jag själv hittar ett hår så bara lägger man det åt sidan och fortsätter äta, tänk vad mycket anndra bakterier det finns som vi inte bryr oss ett dugg om.
Men får hålla med, det är inte dirket trevligt med hår i maten.
Men endå, det borde vara rätt hygieniskt egetligen, men man associerar väl hårstrået till att vara ett pubishår, kanske är därför alla blir äcklade.
Såg nått klipp med Jackass där dom gjorde en pubishårs-pizza och käkade, bara en observation...

Nä, du har rätt..inte är det farligt, inte ett dugg egentligen..
Och säkert, finns det inte ens en liten del bakterier på ett hårstrå, om man tex jämför med ett finger som "råkar" peta i ens mat..
Under nageln lär det ju finnas en del baskelusker..

Jag har lite sådär bacillskräck..tänk vad mycket läbbigt folk håller på med - och utsätter lilla mig för..
Men..hursomhelst..det man inte vet, har man inte ont av.

När jag ser ett hår i maten (nu är det ju inte särskilt ofta, om tur är)
då kan jag liksom känna hur håret fastnar, och åker upp och ner i halsen, på nåt sätt.. Och inte kan man fortsätta äta när man klöks..?!

(Såvida det inte gäller klökning framkallad av smaskiga gröna oliver..men det är en annan historia..)

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in