• 1
  • 2
2006-11-26, 01:44
Medlem
Stora pupiller, brutalt trött och deprimerad. Verkligen något alla borde testa...
Citera
2006-11-26, 02:17
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilllöken
Stora pupiller, brutalt trött och deprimerad. Verkligen något alla borde testa...

hahaha.
Citera
2012-05-21, 11:10
Medlem
duppygunmans avatar
Om nån har Disipal så är de defintivt för gamla nu. De har inte sålts sedan 2005 och läkemedel har ett sista-före-datum.

Jag hade panikångest i slutet av 90-talet och fick medicin mot denna. Då jag även hade problem med en förlamande trötthet och en kronisk känsla av uppgivenhet och handlingsförlamning (som förvärrades av anti-ångestmedicinen) skrev läkaren ut Disipal. Han sade att de gör det i sällsynta fall som mitt, men att det är en svår balansgång eftersom panikattackerna kunde komma tillbaka. Läkaren var så att säga ute efter en sidoeffekt av Disipal i mitt fall

Jag – som alltså hade en ångestsjukdom och som medicinerade mot den – fick givetvis min personliga effekt av Disipal. Det är alltid fråga om personliga reaktioner på läkemedel, så det är meningslöst att ställa frågor av typen "törs jag ta det här" på detta forum.

Den verkan den låga dosen Disipal hade i mitt fall var en svag förbättring av den mentala förmågan. Min fru kunde få mig att städa och diska lite, tröskeln för att sätta igång sänktes något. Gladare blev jag inte. Dagarna efter jag tagit en tablett fick jag dock värk i korsryggen och nervsmärtor i huden kring penisskaftet och längs blygdbenet. Denna smärta var så påtaglig att jag inte ville ta Disipal mer efter ett tiotal försök.

Så jag förstår att den sålde dåligt och att det var därför de lade ner försäljningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in