• 1
  • 2
2006-11-26, 15:35
Medlem
Ofrisks avatar
Vad jag har sett så står butikskontrollanterna ut från mängden eftersom dom ser så förbannat fattiga ut så jag tror inte man tjänar så bra på det.
Citera
2006-11-28, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rndusr
Eh, väktarutbildningen är på 288 timmar.

Introduktionspass: 16 timmar
VU1: 72 timmar (9 dagar)
Praktik: 160 timmar
VU2: 40 timmar (4 dagar)

Totalt 288 timmar, ~36 dagar, ~0.1 år.

Givetvis får du betalt för den tid du jobbar (introduktionspass + praktik) och även delar av den tid du är på VU (VäktarUtbildning).

/rndusr, väktare

Hmm? Vart har du hittat den informationen? Om man vill bli butikskontrollant tillexempel.
Citera
2006-11-30, 05:01
Medlem
Jag jobbade som butikskontrollant i somras så därför borde jag kunna ge färska svar.

3 år utbildning är bara skitsnack. Det man gör är att man ansöker tjänsten som väktare hos en vaktbolag, exempelvis Prevaka (Eller Synerco Security som de heter nu. Man går på intervju, får man jobbet så får man 2-3 läropass. Sen börjar man jobba, och efter ett par pass, så får man gå på 2 veckors utbildning. Man kan välja vara civil eller uniformerad butikskontrollant. Är inte mycket svårare än så.
Citera
2006-11-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrisk
Vad jag har sett så står butikskontrollanterna ut från mängden eftersom dom ser så förbannat fattiga ut så jag tror inte man tjänar så bra på det.

Hm, konstigt att dom inte går i kostym och sticker ut då....

lönen beroende på hur mycket man jobbar såklart... men 80-90 timmar i månaden ger ca. 15-18tusen före skatt.
Citera
2006-11-30, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ranzor

lönen beroende på hur mycket man jobbar såklart... men 80-90 timmar i månaden ger ca. 15-18tusen före skatt.

200 kr/h som butikskontrollant? Tveksamt säger jag.
Citera
2006-11-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen_
200 kr/h som butikskontrollant? Tveksamt säger jag.

Jo, så kan du tyvärr inte räkna,, först är det ordinarie timlön, sen ob, reseersättning, m.m. som kommer också... men som sagt, beror helt på hur var och när man jobbar...
Citera
2006-11-30, 17:48
Medlem
Ofrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ranzor

Dom går inte i kostym för dom har inte råd med någon kostym.

15-18 före skatt? Sa ju att dom var fattiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in