2006-11-24, 14:15
Medlem
gr6810s avatar
Jag funderar på att ta tåget över bron och köpa lite dricka inför julen. Det jag undrar är om det finns något ställe nära en av tågstationerna som har ett bra och billigt utbud? Jag är ute efter märkesöl och märkessprit, inte billigast möjliga.
Citera
2006-11-24, 14:57
Medlem
deepdivers avatar
Helsingör

Ett tips är att ge fan i köpenhamn,ta tåget till helsingborg
Gå av ta färjan till helsingör vidare med buss ifrån buss stationen
(ca 200 m)till vänster utanför tåg stationen till prövelstens center.
Där finns netto,kvickly och superbest som alla har fan så mkt
lägre priser än nasarna i helsingör o i köpenhamn.
Du kan kolla netto,kvickly och superbest .dk så ser du vilka
sprit,vin,öl som dom har kampanj på.
Ibland blir det billigare än att åka ner till tysk bordershop.

Mvh Anders
Citera
2006-11-24, 15:36
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepdiver
Ett tips är att ge fan i köpenhamn,ta tåget till helsingborg
Gå av ta färjan till helsingör vidare med buss ifrån buss stationen
(ca 200 m)till vänster utanför tåg stationen till prövelstens center.
Där finns netto,kvickly och superbest som alla har fan så mkt
lägre priser än nasarna i helsingör o i köpenhamn.
Du kan kolla netto,kvickly och superbest .dk så ser du vilka
sprit,vin,öl som dom har kampanj på.
Ibland blir det billigare än att åka ner till tysk bordershop.

Mvh Anders

Tack för tipset, men jag har lite andra ärenden i CPH som jag tänkte uträtta. Tycker att det är kanon att handla julklappar i CPH. Så därför skulle jag vilja ha tips om CPH.
Citera
2006-11-24, 16:42
Medlem
xicozs avatar
Ska också åka till köpenhamn nu innan jul. FInns det inget netto eller liknande centralt där nära stationen? hur länge har de öppet isf?
Citera
2006-11-24, 17:15
Medlem
Var i danmark häromveckan och storhandlade o precis över bron vid kastrup hade de en netto med hyfsat utbud o priser (fulsjuttis låg på 80 svenska). De tar svenska sedlar också så man slipper växla.
Citera
2006-11-24, 17:50
Medlem
xicozs avatar
inget mera centralt närmare centrum?
Citera
2006-11-24, 18:12
Medlem
Giffoxs avatar
Några hundra meter in på Ströget finns där en fin butik som heter nåt i stil med Vinboden/Vinhandeln. De har ett riktigt fint utbud av viner och diverse spritsorter. Dock ingen öl. Priserna var dock inte så värst fanstastiska.
Citera
2006-12-08, 08:32
Medlem
gr6810s avatar
Nu har jag gjort min resa och kan tipsa om en trevlig dag i Danmark.

Jag började med att köpa en tur-retur biljet Malmö/CPH. Jag åkte först in till centrala CPH och gick omkring och handlade lite julklappar. Efter lite mat i centrum var tog jag metron från Kongens Nytorv till Örestad, biljetten från Öresundstågen gäller.

I Örestad ligger det enorma köpcentrat Fields , som är Skandinaviens största shoppingcenter. Där finns omkring 90 olika butiker i tre plan och bland dem finns Bilka, som är en stormarknad i stil Coop Forum, dock med den skillnaden att de har ett bra utbud av alkoholhaltiga drycker. Efter att ha handlat sprit och öl där, så var det dags att ta sig hemåt. Öresundstågsstationen ligger precis utanför dörren, så det var bara att hoppa på tåget och åka hemåt.
Citera
2006-12-09, 01:26
Medlem
Maskingunnars avatar
Netto billigt som fan
Citera
2006-12-09, 11:54
Medlem
xicozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskingunnar
Netto billigt som fan

jo men grattis. men finns det nåt netto eller liknande centralt eller måste man ta bussen ut till nåt shoppingcenter?
Citera
2006-12-11, 10:11
Medlem
mkggas avatar
Netto finns överallt - jag har bestämt för mig att det är en Netto som ligger i korsningen Gammel Kongevej/Bernstorffsgate (ett kvarter från Hovedbanegården). Sedan finns det andra matvaruaffärer om man går något kvarter norrut på Vester Farimagsgade. Allt detta helt klart inom gångavstånd från Hovedbanegården, eller ännu närmare från Vesterport station.

Du kan annars kolla alla Nettos adresser på http://www.krak.dk eller http://www.degulesider.dk.
Citera
2006-12-11, 20:12
Medlem
Igloons avatar
Som någon sa, Bilka inne på Field's i Örestad finns det billig fulvodka a la Dworek..Dom har även finare grejjer och bra med ölutbudet också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in