2006-11-24, 12:03
Medlem
NoRestrictionss avatar
Vad säger egentligen den här löjliga sexköpslagen om kontaktannonser som
-"Sensuell kvinna, 26, söker man med god ekonomi, gärna äldre"

Kan inte se annat än att det ska tydas som
-"Har du slantar får du knulla mig, skiter i om du är gammal!"

Eller har jag missuppfattat det hela?
Citera
2006-11-24, 14:03
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Själva sexköpslagen har väl inget med annonsering att göra, däremot finns det andra lagar, kopplerilagen t.ex, som kan ställa till det om annonsering sker alltför öppet. Jag skulle tro att en annons typ den i ditt exemel: "Sensuell kvinna, 26, söker man med god ekonomi, gärna äldre" inte utgör något problem. Man kan ju även snälltolka den, tjejen söker en man som är äldre än sig själv (ca. 27-30 år) och som inte har en massa betalningsanmärkningar m.m, för det kan ju ställa till beskymmer om de skall bilda familj så småningom.

Allra troligast dock är att det är en förtäkt annons av en prostituerad kvinna.
Citera
2006-11-24, 14:13
Medlem
silverblues avatar
Lätt att genomskåda vad det handlar om. Står det "generös", "givmild" , "välbärgad", "god ekonomi" eller liknande i annonsen så är det antingen en golddigger eller en hora.
Citera
2006-11-24, 16:37
Medlem
SensuellQs avatar
Polisen bryr sig inte så mycket om en webbplatsägare låter eskorter annonsera där - det är när webbplatsägaren börjar tjäna pengar på det som det blir koppleri, typ man får in reklamintäckter eller man tar betalt för att annonsera där.

Många sexkontaktsidor tillåter inte att eskorter annonserar där av andra skäl, de vill att det ska vara rena kontaktannonser men... på en del sidor förekommer det många förtäckta eskortannonser. Jag har nog kvar en själv på någon sida. Får jag svar på en sådan annaons så ber jag om ursäkt för att jag inte varit helt uppriktig i min annons och hoppas att de inte tar illa upp. Det accepterar de flesta.
Citera
2006-11-25, 00:45
Medlem
Måttligs avatar
Prostituerade på Spray Date?

Är det någon som vet ifall någon av tjejerna på kontaktsajten Spray Date är prostituerad, d.v.s. att hon enbart har en sida där för att skaffa kunder?
Citera
2006-11-25, 02:53
Medlem
Ja det är dom, har själv köpt mig ett ligg där en gång.
Citera
2006-11-25, 13:39
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxxen
Ja det är dom, har själv köpt mig ett ligg där en gång.

drar du alla över en kam

var du nöjd, berätta mera om hur man identifierar dom...
Citera
2006-11-25, 16:11
Bannlyst
En betydande majoritet på det stället är prostituerade på ett eller annat sätt. Namn som Anna, Karin, Jenny och Sofia är ofta förknippade med prostitution. Jag är ledsen att behöva säga det men många har sex mot sin vilja i utbyte mot pengar, jag vet, helt sjukt.
Citera
2006-11-25, 16:12
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
En betydande majoritet på det stället är prostituerade på ett eller annat sätt. Namn som Anna, Karin, Jenny och Sofia är ofta förknippade med prostitution. Jag är ledsen att behöva säga det men många har sex mot sin vilja i utbyte mot pengar, jag vet, helt sjukt.
Skulle du vilja utveckla det där?
Citera
2006-11-25, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Skulle du vilja utveckla det där?

Jag vill helst inte befatta mig mer med det, har sett tilläckligt för att kasta upp.
Citera
2006-11-25, 16:14
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
Jag vill helst inte befatta mig mer med det, har sett tilläckligt för att kasta upp.
Men skärp dig nu. Tala ur skägget.
Vad menar du?
Citera
2006-11-25, 16:15
Medlem
På siter där en tjej efterfrågar pengar på sin sida eller när man skriver med henne brukar jag anmäla direkt, sen försvinner de och man får ett "tack PM" från admin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in