Tror de tjänar bra även om de såklart jobbar mycket. Hur ska de annars kunna pröjsa den splitter nya BMW:n som är så vanlig av folk som äger pizzerior?
ok jag får tacka för alla svar. Man kan nog dra slutsatsen att själva bagaren inte tjänar så bra som 70 papp i månaden. Men däremot ÄGAREN av pizzafabriken kan nog komma upp i de summorna.
Är det inte lite så också att invandrare (och nu generaliserar jag...) gärna lägger en större del av sin inkomst på flashiga saker som ny BMW, Rolex osv... än vad svenskar gör?
Kanske därför så många invandrare som har pizzerior och miniaffärer kör BMW och Mercor, sen snålar de på andra områden.
Är det inte lite så också att invandrare (och nu generaliserar jag...) gärna lägger en större del av sin inkomst på flashiga saker som ny BMW, Rolex osv... än vad svenskar gör?
Kanske därför så många invandrare som har pizzerior och miniaffärer kör BMW och Mercor, sen snålar de på andra områden.
Jo bilen brukar ju vara prioriterad.
Dem brukar ju inte direkt så vitt jag vet äga några stora villor eller någon takvåning centralt utan de bor kvar i en rutten 2 i den sämsta av de sämsta förorterna.
EDIT: Min pappa va en av de första pizzerierna i gbgtrakten och efter det har han haft en å annan stor krog, han själv säger att pizzerian antagligen va det bästa stället han haft. Dock var de ju rätt ensamna om utbudet.
Många pizzerior utnyttjar "starta eget"-bidrag ifrån kommunen. Brukar vara 5-7K i månaden. Det täcker en hel del, och sedan när starta eget bidraget tryter efter ett drygt år så tar en annan på samma pizzeria "över". Dock så fortsätter samma kille driva stället.
Hade en bekant som praoade på en pizzeria som sa att om en pizza kostade 50:- så var ca 25:- vinst.
Många pizzerior utnyttjar "starta eget"-bidrag ifrån kommunen. Brukar vara 5-7K i månaden. Det täcker en hel del, och sedan när starta eget bidraget tryter efter ett drygt år så tar en annan på samma pizzeria "över". Dock så fortsätter samma kille driva stället.
Hade en bekant som praoade på en pizzeria som sa att om en pizza kostade 50:- så var ca 25:- vinst.
Fan vad sugen jag blev på pizza nu
Det var det här jag lär ha hört. Bra att du förtydligar! Fyfan för dessa säger jag bara...
Hmm runt 15 tusen kan en pizzabagare tjäna om det är en någorlunda !snäll" ägare. Som ni redan konstaterat är det ägaren som går hem med en rätt så mastig månadslön.
Låt er inte luras av BMW och klockor. Oftast är det ena jävla massa gnetandes innan dessa saker inhandlas.
Eftersom den här diskussionen främst handlar om de ekonomiska bitarna kring att driva en pizzeria så tror jag att den här tråden gör sig bättre i Ekonomi.