Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Men du, att tro att man köpa ett hemlarm kopplat till väktare utan att de skulle kosta en avgift i varje månad är väl ändå ganska naivt? För att inte säga korkat.
Men om säljaren ljög om varans beskaffenhet är enbart detta grund för att häva köpet. Men nu har du skrivit under ett avtal antar jag. Stod de inget på det avtalet om väktare?
Att bevakningsbolaget, som utför utryckningen, får en viss summa (som då skulle vara inbakad i varje månadsavgift om jag fattat rätt som du syftar på) är helt fel.
Man har ett avtal, som i detta fall med SOS, eller VAKA för tjänsten. (beror på hur avtalet ser ut mellan larmcentral/larmföretaget etc. etc.)
Bevakningsbolaget tar sedan ut en avgift (som ofta skiljer sig enormt beroende vissa saker avtalade) för utryckning.
Hur mycket sedan kunden får betala för utryckningen, kan jag inte säga, detta beror på vad larmföretaget har satt för pris. Vissa gånger ingår gratis utryckningar mm.
MEN larmföretagen tjänar pengar på uthyrningen/uppkopplingen med de tjänster som kan ingå, absolut INTE på själva utryckningen.