2006-11-24, 03:57
Medlem
Jag undrar vad det bästa antivirusprogrammet är samt bästa brandväggen.

Jag kör med:
Brandvägg - Outpost Firewall Pro

Antivirus - Körde först med Kaspersky men när det cepa sig nyss så installerade jag McAfee Internet Security 2007, såg dock lösningen här på forumet så jag ska installera tillbaka Kaspersky.

Är dessa bäst?

Eller vad rekommenderar de som anser sig vara väldigt datorkunniga?

Är Tiny.Personal.Firewall.2005/Tiny.Firewall.2005.Professional bättre än Outpost? Och vilken skall man välja av just Tiny? Personal or Professional? Vad är skillnaden? Är Professional svårare att konfigurera eller nåt sånt och Personal mer användarvänlig för folk som inte är hardcore datafreaks?

Är Kaspersky bästa virusskyddet? Skulle gärna vilja veta vad det bästa skyddet är.
Citera
2006-11-24, 05:36
Bannlyst
Jag tycker du ska köra med McAfee Security Suite 2006 - den fick högsta betyg i Allt om PC nr1 2006 - om du ska börja använda det kommer det med spamfilter och alltmöjligt, så googla lite om McAfee
Citera
2006-11-24, 08:56
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phear
Jag tycker du ska köra med McAfee Security Suite 2006 - den fick högsta betyg i Allt om PC nr1 2006 - om du ska börja använda det kommer det med spamfilter och alltmöjligt, så googla lite om McAfee

Är de någon jävla merit?!? Kör Active Virus Shield, Kaspersky fast med en AOL-logga som gör den gratis...
Citera
2006-11-25, 03:20
Medlem
Dr Bylunds avatar
Nod32 är ett bra och effektivt antivirusprogram enligt många. Tar inte så mycket av din dators resurser i anspråk heller, vilket är fördelaktigt.
Citera
2006-11-25, 18:41
Medlem
BlåTomtes avatar
Håller med Nod 32.
Citera
2006-11-25, 18:43
Bannlyst
Själv anser jag att Kaspersky är det bästa antivirus jag kört med, men det är väll upp till dig att välja. Nästan alla antivirus har sina egna bra funktioner.
Citera
2006-11-25, 19:46
Medlem
Benzo_Manns avatar
Kaspersky är det ialf som tar minst kräm av datorn. Sedan kan det ältas i evighet om vad som är säkrast.

Vill du ha riktigt säkert ska du använda Trends eller Symantecs soft som du kan koppla flera antivius engins mot och scanna med flera samtidigt,
Finns säkert andra lev som har likande produkter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in