2011-03-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razz23
Nån som har nått bra tips på nån psykfilm. Menar typ som Amercan psyko lr shutter island , där det blir ett wtf i slutet. Helst nån som spårar med köttiga scener. En bra snyggt gjord film som ändå leder till ett mindfuck skulle också va chill.
Ty på förväg

Memento
Citera
2011-03-11, 14:40
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Den är ju inspirerad av Rear Window, kanske är nåt?

tackar! får kolla
Citera
2011-03-11, 14:41
Medlem
Citat:
Nån som har nått bra tips på nån psykfilm. Menar typ som Amercan psyko lr shutter island , där det blir ett wtf i slutet. Helst nån som spårar med köttiga scener. En bra snyggt gjord film som ändå leder till ett mindfuck skulle också va chill.
Ty på förväg
Mullholland Drive, The Machinist, Secret Window, Fight Club, Donnie Darko
Finns en hel tråd om mindfucks
Citera
2011-03-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovven
Mullholland Drive, The Machinist, Secret Window, Fight Club, Donnie Darko
Finns en hel tråd om mindfucks
Bra att jag länkade också
https://www.flashback.org/t1230904
Citera
2011-03-11, 15:01
Medlem
amuseds avatar
Citat:
Ty på förväg

Martyrs
http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Har sett sjukt många filmer i mitt liv och det här är en av de som jag tycker passar in bäst i psyk-facket.
Var tveksam när jag hörde talas om den men efter 10 minuter är man fast, svinigt välgjord både effektmässigt, manus och foto.
Slutet lämnar en obekväm känsla.

Jag rekommenderar samtliga som inte sett den att göra det, nu!

DO IT!
Citera
2011-03-11, 16:47
Medlem
L33vis avatar
Tjena, jag söker efter filmer som , Remember the titans och Friday night lights, , behöver inte vara om amerikansk fotboll, tycker bara att det är 2 riktigt sjukt bra filmer men helst sport filmer som sagt.
Citera
2011-03-11, 16:56
Medlem
Cerseis avatar
Jag skulle jättegärna vilja ha tips på några bra fantasy- eller historiska filmer.

Lite exempel på vad jag sett:

Sagan om ringen filmerna, Eragon, Prestige, Pans labyrint, alla "ungdomsfantasyfilmer" som till exempel Trollkarlens lärling, The last airbender, Harry potter, Twilight samt de vanligaste historiska filmerna som till exempel Braveheart

Har kikat en del på imdb och deras topp 250 filmer i varje kategori men övriga tips vore kul att få

Tack på förhand!
Citera
2011-03-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L33vi
Tjena, jag söker efter filmer som , Remember the titans och Friday night lights, , behöver inte vara om amerikansk fotboll, tycker bara att det är 2 riktigt sjukt bra filmer men helst sport filmer som sagt.
Any Given Sunday
http://www.imdb.com/title/tt0146838/
Citera
2011-03-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L33vi

Glory Road (2006) - lite RTT liknande fast basket.
Citera
2011-03-11, 19:52
Medlem
doggydees avatar
Letar efter filmer som är lik:

- Swingers
- Roger Dodger
Citera
2011-03-11, 21:39
Medlem
kvarterets avatar
letar efter filmer liknande fast times at ridgemont high och ferris buellers day off. ska kolla på boggie nights ikväll, som jag förstått är lite lik, eller?
Citera
2011-03-11, 21:59
Medlem
Letar efter filmer som liknar A beautiful mind och den svenska serien Mannen under trappan.
Kortfattat, någon med psykiska störningar som man kan känna lite vibbar av genom filmen. Inga brutala skräckfilmer.
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in