• 3
  • 4
2006-11-26, 23:34
Medlem
Rauzs avatar
Har funderat på en sak - hur vet dom att man att man har den öppen så att den är tillgänglig för alla?
Borde ju räcka med att, som jag, bo högt upp i ett hus och ha rätt tjocka väggar för att rejält minska chanserna att varken Linus eller Alien kommer åt min access point...man skulle ju dessutom kunna skärma den lite så att det bara går att komma åt den inifrån lägenheten och inte utifrån gatan.

Jag säger inte att man borde göra så, själv tänker jag nog helt enkelt låta folk använda min uppkoppling bäst dom vill, med dom förutsättningar som finns.
Citera
2006-11-27, 00:11
Medlem
techno_the_kings avatar
Har jag fattat detta rätt jag får en router gratis om jag delar med mig utav mitt comhem bredband till folk?
å isånnafall vill jag ju ha lägre kostnad på mitt bredband eftersom andra muppar kommer att snylta på det, kommer FON att ersätta mig el?
en router är ju inte allt för dyr så varför skaffa en router från FON?

Nej har inte kollat på deras hemsida än kanske borde göra detta innan man frågar..
Citera
2006-11-27, 00:24
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Har jag fattat detta rätt jag får en router gratis om jag delar med mig utav mitt comhem bredband till folk?
å isånnafall vill jag ju ha lägre kostnad på mitt bredband eftersom andra muppar kommer att snylta på det, kommer FON att ersätta mig el?

Nej har inte kollat på deras hemsida än kanske borde göra detta innan man frågar..
Om du orkat läsa det minsta lilla om FON så hade du garanterat fått svar på dina frågor! Men du kanske är någon sorts idiot som bara förutsätter saker? Och om du skulle kräva en lägre månadsavgift av din leverantör så kommer du troligtvis bli avstängd på grund av kontraktsbrott.
Citera
2006-11-27, 04:12
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king

Det du får från FON (förutom en router, som iof i originalskick är värdelös till annat än deras tjänst) är:

Som Linus - Fri tillgång till andra FON-medlemmars uppkoppling, ex om du åker bort eller sitter på stan.

Som Bill - Hälften av pengarna FON drar in på Aliens (icke-medlemmar) som kopplar upp sig mot din router.

Vilken man väljer är upp till en själv, vad som passar ens behov bäst. Det FON tjänar pengar på är Aliens.
Citera
2006-11-27, 09:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Har funderat på en sak - hur vet dom att man att man har den öppen så att den är tillgänglig för alla?
Borde ju räcka med att, som jag, bo högt upp i ett hus och ha rätt tjocka väggar för att rejält minska chanserna att varken Linus eller Alien kommer åt min access point...man skulle ju dessutom kunna skärma den lite så att det bara går att komma åt den inifrån lägenheten och inte utifrån gatan.

Jag säger inte att man borde göra så, själv tänker jag nog helt enkelt låta folk använda min uppkoppling bäst dom vill, med dom förutsättningar som finns.

Du kan enkelt skärma av den genom att trä en colaburk över antennen..
Citera
2006-11-27, 13:58
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Här nämns ett år.

Last Updated
13/11/2006 07.49 PM

Do I have any obligation as Bill or as Linus?

The FON Ready router you have bought has a retail price of 80 euros. You’ve bought it at a subsidized price with only one purpose: Using it in the FON network as a Fonero. That’s why you must take into account that you have 30 days to install and activate the FON router, and that you also compromise to have it active during a year
Ja, på min länks står det också att man alltid måsta ha sin igång, men om du läst det citerade så ser du att han har läst någonstans att man inte alls måsta ha sin igång.
Citera
2006-11-27, 17:51
Medlem
spoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
exakt var hittade du det stycket??

Här står det annorlunda

här https://en.fon.com/info/milk_wifi.php
2.- Do I have to have my FON Social Router on at all times?
Have to? No. Should? Yup! That way more people will find and use your WiFi, and you will make more money. But you don’t have to keep your computer on; your FON Social Router will provide access all on its own.
Citera
2006-11-27, 18:12
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Ja, på min länks står det också att man alltid måsta ha sin igång, men om du läst det citerade så ser du att han har läst någonstans att man inte alls måsta ha sin igång.

Man ska ha igång den 24/7 i minst ett år, men de är inte stenhårda med det, så tolkar jag det. Routern skickar statistik till FON dagligen, så får de ingen på några dagar kan det kanske hända att de hör av sig.
Citera
2006-11-28, 18:22
Medlem
UsEds avatar
Tror ni det finns nån återvändo nu?
Beställde routern igår och inser nu att jag inte vill ha den. Har skickat mejl till info@fon.com, shop@fon.com och skrivit på deras webbformulär att jag inte vill ha routern längre och att jag vill avsluta mitt medlemskap. Räcker det?
Citera
2006-11-28, 19:07
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsEd
Tror ni det finns nån återvändo nu?
Beställde routern igår och inser nu att jag inte vill ha den. Har skickat mejl till info@fon.com, shop@fon.com och skrivit på deras webbformulär att jag inte vill ha routern längre och att jag vill avsluta mitt medlemskap. Räcker det?
Jag ångrade mig också & skickade ett email till shop@fon.com & fick följande svar;
Citat:
§Ú*̤w¸g¦¬¨ì§Aªº°ÝÃD¡C§AÀ³¸Ó¦b 48 ¤p®É¥H¤º¦¬¨ì§Ú*̪ºµªÂСC

°ÝÃD½s¸¹ #((Editerat:)"datum"-"mitt order nummer"
ºK*n: Canceling order
«Ø¥ß¤é´Á: 2006/11/24 05:42 PM
³Ìªñ¤@¦¸§ó·s: 2006/11/24 05:42 PM
ª¬ºA: ©|¥¼¸Ñ¨M

°Q½×¹Lµ{
«È¤á
Ett par dagar senare står det (i support-databasen) att email-supporten har problem.
Idag fick jag följande brev:
Citat:
³Ìªñ§A±q§Ú*̪º½u¤W¤ä´©¤¤¤ß*n¨DªA°È¤H*ûªº¨ó§U¡C¥H¤U ¬O§A´£¥X*n¨DªººK*n¤Î§Ú*̪ºµªÂСC

¦pªG³o*Ó°ÝÃDªº¸Ñ¨M¨S¦³¥O§Aº¡·N¡A§A¥i¥H¦b¦¹«áªº 7 ¤Ñ¤º*«·s¥´¶}³o*Ó°ÝÃD¡C

ÁÂÁ§AÅý§Ú*̬°§AªA°È¡C

¥D¦®
Canceling order

°Q½×¹Lµ{
µªÂÐ (Sandra Ruperez) 2006/11/28 04:42 PM
Dear customerm

We have asked for the cancellation of your order.

Best regards,
Sandra FON Support
Ja konstiga tecken, dålig grammatik & felstavningar tillhör emailen jag fick tillbaka. Tydligen flera som fått en massa mysko tecken i sina email om man kollar officiela forumet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in