2011-03-14, 19:29
Medlem
winkers avatar
Någon som vet vad som kan vara felet när mitt CS droppar hela tiden i FPS?
Ligger allt som jämt på 100fps hela tiden men när jag närmar mig folk och gunfight så droppar det 50-70 i cirka en sekund för att sen gå tillbaka till 100 igen. Detta håller på hela tiden när jag är i strid.

Jag har en ny dator för runt 7000:- så det ska inte vara något problem, det har flutit på perfekt förut men nu har något gått snett.
Citera
2011-03-15, 08:52
Medlem
Ny Superhero server uppe tack vare flashback har fått mycket bra hjälp som gjort att nu min server återigen är igång. Och tack vara länkar som skickats till forum har jag lyckats lägga in lite sköna heroes som inte finns på servern från början. Ex, Morpheus och Chucky..

Servern är online och de e bara att connecta..

Flashback superhero | Saved xp max lvl 20 |
Connect 90.231.54.3:27006

Man levlar relativt snabbt.. och det finns inga buggs och inga laggs.

Max lvl 20.
Citera
2011-03-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winker
Ligger allt som jämt på 100fps hela tiden men när jag närmar mig folk och gunfight så droppar det 50-70 i cirka en sekund för att sen gå tillbaka till 100 igen. Detta håller på hela tiden när jag är i strid.

Vad har du för settings på cs? maxfps etc..
Citera
2011-03-15, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winker

Jag har en ny dator för runt 7000:- så det ska inte vara något problem, det har flutit på perfekt förut men nu har något gått snett.

Resurskrävande program igång antagligen.
Citera
2011-03-15, 18:00
Medlem
GOHULs avatar
Vart hittar man vilket steam ID man har i steam communityn? tänkte kolla upp värdet på mitt account via denna sidan http://www.steamcalculator.com/index.php men hittar inte min steam ID. Det stod ju i ett adressfält när man var inne på sin steam community sida innan någon patch kom, men det är ju borta nu.
Citera
2011-03-15, 21:08
Medlem
limpnations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazzy94
Vad har du för settings på cs? maxfps etc..
Eftersom han ligger på 100fps innan han närmar sig andra spelare har han förmodligen fpsen på 101. Kan bero på att du spelar cs medans du har andra stora program igång på datan som kräver mycket kraft/brandbredd som spotify etc.

Men ligger du konstant på 50-70fps oftast 60fps så kan det bero på att du har 3D-bildinställningarna fel och att dem framhäver kvalitet för prestanda, så ändrar du från full kvalitet till full prestanda så ska det funka som vanligt igen.
Citera
2011-03-15, 21:15
Medlem
limpnations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Vart hittar man vilket steam ID man har i steam communityn? tänkte kolla upp värdet på mitt account via denna sidan http://www.steamcalculator.com/index.php men hittar inte min steam ID. Det stod ju i ett adressfält när man var inne på sin steam community sida innan någon patch kom, men det är ju borta nu.
Gå in på en valfri spelserver öppna consolen och skriv: status

När du skrivit det kommer det komma upp information om servern(ip, port etc.) sen om du scrollar ner ser du hela spelar listan, leta upp ditt nick och bakom det ser du att det kommer stå(tillexempel): 19965 STEAM_0:1:19316286 0 00:10 34 0 eller nått liknande. Ditt Steam ID är i det här fallet STEAM_0:1:19316286 och inget annat.
Citera
2011-03-15, 21:33
Medlem
limpnations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Var kan jag hitta player models till Counter-Strike 1.6? Jag har kollat på gamebanana, det som tidigare hette FPSBanana, men den sidan är så himla bökig att jag knappt hittar någonting.

Det som jag söker är dels spelarmodels och dels ett annat utseende på skotthålen. Någon som har några tips?
Här har du en bra länk till spelarmodels: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7801-oemr-6160

Men ett annat utseende på skotthålen? Stort frågetecken på varför du ens kom på tanken bry dig om dem.
Citera
2011-03-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Gå in på en valfri server, förutom en botserver som du själv har gjort, och skriv in status i console. Om du inte har en console, gå då in i Steam, Library, Högerklicka på Cs och tryck på properties sedan skriver du in detta i start alternativen, -console.
Om du har köpt något spel 1999 kan du lätt få någon tusenlapp eller mer.
-Kclo4
Citera
2011-03-16, 15:12
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kclo4
Gå in på en valfri server, förutom en botserver som du själv har gjort, och skriv in status i console. Om du inte har en console, gå då in i Steam, Library, Högerklicka på Cs och tryck på properties sedan skriver du in detta i start alternativen, -console.
Om du har köpt något spel 1999 kan du lätt få någon tusenlapp eller mer.
-Kclo4
Steam fanns inte 1999 (och inte heller Steam ID) utan lanserades 2003. Så du var tvungen att göra ett Steam-konto om du ville spela efter den 12:e september 2003.

Men ja, om du har ett Steam ID med 1,2,3 eller 4 antal siffror så kan du nog få en liten slant för det.
Citera
2011-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Steam fanns inte 1999 (och inte heller Steam ID) utan lanserades 2003. Så du var tvungen att göra ett Steam-konto om du ville spela efter den 12:e september 2003.

Men ja, om du har ett Steam ID med 1,2,3 eller 4 antal siffror så kan du nog få en liten slant för det.
Haha sorry tänkte lite fel där. Tänkte på ett annat program
Tack för att du rättade mig
Citera
2011-03-17, 00:48
Medlem
Tja, jag har precis köpt DoD via steam. jag har varit bannad på cs 1.6 för att jag har cheatat där, men nu visar de sig att jag också är bannad från alla DoD servrar också, de måste väl ändå vara nåt fel då jag aldrig cheatat på DoD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in