Tja nu har jag stött på ett problem med steam.
Jo det är så att när jag väljer högsta grafik så blir det bara svart och jag kan inte klicka någonstans.
Då får jag tabba ner och stänga av cs bara. Grafiken jag ska ha på är näst högsta då blev det inga problem.
Sen en annan grej jag har fått problem med och så sen jag köpte ny skärm är att när jag väljer lägre grafik så späder den inte ut sej över hela skärmen utan det blir bara en bit av skärmen. Ju lägre grafik jag väljer, så blir det mindre och mindre bild. Varför späder den inte ut sej över hela skärmen som den gjorde på min gamla tft skärm?
Grafik kort: NVIDIA GeForce 8400 GS
Tja.
Min Steammapp på datorn tar upp ca 60 GB, och på Steam har jag installerat följande spel:
Team Fortress 2
Half Life 2 (+ episoderna.)
Fallout 3 GOTY
Alien Swarm (tar lite mer än 1 gb.)
Audiosurf (tar en halv gb.)
Left 4 Dead 1 & 2
Mass Effect
Portal.
Det är ganska många spel, men ändå. 60 GB?! Det är sjukt. Jag har i princip inga sparningar på spelen heller, då jag oftar deletar gamla för att det inte ska ta så mycket plats.
Så fort jag går in på Steam så auto-uppdaterar den allt, och ingen skillnad märks. I min mapp så har jag en massa undermappar, men det är i "SteamApps" där i princip allt ligger. Där finns en massa konstiga filer som heter olika saker och slutar med .gcf som totalt tar upp 19 GB. Går jag vidare in i Commons så ser jag en mapp för varje spel, och det tar också upp sjukt mycket minne.
Är det en massa gamla onödiga Steamuppdateringar som spökar, eller?
Varje dag så utrotar Steam mer och mer minne på min dator.
...Men jag behöver det, annars kan jag inte spela vissa spel jag köpt där.
Tja.
Min Steammapp på datorn tar upp ca 60 GB, och på Steam har jag installerat följande spel:
Team Fortress 2
Fallout 3 GOTY
Left 4 Dead 1 & 2
Mass Effect
Portal.
Det är ganska många spel, men ändå. 60 GB?! Det är sjukt. Jag har i princip inga sparningar på spelen heller, då jag oftar deletar gamla för att det inte ska ta så mycket plats.
Så fort jag går in på Steam så auto-uppdaterar den allt, och ingen skillnad märks. I min mapp så har jag en massa undermappar, men det är i "SteamApps" där i princip allt ligger. Där finns en massa konstiga filer som heter olika saker och slutar med .gcf som totalt tar upp 19 GB. Går jag vidare in i Commons så ser jag en mapp för varje spel, och det tar också upp sjukt mycket minne.
Tja.
Team Fortress 2
Fallout 3 GOTY
Left 4 Dead 1 & 2
Mass Effect
Portal.
Hjälp!
Min common map tar upp 27gb(!) och då har jag bara alienswarm, Cod mw2, left 4 dead och red orchestra installerade. Tycker 60gb lät ganska konstigt då spelen i sig inte tar upp så jävla mycket plats.
Hejsan, efter ett evighets spelande av cs så tänkte jag byta min config. Så jag tankade hem en ny från sk-gamings hemsida. Efter detta startade jag cs då jag såg att det inte var i opengl mode. Så jag bytte,men när jag är i den prossesen så stängs cs ner och en ruta kommer fram "The specified video mode is not supported. the game will now run in software mode" Varför då? Har ju alltid spelat i opengl mode och det funkar finfint. Har ett bra grafikkort så allt borde funka. Har tagit bort configen samt avinstallerat steam och cs. Men inget värkar fungera. Snälla hjälp mig!
Hm..jag har flera spel jag vill köra via Steam som "Non-steam game", men eftersom de flesta kräver adminstratör behörighet så blir de svårt. Jag har windows 7, någon som vet hur man kan lösa detta? (Egenskaperna att köra det som admin är inte ifyllda)
Jag kom över ett exemplar av Counter-Strike 1.6 (ej source) som kan spelas utan Steam till min MacBook. Det fungerade utmärkt att spela tills jag började pilla i grafikinställningarna. Jag ändrade från OpenGL till DirectX vilket resulterade i att spelet stängdes av och går ej att starta. Efter otaliga misslyckade försök att radera alla filer, unrara igen och starta upp behöver jag nu hjälp. Uppenbarligen ligger det kvar någon form av configfil som är inställd på fel grafikinställning som jag behöver ändra.
Jag kom över ett exemplar av Counter-Strike 1.6 (ej source) som kan spelas utan Steam till min MacBook. Det fungerade utmärkt att spela tills jag började pilla i grafikinställningarna. Jag ändrade från OpenGL till DirectX vilket resulterade i att spelet stängdes av och går ej att starta. Efter otaliga misslyckade försök att radera alla filer, unrara igen och starta upp behöver jag nu hjälp. Uppenbarligen ligger det kvar någon form av configfil som är inställd på fel grafikinställning som jag behöver ändra.