2009-09-16, 19:44
Bannlyst
har en config som jag gillar, fick den av en kompis, den är typ skrivskyddad ( vad han sa iaf), så varje gång jag ändrar i options ändras det tillbaks. MEN,
det som också händer är att jag antingen dör/ cs stängs ner och jag får en fet error ruta.

Nån som känner till detta problemet?

Kan inte ens ändra "switch to more powerful " ( den inställningne som bara inte går att fixa i config, därför måste jag edita i options.)

tack på förhand, hoppas ni förstår!
Citera
2009-09-20, 01:14
Medlem
Fina Gubbens avatar
Efter ett sommaruppehåll från CS-scenen så har jag bestämt mig för att återigen börja lira semi-seriöst. Jag har bara ett litet problem. Siktet känns inte som det gjorde tidigare. Har samma config som alltid & allt är inställt som det ska vara i Windows. Det enda som har ändrats från tidigare är att jag bytt från XP till Win 7. Har fått höra att Win 7 använder en annan hz på musen. Om detta stämmer, finns det något program man kan ändra detta?

Har verkligen ingen lust att spela CS med helt fel känsla (får knappt in något HS längre) eller byta tillbaks till XP. Använder en MX518 (1800 dpi-versionen).
Citera
2009-09-20, 01:37
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Efter ett sommaruppehåll från CS-scenen så har jag bestämt mig för att återigen börja lira semi-seriöst. Jag har bara ett litet problem. Siktet känns inte som det gjorde tidigare. Har samma config som alltid & allt är inställt som det ska vara i Windows. Det enda som har ändrats från tidigare är att jag bytt från XP till Win 7. Har fått höra att Win 7 använder en annan hz på musen. Om detta stämmer, finns det något program man kan ändra detta?

Har verkligen ingen lust att spela CS med helt fel känsla (får knappt in något HS längre) eller byta tillbaks till XP. Använder en MX518 (1800 dpi-versionen).

Säker på att du har v-sync av? Hur mycke FPS har du? Är alla rates "rätt"? (kan dom ej i huvudet)
Citera
2009-09-21, 17:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
Säker på att du har v-sync av? Hur mycke FPS har du? Är alla rates "rätt"? (kan dom ej i huvudet)
V-sync är av, fpsen ligger runt 75 (har satt 75 Hz på skärmen då den inte klarar högre) & alla rates är rätt.

Har försökt med start options "-noforcemaccel -bpp 16 -freq 100" men får inte ut 100 fps trots det. Har även problem att fpsen droppar väldigt mycket & väldigt ofta.

Edit; har även choke från 0 till 50/60 när jag spelar. Pingen är bra, ligger stadigt mellan 10-20 beroende på server.
Senast redigerad av Fina Gubben 2009-09-21 kl. 18:01.
Citera
2009-09-22, 16:32
Medlem
CS Source botar

vill köra själv mot ca 20 botar men kan bara få 3 st mot mig även om jag skriver 20 i hur många botar jag vill ha och sätter dem på tex. Terrorister
någon som vet hur man ska göra?
Citera
2009-09-22, 16:44
Medlem
jerpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan-8D
vill köra själv mot ca 20 botar men kan bara få 3 st mot mig även om jag skriver 20 i hur många botar jag vill ha och sätter dem på tex. Terrorister
någon som vet hur man ska göra?
Skriv bot_add i consolen och följ insruktionerna.
Citera
2009-09-22, 16:45
Medlem
Teliatomtens avatar
mp_teambalance 0

sen något mer.
Citera
2009-09-22, 17:29
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
mp_teambalance 0

sen något mer.

mp_limitteams 0 om jag inte erinrar mig fel.
Citera
2009-09-23, 17:46
Bannlyst
Hallå hallå goa FB:are jag har en liten fråga angående CS som sagt.

jag fick mitt nya internet igår och det är inget mindre än BBB´s 100 mbit fiber lina.. Altså 100/10

så nu tänkte jag fråga om någon har bra Rates inställningar för denna uppkoppling.

innan hade jag 24/1 mbit comhem och körde med vissa inställningar som inte alls känns bra nu.

så om någon har bra svar på vad man ska ha i

cl_cmdrate

cl_updaterate

cl_cmdbackup

cl_dlmax

rate

aa där är nog dom inställningarna som jag vill ha svar på om nån vet nån super fin inställning som sagt till en 100 mbit fiber lina

MVH/Kr477aN
Citera
2009-09-24, 09:55
Bannlyst
[quote=Kr477aN]Hallå hallå goa FB:are jag har en liten fråga angående CS som sagt.

jag fick mitt nya internet igår och det är inget mindre än BBB´s 100 mbit fiber lina.. Altså 100/10

så nu tänkte jag fråga om någon har bra Rates inställningar för denna uppkoppling.

innan hade jag 24/1 mbit comhem och körde med vissa inställningar som inte alls känns bra nu.

så om någon har bra svar på vad man ska ha i

cl_cmdrate

cl_updaterate

cl_cmdbackup

cl_dlmax

rate

aa där är nog dom inställningarna som jag vill ha svar på om nån vet nån super fin inställning som sagt till en 100 mbit fiber lina

MVH/Kr477aN.....
Citera
2009-09-25, 21:08
Medlem
ant's avatar
@enjoi:
Skriv m_filter "0" i configen.
-noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd
Dom tre kommandona ska in i launch options (högerklicka på CS i Steam > Properties... > Launch Options)

@sotegihe:
För att ta bort skrivskydd på configen så högerklickar du och klickar sen ur "Skrivskydd".
Kommandot du söker är _cl_autowepswitch "0"

@Fina Gubben:
Skriv -freq 75 i launch options, sen skriver du fps_max "101" i configen och har v-sync av.

Detta är rätt rates som passar alla:

fps_max "101"
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"
ex_interp "0.01"
rate "25000"

Detta är standardratesen och funkar alltid.
Om du får choke så kan du sänka lite på updaterate och om du får loss så ändrar du på cmdrate.
dlmax och cmdbackup är bäst om det lämnas orörda.
Citera
2009-09-26, 20:18
Moderator
memymos avatar
Någon som har en lösning på mitt problem?

I Episode 1 så är det massa blinkande errors (gissar på något textur fel av något slag)

Kunde inte hitta någon lösning på nätet, då varje gång jag sökte så hitta jag allt annat.

Eller en sida med mer info om problemet skulle uppskattas med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in