2010-09-27, 22:44
Medlem
derbicoolings avatar
Hejsan! jo jag har börjat få ett mycket störande problem i CS när jag startar det så fyller inte bilden ut hela skärmen kör i 800x600 min skärm en Samsung 226bw vet att det funkar när man kör typ widescreen mode osv men jag vill ha just 800x600. Och detta har funkat med exakt samma skärm i flera år på flera olika dator datorn jag har nu har med funkat i några månader men jag laddade ner F1 och efter jag spelat det så har detta problem uppstått.

Det är liksom svarta kanter till höger och vänster på skärmen jag har fått det funka när jag ändra upplösning i nVidias kontrollpanel men det funkade tydligen inte idag Även testat ändra olika launch options typ som -full osv.

Så hur löser man detta?
Citera
2010-09-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zht
testa userconfig.cfg?

Ja, i slutet av vanliga configen ska det finnas en rad där det står "exec userconfig.cfg" för att vanliga configen alltid återställs. Om du inte har en userconfig, så skapa det.
Citera
2010-09-28, 00:00
Medlem
h4xors avatar
Jag hade förut ett skönt bind till en knapp då den ändrade mellan stort och litet sikte. Kommer ihåg att de innehöll ngt med alias. Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2010-09-28, 01:12
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Det är knappast datorn din som är problemet, om den nu kan leverera hundra bilder per sekund som du påstår. Vad har din polare för inställningar? Upplösning? V-sync? Dra fram FPS-mätaren och se vad den står på.

Ja, men den varierar mellan 95-100 FPS hela tiden. Den ska ju helst stå stilla på 100.

min polares inställningar vet jag inget om. Men han kan iaf sina grejer när det häller CS. Men han har redan hjälpt mig dock utan att få samma resultat.
Citera
2010-09-29, 14:56
Medlem
Douloss avatar
V-sync OFF. 640x480 och -freq 120 i launch option. Sen stänga av alla extra cores i hl.exe så man bara använder en core. Sen har jag 100 klistrade FPS.
Citera
2010-09-30, 06:03
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Ja, i slutet av vanliga configen ska det finnas en rad där det står "exec userconfig.cfg" för att vanliga configen alltid återställs. Om du inte har en userconfig, så skapa det.

Ska det vara en kopia på config.cfg eller? ska den bara innehålla raderna för köpscriptet?
Citera
2010-09-30, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doulos
V-sync OFF. 640x480 och -freq 120 i launch option. Sen stänga av alla extra cores i hl.exe så man bara använder en core. Sen har jag 100 klistrade FPS.

100/120 är skitsamma.
Citera
2010-09-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ska det vara en kopia på config.cfg eller? ska den bara innehålla raderna för köpscriptet?
Nja, inte direkt. Config.cfg är standard bindse, alltså t.ex. 'bind "mouse1" "fire"'. Vissa har i sin useconfig en första rad där det står "unbind all" för att sedan manuellt skriva in alla binds, t.ex. "bind f weapon_flashbang" oc "bind kp_ins m4a1;ak47;hegren;flash;flash;smokegren.
Citera
2010-09-30, 15:16
Medlem
Jag sitter och försöker installera left 4 dead2 men det fungerar inte, det var bara steam som installerades och det går inte ens att starta. Vad ska jag göra? Vart failar jag?
Citera
2010-09-30, 15:33
Medlem
tja
jag undrar hur man tar bort spel från ett steam konto så att man kan registrera spelet på ett annat steam konto, jag lånade min brors steam i några år och nu när jag skaffat mitt eget steam vill jag överföra mina spel till mitt steam konto och jag menar inte från datan jag vet hur man uninstall jag menar från själva steam sidan. tack
Citera
2010-10-01, 16:44
Medlem
DoGGvILLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v0rt3x
tja
jag undrar hur man tar bort spel från ett steam konto så att man kan registrera spelet på ett annat steam konto, jag lånade min brors steam i några år och nu när jag skaffat mitt eget steam vill jag överföra mina spel till mitt steam konto och jag menar inte från datan jag vet hur man uninstall jag menar från själva steam sidan. tack

Det ska nog inte gå. Jag försökte med detta förra året, men supporten sa att det inte gick. Jag vet inte hur läget är nu. Testa kontakta Steam-supporten, lycka till!
Citera
2010-10-01, 16:56
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
100/120 är skitsamma.
Vad menar du? Har du en skärm som klarar 120 Hz är det såklart bättre. HL-motorn har inga problem att visa 120 FPS, om man kör developer 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in