2009-09-06, 21:52
Medlem
volvo 240s avatar
Sedan Swedish Mafifa i princip dog 2007 så har jaginte kunant hitta nån bra skoj svensk server som emst kör spelets oriignalkartor.

Svenska Polare 100Mbit är ett servergäng jag hittat.

78.70.36.2:27015

Men deras server med mkt folk kör bara d2 och det orkar ja fan inte med efter 40 rundor. Jag vill spela originalkartorna, Nuke, Dust, Inferno, Italy osv. Inte bara en.

Så några rekomendatoioner?

Ävem svemska CS:S serverar som mest kör standardmaps och inte massa mlöjligt moddar och skit välkmnas.
Citera
2009-09-07, 10:15
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sedan Swedish Mafifa i princip dog 2007 så har jaginte kunant hitta nån bra skoj svensk server som emst kör spelets oriignalkartor.

Svenska Polare 100Mbit är ett servergäng jag hittat.

78.70.36.2:27015

Men deras server med mkt folk kör bara d2 och det orkar ja fan inte med efter 40 rundor. Jag vill spela originalkartorna, Nuke, Dust, Inferno, Italy osv. Inte bara en.

Så några rekomendatoioner?

Ävem svemska CS:S serverar som mest kör standardmaps och inte massa mlöjligt moddar och skit välkmnas.

Brutal har en server med 24 slots och en mapcycle(stavning?) med b.l.a de_dust2, de_train, de_inferno, de_nuke, m.m
IP:
public.brutalcs.nu

De har även de_dust2 only och två Deathmach servers.

Besök deras hemsida
www.brutalcs.nu
Lycka till med att hitta den rätta servern
Citera
2009-09-07, 12:42
Medlem
volvo 240s avatar
Tackar, det här ska vi prova!

Är så trött på alla d2only servers nämligen hehe.
Citera
2009-09-07, 13:14
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tackar, det här ska vi prova!

Är så trött på alla d2only servers nämligen hehe.

Det är en populär server. Nästan alltid ful - Alltså många fuskare kan du hitta.

Lycka till!
Citera
2009-09-07, 13:19
Medlem
Robss avatar
Någon som vet någon svensk CS:S server/community att lira på? 30+ känner jag redan till men brukar alltid vara fullt där, helst någon server med rotation standard maps (alltså inga R60 maps).

Skulle vilja veta lite om hur mycket musmattor hjälper?, Kör just nu med en 10 krs matta, börjar bli förbannat sliten och smutsig och börjar bli lite grönbrun i mitten där man brukar ha musen, vilket inte ger samma flyt. Funderar starkt på att köpa någon matta för några hundringar men vill veta om det ger annorlunda resultat? Bekvämare?

EDIT: Kör med ett Logitech G15 Gaming keyboard (Första version) Och undrar om det finns några bra scripts/program till LCD displayen? Echovoicer eller vad det heter verkar ju inte funka, jag spelar nästan bara CS:S och programet ska alltså stödja CS:S då.
Senast redigerad av Robs 2009-09-07 kl. 13:22.
Citera
2009-09-07, 14:39
Medlem
Kafes avatar
Tjena!

Händer ibland att jag får fryslagg och sedan så står det cl_flushintentitypack eller något liknande. Någon som vet något mer vad detta är och hur man kan fixa fryslagget?
Citera
2009-09-07, 14:41
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Tjena!

Händer ibland att jag får fryslagg och sedan så står det cl_flushintentitypack eller något liknande. Någon som vet något mer vad detta är och hur man kan fixa fryslagget?

Kolla dina rates i allmänhet och ändra inställningen för din bredbandshastighet i steam (settings, download). Det sistnämnda ska egentligen inte ha något med det att göra men det fungerade för mig iaf.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6819-QJLN-1999
Citera
2009-09-08, 08:51
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Kolla dina rates i allmänhet och ändra inställningen för din bredbandshastighet i steam (settings, download). Det sistnämnda ska egentligen inte ha något med det att göra men det fungerade för mig iaf.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6819-QJLN-1999

Nu förstår jag, tror fryslagget kan bero på att jag sitter på trådlösuppkoppling. Fan!
Citera
2009-09-08, 11:43
Medlem
Krids avatar
Hur kan ni inte tröttna på counter-strike när 99% använder timsu idag?
Citera
2009-09-08, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Hur kan ni inte tröttna på counter-strike när 99% använder timsu idag?

Jag har HLGuard och Admin ESP på min server och aktiva Admins. Vilket gör att den är nästan alla fuskare blir sedda. Det gör det mycket roligare att spela
Citera
2009-09-08, 15:48
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
Jag har HLGuard och Admin ESP på min server och aktiva Admins. Vilket gör att den är nästan alla fuskare blir sedda. Det gör det mycket roligare att spela

Nu blir det ett måste att kopiera din adress och lägga den i favoriter!
Citera
2009-09-08, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroni
Nu blir det ett måste att kopiera din adress och lägga den i favoriter!

Härligt! Ratesen är främst inställda för folk som har bra bandbredd, jag har en highpingkicker (HPK) som kickar alla som har ping över 80

Jag nickar Axwell i spelet och om ni är osäkra så är det bara att skriva /admin

Ni från flashback får förtur om servern är full, bara att kontakta mig!

Kopiera inte IP'n, kopiera istället den Dynamiska adressen DVS: enskedepublic.mine.nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in