2008-12-30, 17:02
Medlem
Finns det nått sätt för att nollställa CS? Jag har nämligen varit inne lite i konsolen och fipplat för att mitt CS skulle bli bättre, men det var ganska kontraproduktivt. Nu undrar jag om jag kan skriva nått så att allt nollställs, eftersom mitt CS har börjat lagga efter alla inställningar, något det verkligen inte gjorde från början.

Jag har bland annat pillat lite i rates, cl_cmdrate, cl_updaterate m.m..

Nån som vet? Eller ska jag behöva ominstallera allt?
Citera
2008-12-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisklevern
Finns det nått sätt för att nollställa CS? Jag har nämligen varit inne lite i konsolen och fipplat för att mitt CS skulle bli bättre, men det var ganska kontraproduktivt. Nu undrar jag om jag kan skriva nått så att allt nollställs, eftersom mitt CS har börjat lagga efter alla inställningar, något det verkligen inte gjorde från början.

Jag har bland annat pillat lite i rates, cl_cmdrate, cl_updaterate m.m..

Nån som vet? Eller ska jag behöva ominstallera allt?

Gå in i cstrike mappen och ta bort "config.cfg" så blir allt ställt till standard.
Citera
2008-12-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Gå in i cstrike mappen och ta bort "config.cfg" så blir allt ställt till standard.

Man tackar! Detta måste jag prova
Citera
2008-12-30, 22:20
Medlem
Fick det nollställt, men det fortsätter att lagga, så nu har jag bestämt mig för att avinstallera CS, göra underhåll på datorn och sedan försöka igen.

Frågan är dock. Vad exakt ska jag göra för att få CS att flyta bra?

Snabbinfo om burken:

AMD duron 1.6 ghz
ca 1.2 gb DDR ram
256 mb ATI Radeon kort... minns ej exakt vilket men ett hyffsat enkelt

Och en vanlig gammal CRT-(heter det va?)skärm från Packard Bell på 17 tum.

Nå, vilka är dom optimala inställningarna tror ni?

Dvs vad ska jag ha för rates, rateupdate, cmdrate och så vidare?
Citera
2009-01-01, 18:53
Avslutad
Cs 1.6

hej alla flashbackers . Igår så laddade jag ner CS 1.6 nonsteam oså. Jag har Steam-acc, och idag köpte jag CS 1.6 lagligt för att få valideringskoden så jag kan spela på alla steam servrar osv. Då lyder min fråga, ska jag ta bort Nonsteam cs 1.6 och logga in på steam och skriva in valideringen? eller ta bort och sedan installera den lagliga verisonen? Lite noob så vore tacksam för hjälp =))
Peace out
Citera
2009-01-01, 18:58
Medlem
Nudiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
hej alla flashbackers . Igår så laddade jag ner CS 1.6 nonsteam oså. Jag har Steam-acc, och idag köpte jag CS 1.6 lagligt för att få valideringskoden så jag kan spela på alla steam servrar osv. Då lyder min fråga, ska jag ta bort Nonsteam cs 1.6 och logga in på steam och skriva in valideringen? eller ta bort och sedan installera den lagliga verisonen? Lite noob så vore tacksam för hjälp =))
Peace out

Varför skulle du inte ta bort nonsteam versionen? Du kommer endå inte ha någon användning av den när du har den riktiga versionen installerad.
Citera
2009-01-01, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nudies
Varför skulle du inte ta bort nonsteam versionen? Du kommer endå inte ha någon användning av den när du har den riktiga versionen installerad.
Okey nej jag undrade bara då slapp man ju installationen Om det fungerat. Tack för hjälp
Citera
2009-01-01, 22:15
Medlem
Afloss avatar
Har ny dator och problem med cs 1.6. För det första kan jag inte ha pickan i höger hand, byter till right-handed men inget händer. För det andra är mappen kornig, här är en bild för att förtydliga:
http://i43.tinypic.com/15wfcxi.jpg
Citera
2009-01-01, 22:55
Medlem
CheapAlerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aflos
Har ny dator och problem med cs 1.6. För det första kan jag inte ha pickan i höger hand, byter till right-handed men inget händer. För det andra är mappen kornig, här är en bild för att förtydliga:
http://i43.tinypic.com/15wfcxi.jpg

Options > Video > Renderer > OpenGL
Citera
2009-01-02, 23:03
Medlem
Joakwims avatar
Har nyligen gjort min första test bana med diverse roliga funktioner (klättra i stegar ), och jag vill dela med mig det roliga med en kompis. Jag startar ett spel med min nya bana, och han försöker gå med men kan tyvär inte för att han tydligen inte har vegas.WAD, som jag har använt till texturerna.

Det vore ju mycket lättare ifall han fick den automatiskt av mig vid deltagande i matchen, men det funkar ju tydligen inte lika bra på mitt nätverk som på servers, där alla *.WADs blir nerladdade per automatik. Är det inställningsfel, eller måste han verkligen tanka hem det manuellt?
Citera
2009-01-03, 00:25
Medlem
Runkbullens avatar
Hallåja, ett litet CS 1.6 problem. Har kommit över ett Non Steam CS 1.6, och undrar nu, vilken är den senaste patchen?
Citera
2009-01-03, 00:54
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkbullen
Hallåja, ett litet CS 1.6 problem. Har kommit över ett Non Steam CS 1.6, och undrar nu, vilken är den senaste patchen?
Protocol 48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in