2023-02-21, 21:09
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För det första är Alf född i Skaraborg . Och för det andra är det knappast Tornving som skriver frågorna .

Möjligt att Alf Svensson är född i Skaraborg..Men finns knappt någon som ser Alf som Skaraborgare
Grännas mest kända invånare, vald till årets smålänning 1991. Födelseort är ju en sak men om en person levt och verkat större delen av livet i en och samma ort, som känd person/politiker så förknippas man troligen mest med den orten.
Gränna och Alf Svensson är lika sammansvetsat som Gränna och Visingsö.

Susanna Kallur är född i New York. Men tror alla ser henne som dalkullan från Falun
Citera
2023-02-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Möjligt att Alf Svensson är född i Skaraborg..Men finns knappt någon som ser Alf som Skaraborgare

Då gjorde ju Jeopardy en verkligt folkbildande insats.
Citera
2023-02-22, 00:18
Medlem
kukflashs avatar
Alltid ett nöje att se på Jonas, ödmjuk och extremt kunnig. Synd att han inte satsade allting i finalen, men förstår att han vill gå vidare.

Jag gissar på att säsong 2 kommer att spelas in inom kort, kanske en säsong utan kändisar...
Citera
2023-02-22, 14:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag måste bara få gnälla av mig.

Är det någon som har märkt att dagens Jeopardy och andra frågesåortsprogram till 90% bara är inom ämnet modern skräpkultur?
Ingen naturvetenskap längre, ingen historia eller ens någon skit man lärde sig i småskolan (med undantag för "femteklassare"- programmet).
Det är bara serier, mello och sådan skit.

Framtidens folk blir mer korkade och osofistikerade, det har länge varit min teori, men att det skulle gå så här fort..
Citera
2023-02-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Roligt förresten att begreppet "foliehatt" som benämns som term för konspirationsteoretiker är så gott som allmänbildning nu för tiden

Har det inte varit det i över 40 år?
Citera
2023-02-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag måste bara få gnälla av mig.

Är det någon som har märkt att dagens Jeopardy och andra frågesåortsprogram till 90% bara är inom ämnet modern skräpkultur?
Ingen naturvetenskap längre, ingen historia eller ens någon skit man lärde sig i småskolan (med undantag för "femteklassare"- programmet).
Det är bara serier, mello och sådan skit.

Framtidens folk blir mer korkade och osofistikerade, det har länge varit min teori, men att det skulle gå så här fort..

Jo vi är några som diskuterade detta tidigare i tråden då vi funderade hur den nya upplagan skulle bli i jämförelse med originalet.

Du har helt rätt i din betraktelse.
Citera
2023-02-22, 16:52
Medlem
Doreen Månsson i Jeopardy, herregud vad obehagligt det var att titta på.
Titti Schultz, finns det någon mer icke charmig person. Det syntes att hon tyckte det var jobbigt att inte vara bäst.

Varför köra frågesport med menlösa kändisar? Jeopardy är bättre med vanliga icke kända personer. Jag saknar Vem vet mest.
Citera
2023-02-27, 18:37
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
En ny vecka har börjat och tre "nya" kändisar ska få möjlighet att visa upp sig under en timme i
prime-time-TV, för att visa att de finns och är tillgängliga, typ.

Kvällens tävlande är:

Vem av dessa tre är mest bildad/minst korkad?
Citera
2023-02-27, 19:26
Avslutad
Ikväll är det Jonas Von Essen ju. Han dominerar
Citera
2023-02-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ikväll är det Jonas Von Essen ju. Han dominerar

Du tycks vara en vecka efter och tittar antagligen på en repris.
Citera
2023-02-27, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Du tycks vara en vecka efter och tittar antagligen på en repris.
Aha 😀
Citera
2023-02-27, 20:00
Avslutad
Nytt avsnitt strax
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in