2014-08-05, 13:11
Medlem
Maharadjhans avatar
Sätter man det i venen eller muskulärt
Citera
2014-08-05, 13:13
Medlem
Maharadjhans avatar
Ska man injesera Carbocain muskulärt eller intravinöst??
Citera
2014-08-05, 15:18
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Är du hemma-hos- kirurg? Medicinskt utbildade vet naturligtvis när/var/hur Carbocain (eller snarare hur lidocain) används. Vad ni diskuterar är troligen operation i blodtomt fält. Det är något man kan göra på armar och ben. Som hemmasnickare behöver du inte veta hur man gör. Snäll som jag är: Man tömmer blodbanorna med en högtrycksmanschett och sprutar därefter in lokalanestetika i de tomma blodbanorna. Mycket god smärtlindring under en längre tid.
Citera
2014-08-05, 17:02
Medlem
Raventears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Är du hemma-hos- kirurg? Medicinskt utbildade vet naturligtvis när/var/hur Carbocain (eller snarare hur lidocain) används. Vad ni diskuterar är troligen operation i blodtomt fält. Det är något man kan göra på armar och ben. Som hemmasnickare behöver du inte veta hur man gör. Snäll som jag är: Man tömmer blodbanorna med en högtrycksmanschett och sprutar därefter in lokalanestetika i de tomma blodbanorna. Mycket god smärtlindring under en längre tid.

Kan inte informationssökande vara ett självändamål?

En "dum" fråga på ämnet; hur länge klarar en arm att vara utan blod på det här viset?
Citera
2014-08-06, 11:12
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Enligt Dr:
Angåendet BTF (blodtomt fält) tid så gäller det 2 timmar max, sedan 20 min genom blödning. Men den tid man står ut med under Ivlok (intravenös lokalanestesi) är ca 1 tim, osederad ( dvs utan att man fått lugnande medel).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in