2018-08-23, 16:43
Medlem
Hade ett skiftjobb på en verkstad några månader för väldigt många år sen. Tjänade jäkligt bra men fick vara rädd varje kvällsskift då resten av gänget söp rätt hårt på arbetstid. En gubbe fick krypa från maskinen till stämpelklockan efter skiftet vet e fan hur han kom upp från omklädesrummet.
Sa upp mig efter 3 månader när jag hade ett nytt jobb på gång.
Fick reda på genom en senare kollega att alla inc. basen fått gå strax efter, han sommarjobbade där 18månader efter jag slutat och vi kunde konstatera att av 10 man var det 3 kvar basen och 2 man på andra skiftet. Alla på mitt skift hade slutat.
Citera
2018-08-28, 11:19
Medlem
FatherMartins avatar
Jobbade på McDonalds i 3 månader, 75%. Vi var underbemannade konstant, och jag mådde skitdåligt inför varje pass. Fick också pendla dit, låg nämligen 4 mil bort. Eftersom det var mitt första jobb höll jag ut 3 månader, hade jag haft pengar och andra jobbmöjligheter hade jag inte klarat en månad.
Citera
2018-08-29, 12:57
Medlem
Utan tvekan att bunta, dela ut reklam.
Räknade ut min effektiva snittlön på ca 20 kr/h.
100 kronor / vecka, 5h, då var jag ruskigt snabb att springa i husen.
Citera
2018-08-29, 13:04
Medlem
Jobbat gratis på s?mh?ll och gratis på vaktmästare oxså som peka vad jag skulle göra . Kändes som jag var ett barn på prao. Gratis det med
Vet ni som jobbar för lön hur glada ni ska va?
Jag skulle stå ut med vad puckon som helst då
Citera
2018-08-30, 17:10
Medlem
condmasters avatar
Haha, skön tråd som tyvärr väcker ett otrevligt minne från mitten på 80-talet.

Jag och en polare fick jobb via Farsan på ett bygge, jag var ca 15 och ganska klen då.
Glad i hågen om en massa lättförtjänta stålar stövlar vi fram till chefen på bygget,
där det snabbt går upp för oss att stålarna kanske inte blir fullt så lättförtjänta som vi trott.

Det visar sig att man håller på att rusta upp en tegelfasad på en idrottshall, och vårat arbete
går ut på att knacka bort murbruket från tegelstenarna som har rivits bort.
Dessa tegelstenar skall tydligen återanvändas på något annat projekt.
Murbruket satt som berget och gick knappt att knacka bort med handsläggorna vi hade.

Efter 2 veckor var mina lena pojkhänder förvandlade till något som påminde om läder fast jag
hade hanskar, detta till en lön på 17,50 i timmen...
Citera
2018-11-21, 09:07
Medlem
Jobbat på Rasta, det kan man kalla slavjobb, dålig lön och bara press på att sälja mer och mer.
Ägaren härstammar nog från det gamla nazi tyskland
Citera
2018-11-21, 09:25
Medlem
Opportunitiess avatar
Klassiskt: jordgubbsplockare. Var där en dag. Även en praovecka i en verkstad där jag inte tillförde någonting förutom hål i en såndär svart/gul darttavla.
Citera
2018-11-22, 09:15
Bannlyst
Telefonförsäljare. Sålde bokmärken. Det där kunde man väl ha köpt i kiosker om man nu ville ha några.

Kändes pinsamt alltihop.
Citera
2018-11-22, 09:28
Bannlyst
Jobbade på posten med att sortera paket för 20 år sedan. Kassa arbetstider, värdelöst betalt, slitigt, enformigt och tråkigt. Blev inte kvar där många månader.

Har kört taxi under en period tidigare, stressigt, obefintlig lön, och även där kassa arbetstider, tur jag inte körde heltid under så lång period, för som extrajobb under studierna passade det bättre.
Citera
2018-11-22, 22:19
Medlem
Ojdu.
Många.

Väktarbolag - sitta och peta sig i naveln på något helt dödfött uppdrag, ensam i en nedsläckt fabrikslokal på andra sidan stan för typ... 90 kr/timmen (?!)

En statlig myndighet där mobbning, osund konkurrens, korruption och nepotism var vardag.
Citera
2018-11-22, 22:22
Medlem
john-silvers avatar
Grovstyckare på ett lokalt styckeri, 40:- i timmen svart, börja 0400 sluta 1600 ingen övertidsersättning.
Senast redigerad av john-silver 2018-11-22 kl. 22:22. Anledning: Felstavning
Citera
2018-11-26, 02:11
Medlem
ArthurMorgans avatar
Mellan 21-24 års ålder så arbetade jag som ställningsbyggare. Det var tufft av flera skäl. Höga höjder, tuffa arbetskamrater med mycket attityd och hela tiden måste man ha säkerheten i första rummet samtidigt som man kan vara stressad och arbeta under press, vintrarna gjorde jobbet tuffare och farligare. Lärde mig mycket om att fungera i team och om mig själv under stress som jag haft nytta av senare i livet. Arbetar fortfarande i byggbranschen nära 30 år senare men nu som projektledare. De första månaderna var tuffast sedan blev jobbet lättare men ändå inte ett jobb jag skulle vilja återvända till ens en dag. Det finns en del som passar för jobbet och älskar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in