2014-05-20, 22:23
Medlem
Dirtun07s avatar
Den här tråden har gett mig många goda skratt måste jag säga. Läste just fårslaktare och bröt ihop :'D.

Mitt värsta jobb är definitivt kundservicemedarbetare/tekniskt support/whatever-you-wanna call it.

Man hade ett helt osammanhängde schema när det kommer till tider vilket resulterade i en jävligt kass rutin i vardagen. Alla kunder ringde in och gnällde och jobbet i sig var varken roligt eller stimulerande (bortsett från i början).

Gick även upp i vikt som fan på det jobbet då man sitter på arslet 8 timmar om dagen.
Citera
2014-05-23, 08:00
Medlem
Packade korv på Scan en sommar. Stod 8 timmar om dagen och räknade korv och tänkte bara "f*n snälla någon skjut mig". Hade mardrömmar där jag räknade prinskorv långt efter och tackade väldigt snabbt nej till erbjuden anställning
Jobbet i plastfabrik med att kontrollera bland annat snusdosor var ingen hit heller men Scan var nog strået värre.
Citera
2014-05-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Vilket är det värsta jobb du haft?

Jag har inte haft något dåligt jobb, men däremot praktik på Ica vilket var uruselt Jobbade 8 timmar om dagen i 1 vecka eller så, och fick en flaska cola och en godispåse för det , haha.

Gjorde det samma, men var nöjd med jobbet trots det - men självklart tyckte jag att slitet var värt mer.
Citera
2014-05-23, 14:26
Medlem
Arbetade via ett bemanningsföretag inom catering på Arlanda. Mardrömmsuppgiften där var att stå och packa SAS-frukostar i 8 timmar. Ofta var det så att när de personer som åkt på den uppgiften hittat en rytm och det börjar gå undan så kommer en arbetsledare och antingen plockar bort någon då den behövdes till ngt annat, eller tar dit en till för att "hjälpa" en, så var det bara att börja fördela om momenten....
Citera
2014-06-24, 23:36
Medlem
Personlig assistent åt en halvdöd gubbe som låg som ett paket och ylade lite emellanåt. Gravt hjärnskadad. Hemskt och tråkigt jobb. Gubben dog strax efter att jag sade upp mig.
Citera
2014-06-25, 00:03
Medlem
Nocomments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Justfan! Jobbade ju som diskare/Slav på en restaurang förut en hel sommar Jobbade upp emot 15 timmar utan någon direkt rast och sen sova i 8 timmar och sen upp igen. jag jobbade inte kvar efter den sommaren..

Detta är vad jag genomgår just nu. Fast jag jobbar på ett sjukhus. Jag går ut hemifrån 5 på morgonen och kommer tillbaks vid 5-6-tiden på kvällen! Letar efter käk och sen så går jag och lägger mig och sover i 8-9 timmar
Citera
2014-06-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iron11
Arbetade via ett bemanningsföretag inom catering på Arlanda. Mardrömmsuppgiften där var att stå och packa SAS-frukostar i 8 timmar. Ofta var det så att när de personer som åkt på den uppgiften hittat en rytm och det börjar gå undan så kommer en arbetsledare och antingen plockar bort någon då den behövdes till ngt annat, eller tar dit en till för att "hjälpa" en, så var det bara att börja fördela om momenten....
Så jävla segt sånt!
Citera
2014-06-25, 15:09
Medlem
swahilis avatar
Hemtjänsten genom kommun var fanimej det värsta jag gjort! Dåliga tider, dålig planering (så man fick jobba över för att fixa den planering som planerarna misslyckats med) man fick fanimej slåss för att få sin övertid betald, lunch kunde man glömma 3 av 5 arbetsdagar, stressigt och jävligt (fanns inte ens tid att tanka bilarna vi hade) och för att inte tala om de otacksamma jävla pensionärerna som skiter ner sig en gång i kvarten... Jag klarar av stress, jag klarar av att moppa skit och jag klarar av att folk skriker på mig utan anledning, men när de tre sakerna sker samtidigt så får det faktiskt räcka.

Och det jävliga var att alla som hade jobbat längre en två veckor visste att det området jag jobbade på sög, så det gick ju inte att byta område med någon annan...
Citera
2014-06-25, 16:58
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swahili
Hemtjänsten genom kommun var fanimej det värsta jag gjort! Dåliga tider, dålig planering (så man fick jobba över för att fixa den planering som planerarna misslyckats med) man fick fanimej slåss för att få sin övertid betald, lunch kunde man glömma 3 av 5 arbetsdagar, stressigt och jävligt (fanns inte ens tid att tanka bilarna vi hade) och för att inte tala om de otacksamma jävla pensionärerna som skiter ner sig en gång i kvarten... Jag klarar av stress, jag klarar av att moppa skit och jag klarar av att folk skriker på mig utan anledning, men när de tre sakerna sker samtidigt så får det faktiskt räcka.

Och det jävliga var att alla som hade jobbat längre en två veckor visste att det området jag jobbade på sög, så det gick ju inte att byta område med någon annan...

Håller med. Jobbade både inom hemtjänst och äldrevård i flera år efter gymnasiet. Aldrig igen. Dåliga arbetstider vilket omöjliggör ett socialt liv utanför jobbet. Stressigt och tungt vilket gör att man inte orkar ha ett liv efter jobbet. Det värsta är kollegorna. Medelålders WT-kvinnor som heter ''Anette'' eller ''Pernilla'' och som kedjeröker/kedjedricker kaffe och klagar på allt hela tiden.
Citera
2015-01-29, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myriam
Att jobba på SF Bio i Sickla var trist.

- Jobbade ihjäl mig för väldigt lite pengar
- Man var inte välkommen som extra anställd, då man förstörde den "familj" känslan som fanns i biografen tidigare enligt långtidsanställda som gnällde på ett månadsmöte att det finns för många nya och att de inte tycker det är så trevligt längre.
- Teamledaren hade dubbelpersonlighet: hon sa till mig "gummaaaaan" hela tiden och försökte vara gulligt gullig men hon snackade skit bakom min rygg med de andra långtidsanställda
- Man luktade pop corn efter passet
- Chefen av biografen var tydligen en outbildad traktor förare som plötsligt fick makt och status över alla andra. Dålig kombo som gick ut till alla anställda.
- Man fick inga pass ibland på en hel månad och klarade sig knappt ekonomiskt, och när man tills sist hittade ett annat sommarjobb för att säkerställa att man kommer kunna betala hyran så blev de sura.
- Det var ett issue om man var försent 2 minuter. Inte 10. Men 2.
- Långtidsanställda som tillhörde "familjen" var bittra människor och rädda för nyanställda. Tråkig och spänd stämning jämnt.

Jag rekommenderar inte detta ställe. Usch. Glad det är över.

Jag jobbar som extra anställd på sf i luleå, det är mitt första jobb och jag älskar det! Hela teamet är som en familj som du säger men välkomnar en med öppna armar
Citera
2015-01-29, 10:50
Medlem
Personlig assistent åt en pratglad hjärndöd gubbe denna kunde prata oavbrutet hela tiden. När man kom hem hörde man fortfarande pratet i skallen som ett ringade ljud och huvudvärk. Orka två månader sedan brusa jag och knuffa gubben med stolen i diket

Verkstad under ett halv år med hjärndöda idioter de var enformiga i sina sätt på alla sätt och vi man kan tänka sig, om enformiga jobb kanske skapar enformiga individer är nog svaret, bara man ser en verkstad med idioter och orginal har man lust och spy att folk verkligen står ut med sådana jobb ?
Citera
2015-01-29, 15:00
Medlem
McHammereds avatar
Sommarjobb via kommunen som montör av mobilhållare till bilar när jag var runt 15-16 (många år sedan).
Gjorde en 200-300 st och sen fick det fan vara bra när jag fick veta att jag skulle få ut 100:- per dag för besväret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in