2006-11-19, 00:14
Medlem
Lever du det liv som du IGENTLIGEN skulle vilja leva?
Dvs har du kontroll ver ditt eget liv.
Mnga skulle nog sga omstndigheterna gr att jag inte kan det men om jag hade tid, pengar... what ever...
Personligen tycker jag att det r en j-vla massa sk-tsaker som hela tiden stter krokben fr ens lycka och planer. S det knns som om man vadar i ett trsk av problem och man kommer igentligen inte ngon vart.
Vad r din sikt?
Citera
2006-11-19, 01:02
Medlem
Maria.Erixons avatar
Jag mste erknna att jag inte r sker p om jag verhuvudtaget har ngon egentlig nskan om hur mitt liv skall utforma sig. I vilket fall som helst anpassar jag mina frvntningar och uppfattningar efter omstndigheterna. Drfr blir jag nstan aldrig besviken eller frustrerad.
Citera
2006-11-19, 01:18
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag utgr frn varje situation p det stt som fattar mig bst i tycke.

Det resulterar i att jag pverkar mitt liv p ett sdant positivt stt som mjligt - samt att jag gr det bsta av situationen.
Citera
2006-11-19, 13:45
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.Erixon
Jag mste erknna att jag inte r sker p om jag verhuvudtaget har ngon egentlig nskan om hur mitt liv skall utforma sig. I vilket fall som helst anpassar jag mina frvntningar och uppfattningar efter omstndigheterna. Drfr blir jag nstan aldrig besviken eller frustrerad.

hehe, vi tnker p samma stt. Jag lever inte heller fr att uppfylla ngon drm. Dr emot frsker jag alltid att strva fr ngot bttre.
Citera
2006-11-19, 15:22
Medlem
Zumas avatar
Jag lever varje dag som om det vore min sista, knns som resten kvittar. Pengar och framgng r ju bara s verskattat!
Citera
2006-11-19, 16:02
Medlem
kultingens avatar
Verkligen inte, orkar helt enkelt inte... Lter kanske vekt men s r det fr mig. Skyller p att jag ska rycka in, svrt att genomfra drmmar nr staten hotar med fngelse om man inte kommer till s kallade plikt...
Citera
2006-11-19, 20:32
Medlem
Det strsta problemet fr mig r att jag inte vet hur jag vill leva. Visst har jag lite vaga mlsttningar som att jag vill vara vid god hlsa och lycklig osv, men hur jag uppnr dessa ml har jag ingen aning om. Det r oerhrt frustrerande att vilja gra frndringar mot det bttre men inte veta hur, men jag antar att det r ngot jag aldrig kommer komma ifrn s lnge jag inte snubblar ver meningen med livet.
Citera
2006-11-19, 21:15
Medlem
Oftast lever jag som jag sjlv bestmmer. Men ibland finns det sdant som jag kan inte styra sjlv. Men det gr inget. Jag lever lycklig och glad och r ganska s njd.
Citera
2006-11-21, 02:23
Medlem
Evil_Santas avatar
Nej jag lever inte som jag skulle vilja, jag har aldrig levat som jag velat leva heller, r alldeles fr snll, omtnksam och jagsvag fr att gra ngot t situatuionen ocks.

Dessutom har jag massa sociala sprrar ocks. T.ex. jag vill brja styrketrna ordentligt p ett gym men tycker det skulle knnas konstigt att trna med andra(Det r inte det att jag r asocial men jag har kasst sjlvfrtroende, tycker inte jag e tillrckligt biffig s det skulle vara pinsamt att g). Det vrsta r att jag tycker det r roligt att styrketrna och jag vet att om jag brjade g p gymet s skulle jag inte lida srskilt mycket utan snarare frga mig sjlv varfr jag inte brjade g p gymet tidigare.

Denna insikten i sig ger mig ngest och jag brukar hantera ngest med ngon sorts borttrgning/uppskjutning av problemen, detta gr att jag aldrig kommer g till gymmet.

Jag r fnge i mig sjlv, suck.
Citera
2006-11-21, 02:37
Medlem
Knepig frga nr livet pgr p s mnga olika plan samtidigt.
Tusen saker interagerar med varandra och livet r som en ondlig strm av hndelsefrlopp man inte kunnat frutse. Man kan vara njd med en specifik hndelseutveckling och missnjd med en annan..det r snarare regel n undantag.

Du likstller "leva livet" med att knna kontroll?
Jag r nog av motsatt instllning, nr man slpper p kontrollen, det r d fantastiska saker hnder!
Dock, ett visst mtt av skerhet vill nog de flesta ha i grunden, fr att ht kunna unna sig att slppa kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in