Här kommer några konstruktiva förslag på olika lösningar. Jag har dammsugit den andra tråden från vettiga lösningar. Pseudodiskussioner undanbedes, och kan med lätthet föras i den andra tråden.
Citat:
Impieteer Hade man verkligen velat ha loungen som ett ställe för (i andra delforum) aktiva medlemmar att ha mindre seriösa diskussioner hade man dammat av det gamla förslaget om att ha en inläggs- och regdatum-gräns för att posta i loungen. På det sättet hade man till att börja med fått ner antalet potentiella postare i forumet till en tiondel och dessa hade dessutom tillhört den mer civiliserade delen av användarskaran. Inte för att jag egentligen varit för det förslaget tidigare, men det hade varit mer logiskt om det införts än en total stängning.
Ursprungligen postat av impieteer
Impieteer Hade man verkligen velat ha loungen som ett ställe för (i andra delforum) aktiva medlemmar att ha mindre seriösa diskussioner hade man dammat av det gamla förslaget om att ha en inläggs- och regdatum-gräns för att posta i loungen. På det sättet hade man till att börja med fått ner antalet potentiella postare i forumet till en tiondel och dessa hade dessutom tillhört den mer civiliserade delen av användarskaran. Inte för att jag egentligen varit för det förslaget tidigare, men det hade varit mer logiskt om det införts än en total stängning.
Citat:
Ursprungligen postat av limited edition
Limited Edition Ett förslag kan vara att inte tillåta nya användare att posta och/eller läsa i loungedelen.
Vet inte vilka krav som kan vara rimliga att ställa, men säg att loungen är osynligt för folk som har mindre än 100 inlägg?
Det blir svårare att hålla hög kvalité på forumet ju fler användare man får, och det är viktigt att inte tillåta vad som helst eftersom en låg nivå på diskussionerna skrämmer bort seriösa debattörer.
Sen tycker jag att användare som i resten av forumet postar mer än 50% irrelevanta skitinlägg utan diskussionsvärde bör bli varnade, och sedan avstängda om de inte höjer nivån. Det händer tyvärr ofta att man känner för att diskutera i en tråd, men att diskussionen kretsar kring ett fåtal personer som håller en sån pinsamt låg nivå att man orkar inte lägga ner energi på att skriva ett seriöst inlägg.
Vet inte vilka krav som kan vara rimliga att ställa, men säg att loungen är osynligt för folk som har mindre än 100 inlägg?
Det blir svårare att hålla hög kvalité på forumet ju fler användare man får, och det är viktigt att inte tillåta vad som helst eftersom en låg nivå på diskussionerna skrämmer bort seriösa debattörer.
Sen tycker jag att användare som i resten av forumet postar mer än 50% irrelevanta skitinlägg utan diskussionsvärde bör bli varnade, och sedan avstängda om de inte höjer nivån. Det händer tyvärr ofta att man känner för att diskutera i en tråd, men att diskussionen kretsar kring ett fåtal personer som håller en sån pinsamt låg nivå att man orkar inte lägga ner energi på att skriva ett seriöst inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Isch
Isch Ett förslag kan vara att inte tillåta nya användare att posta och/eller läsa i loungedelen.
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Välj ut ett fåtal lounge- och evighetstrådar som uppfyller kvalitetskraven och låt dessa leva vidare. Låt bara medlemmar med +500 inlägg kunna posta i lounge- och evighetsforumet.
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Vad sägs om att öppna ett helt nytt forum i stil med "engelska flashback" som är löst modererat och är till för sociala diskussioner?
Den blir skiljd från det vanliga forumet på ett annat sätt.
Det skulle gå att skaffa speciella loungemods.
Det skulle gå att utforma andra regler för det forumet.
De "normala användarna" slipper att se att det ens finns loungediskussioner.
Det skulle gå att stänga av "lounge-delen" när forumet blir segt.
Det skulle gå att bannlysa tramsanvändare från vanliga forumet.
Loungeinlägg skulle inte komma upp under "nya inlägg".
Den blir skiljd från det vanliga forumet på ett annat sätt.
Det skulle gå att skaffa speciella loungemods.
Det skulle gå att utforma andra regler för det forumet.
De "normala användarna" slipper att se att det ens finns loungediskussioner.
Det skulle gå att stänga av "lounge-delen" när forumet blir segt.
Det skulle gå att bannlysa tramsanvändare från vanliga forumet.
Loungeinlägg skulle inte komma upp under "nya inlägg".
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Men vad sägs om detta förslag.
Låt evigheten få återvända till de dödligas skara, men hindra användarna att starta nya trådar. (troligvis som det var tills idag) I evighetens trådar härjar endast sekteristerna, dom är inte lika långt gångna som knutbyiterna. Men jag dristar mig till att påstå att evighetens stammisar inte brukar spamma resten av forumet med trams. Du slipper på detta sättet spammarna från loungen och forumets stammisar får sitt fikarum. Framförallt så får stammisarna den kontinuitet som chatten saknar.
Låt evigheten få återvända till de dödligas skara, men hindra användarna att starta nya trådar. (troligvis som det var tills idag) I evighetens trådar härjar endast sekteristerna, dom är inte lika långt gångna som knutbyiterna. Men jag dristar mig till att påstå att evighetens stammisar inte brukar spamma resten av forumet med trams. Du slipper på detta sättet spammarna från loungen och forumets stammisar får sitt fikarum. Framförallt så får stammisarna den kontinuitet som chatten saknar.