2006-11-16, 21:13
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormenQ
Pröva att köpa en större borr.... Jävla fråga ... Tänk själv för fan..

mvh

exakt
Citera
2006-11-16, 21:23
Medlem
trass avatar
Borra i ytter dörr.

Vems?
Citera
2006-11-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Vems?

Kanske grannens så kan man ju se vad dom gör
Citera
2006-11-17, 03:17
Medlem
tjaboooos avatar
en sån här kanske kan va nåt.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=386873

ska egentligen monteras på en liten högvarvig maskin typ dremel men även borrmaskin går för mindre arbeten.

kör du rundfil så slipa ENBART IN MOT DÖRREN, slipar du ut från dörren ökar risken att materialet flisar sej.
Citera
2006-11-17, 12:26
Medlem
Platta borr kräver fäste för centrumspetsen, annars blir det helt enkelt skit.

Vissa dörrar är dessutom innehållande hålrum, eller mjuk isolering, och när man då passerat första delen, så kan det ibland vara svårt att komma i rak linje till andra delen, då ju borrens skaft är smalt och inte styrande alls.

Så jag hade nog ordnat det där lite dyrare, men vanliga borret istället.

Men prova du..... i värsta fall får du ju skaffa ett fräckt klistermärke och gömma dina misstag med!

Citera
2006-11-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerobix

Vissa dörrar är dessutom innehållande hålrum, eller mjuk isolering, och när man då passerat första delen, så kan det ibland vara svårt att komma i rak linje till andra delen, då ju borrens skaft är smalt och inte styrande alls.

Så jag hade nog ordnat det där lite dyrare, men vanliga borret istället.

Men prova du..... i värsta fall får du ju skaffa ett fräckt klistermärke och gömma dina misstag med!

Nu har jag borrat. Det blev det platta borret och en hantverkare kunde inte ha gjort det bättre.

Som tips till er som skall göra liknande sak....

Tejpa Tejpa Tejpa. Jag tejpade målartejp i ca 8-10 lager. När sen borret kom i gång så blev tejpen en styrning och det blev mega bra inte ett märke som om det var nytt jag gjorde lika dant från både hållen då jag har en dörr med hålrum och en massa isolering i mellan.

Nu e kameran kopplad och det blev enormt bra. Färg bilder på vem som ringer på dörren. Nu behöver man inte bry sig om det ringer på dörren bara o kolla vem som står där....

" Givet vis så är detta olagligt utan tillstånd, jag bara berättar hur bra det hade blivit om man hade haft tillstånd "
Citera
2006-11-17, 13:20
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerobix

Det gäller även hålsåg.
Citera
2006-11-17, 20:56
Medlem
Vissa mindre hålsågar är faktiskt utan centrumborr...

De funkar typ som kärnborrar.

Men i vilket fall som, så är ju uppdraget utfört och slutfört, med lyckat resultat!

BRA!
Citera
2006-11-17, 21:53
Medlem
Mesharrys avatar
Ska man borra i en ytter dörr så kan det nog vara en god idé att kontakta en hant verkare. Borr maskinen kan lätt slinta och så blir det super trasigt i ytter dörren. Det är inte så jätte dyrt jobb att an lita en hant verkare. Så är du på den super säkra sidan.
Citera
2006-11-17, 21:55
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det gäller även hålsåg.
Hur menar du då, skulle det finnas någon mitt punkt på en hål såg? Har inte testat hål såg.
Citera
2006-11-18, 01:57
Moderator
Oddballs avatar
Tog bort felaktig avstavning i rubriken.

Mvh,

/Mod
Citera
2006-11-18, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_Malmo
[b] men då får jag två tittögon lite kasst kanske men i värsta fall så går ju detta.

Hahaha. Fick upp en sjuk bild på hur detta kunde se ut om man målade en hyffsat realistiskt ansikte på dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in