Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-16, 16:35
  #1
Medlem
Antar att tio personer kommer skrika SÖK nu men what the hell.

När låses trådar och när slängs de i papperskoren? Fattar inte riktigt skillnaden. Vad är kriterierna så att säga? Har försökt hitta en röd tråd i moderatorernas beslut men utan resultat
Citera
2006-11-16, 16:44
  #2
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Antar att tio personer kommer skrika SÖK nu men what the hell.

När låses trådar och när slängs de i papperskoren? Fattar inte riktigt skillnaden. Vad är kriterierna så att säga? Har försökt hitta en röd tråd i moderatorernas beslut men utan resultat
De låses när det inte finns diskussionsunderlag nog att fortsätta ha den öppen. Allt är sagt, och man kommer inte längre. Kan vara på engång eller efter 40 sidor.
Till papperskorgen åker en tråd, om liknande tråd redan finns.
För mycket tramsande, helt off T, kan också medför låsning plus papperskorgen.
Denna kommer nog kanske låsas, eftersom det finns en FAQ att läs under Papperskorgen. =)
Citera
2006-11-16, 17:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
De låses när det inte finns diskussionsunderlag nog att fortsätta ha den öppen. Allt är sagt, och man kommer inte längre. Kan vara på engång eller efter 40 sidor.
Till papperskorgen åker en tråd, om liknande tråd redan finns.
För mycket tramsande, helt off T, kan också medför låsning plus papperskorgen.
Denna kommer nog kanske låsas, eftersom det finns en FAQ att läs under Papperskorgen. =)

Aha! Ja det klargör ju saken. Jupps, jag hade på känn att denna tråd inte kommer bli speciellt långlivad
Citera
2012-07-01, 21:22
  #4
Medlem
Men den här då?

https://www.flashback.org/t1906594

I FAQ:n kunde man hitta svaret, och tråden blev låst.

Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ping
Pingar dig för att det skulle vara intressant att höra din syn på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Aha! Ja det klargör ju saken. Jupps, jag hade på känn att denna tråd inte kommer bli speciellt långlivad
Bump som fan. Tråden blev ganska långlivad ändå
Citera
2012-07-01, 23:23
  #5
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Men den här då?

https://www.flashback.org/t1906594

I FAQ:n kunde man hitta svaret, och tråden blev låst.


Pingar dig för att det skulle vara intressant att höra din syn på saken.


Bump som fan. Tråden blev ganska långlivad ändå

Kul att du pingar mig. Ännu roligare att jag såg inlägget (av ren slump), för det där med pingandet har jag aldrig fattat.

Jag är från och med idag, nybakad moderator här i Flashbackavdelningen. Jag ser ju att de flesta stängda trådarna är flyttade till papperskorgen, men inte riktigt alla. Jag kommer nog snart in i matchen, och fattar forumpraxisen. (det varierar ju en del, beroende på hur välstädad och tydlig en viss forumdel behöver vara, och det här är nog en sådan avdelning där tydlighet och likformighet är extra viktigt)

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback