2006-11-16, 02:07
Medlem
Sven Ps avatar
Finns det fler användare som irriterar sig på att det är svårt att veta vart en specifik moderator hör hemma. Ofta får man endast upplysningen att användaren är en moderator genom att texten medlem är utbytt. Därmed blir det näst intill omöjligt att hålla reda på vem som modererar ett specifikt forum. Som jag ser det finns det två lösningar.

1: Moderatorn skriver i sin signatur vilka forum som han är ansvarig för. Exempelvis Oddball anger detta på ett föredömligt sätt. http://www.flashback.org/member.php?u=59942

2: Ange vem som är ansvarig för det specifika forumet ovanför trådlistan.
Citera
2006-11-16, 02:09
Medlem
Dennos avatar
Eller så kollar du helt enkelt längst ner i höger hörne i det aktuella forumet.
Där står nämligen vilka som modererar just den delen.
Citera
2006-11-16, 02:10
Medlem
StorMammas avatar
Om du går till huvudsidan så kan du klicka på " användargrupper" så ser du alla mods, och vilka forum de moddar.

http://www.flashback.org/showgroups.php
Citera
2006-11-16, 20:38
Medlem
Kvasar2000s avatar
Fast visst vore det bra om en PM länk till varje moderator i det aktuella forumet fanns överst på varje sida.
Citera
2006-11-16, 20:44
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Fast visst vore det bra om en PM länk till varje moderator i det aktuella forumet fanns överst på varje sida.
Det finns nederst på varje sida.
Citera
2006-11-16, 21:03
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Det finns nederst på varje sida.

Nej, nu ljuger du lite. På förstasidan i varje forumsdel finns det, inte på varje sida.

Däremot finns ju en RP-funktion om det är något sådant man behöver uppmärksamma moderatorn på.
Citera
2006-11-16, 21:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Nej, nu ljuger du lite. På förstasidan i varje forumsdel finns det, inte på varje sida.

Däremot finns ju en RP-funktion om det är något sådant man behöver uppmärksamma moderatorn på.
Hoppsan, du har helt rätt. Det hade jag faktiskt missat att det bara var på första sidan.
Man blir slarvig på att dubbelkolla ibland. Sorry.
Citera
2006-11-16, 21:40
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ

Fasst jag tycker det är bra om det är enkelt att se vem som är moderator i det aktuella forumet, särskilt när moderatorer gör inlägg i debatten. Kanske en skitsak men i alla fall.
Citera
2006-11-16, 21:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Fasst jag tycker det är bra om det är enkelt att se vem som är moderator i det aktuella forumet, särskilt när moderatorer gör inlägg i debatten. Kanske en skitsak men i alla fall.
Så du menar att det inte är enkelt att kolla längst ner på sidan när du går in i ett forum?
Citera
2006-11-16, 21:59
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Exakt hur jobbigt är det att scrolla ner på första sidan menar du?!
Citera
2006-11-17, 17:15
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så du menar att det inte är enkelt att kolla längst ner på sidan när du går in i ett forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Exakt hur jobbigt är det att scrolla ner på första sidan menar du?!

Jag för min del hoppar oftast in i trådar jag redan skrivit in och missar därför första sidan på varje delforum. Naturligtvis så kan jag hoppa till denna med någon knapptryckning men jag tycker det vore användarvänligt att ha detta på varje sida. Men som sagt detta är inte en stor sak för mig (dock vore det nog inte en stor sak att ordna det heller).
Citera
2006-11-17, 18:06
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Jag för min del hoppar oftast in i trådar jag redan skrivit in och missar därför första sidan på varje delforum. Naturligtvis så kan jag hoppa till denna med någon knapptryckning men jag tycker det vore användarvänligt att ha detta på varje sida. Men som sagt detta är inte en stor sak för mig (dock vore det nog inte en stor sak att ordna det heller).

Större sak att ordna för oss än för dig så det blir nog inget med det dessvärre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in