• 1
  • 2
2006-11-16, 23:33
Medlem
Mclarengbgs avatar
Den som söker skall finna...
Citera
2006-11-16, 23:46
Medlem
WSEs avatar
Amerikanerna visar 5 minuter reklam var 5e minut. I Sverige skulle den bytas ut mot någon väderkarta. Olidligt. Sedan är det 8 timmars tidsskillnad, så allt bra skulle sändas mitt i natten här.
Citera
2009-01-11, 19:17
Medlem
farmer2008s avatar
bumbar lite här lol 2 år sen senaste svar men jag vet att folk vill ha detta, Amerikansk tv i Sverige.
Jag har själv tänkt på hur man kan lösa detta, och tänkte försöka släppa en tjänst inom nåt år som tillåter detta, utan några problem för slut användaren.

Men det lättaste sättet just nu skulle nog va att skaffa en anslutning till det amerikanska kabel tv nätet och koppla in en Slingbox dock får man ju problemet med tids aspekten, programmen som man letar efter sänds mitt i natten.
Och så kan det kanske bli svårt att få någon som kan ha slingboxen i sitt hem om man inte känner någon där.
Citera
2009-01-13, 14:23
Bannlyst
Om dessa kanaler skulle kunna gå att se på i europa så skulle jenkarna inte tjäna nått på att sälja sina serier till utländska tv kanaler fattar du väl. Sverige och andra länder köper ju in serier från amerikanska tv kanaler.... Det tjänar de ju pengar på och då vill ju inte de att de ska lanseras utanför usa!
Citera
2009-01-13, 16:04
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Om dessa kanaler skulle kunna gå att se på i europa så skulle jenkarna inte tjäna nått på att sälja sina serier till utländska tv kanaler fattar du väl. Sverige och andra länder köper ju in serier från amerikanska tv kanaler.... Det tjänar de ju pengar på och då vill ju inte de att de ska lanseras utanför usa!

Å andra sidan, om vi nu leker med tanken att man hade kunnat skaffa kanalerna så hade det ju med största sannolik varit betalkanaler så bolagen hade tjänat pengar på det sättet.
Citera
2009-01-13, 16:12
Medlem
moderatswings avatar
Vilka kanaler är det som ska införskaffas?
Tänk på att det i huvudsak är marksänd TV i USA och dessa signaler sträcker sig inte långt. Exempelvis visas det inte samma kanaler i New York som i Los Angeles.

ABC, NBC, CBS och Fox är inte TV-kanaler utan TV-nätverk vilket inte är samma sak. Det går ut på att i USA så är de mindre lokala marksända TV-kanalerna anslutna till något av nätverken och köper således in programutbudet av nätverket.

CNN däremot (som även visas i Sverige) är en TV-kanal.
Citera
2013-12-18, 21:18
Medlem
Anon2s avatar
Trist att vi inte kan se amerikanska nyhetskanaler.
För de har djupgående internationella nyheter, medan här i Sverige har vi väldigt få utrikes nyheter, det är hela tiden bara Sverige, Sverige, Sverige. Tröttsamt.
Citera
2013-12-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Trist att vi inte kan se amerikanska nyhetskanaler.
För de har djupgående internationella nyheter, medan här i Sverige har vi väldigt få utrikes nyheter, det är hela tiden bara Sverige, Sverige, Sverige. Tröttsamt.

Skojar du? Det enda man hör på nyheterna i det här landet är ju utrikesnyheter till 95% från mellanöstern... I USA talar de bara om sitt egna land och dess angelägenheter på nyheterna.
Citera
2013-12-18, 21:55
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Skojar du? Det enda man hör på nyheterna i det här landet är ju utrikesnyheter till 95% från mellanöstern... I USA talar de bara om sitt egna land och dess angelägenheter på nyheterna.
Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om, men okej dude, whatever floats your boat.
Citera
2014-02-07, 01:37
Medlem
Ni får ursäkta mig lite här nu men jag måste bara få hoppa in här och säga mitt...

Även om den här posten ä lite gammal och förmodligen inte kommer att bli besvarad så måste jag bara få ventilera, jag kommer att känna mig bättre av att få säga det här...

Anon2: Du är helt ute och cyklar, du cyklar fan inte ens på jorden, du sitter på en enhjuling på Mars eller nåt, ALLVARLIGT!!!

Honco: Du slår fan spiken på huvet, NÄSTAN!!! Jag kan hålla med till viss del, Sverige är ett förbannat utåtriktat och allmänbildat land. Vi lär oss fruktansvärt mycket om andra länder och vi bryr oss om att lära vad som händer i andra länder samtidigt som vi är mycket medvetna om vad som händer i Sverige. Vi får lära oss om hela världen vad gäller våra studier i skolan. Att 95% handlar om Mellanöstern kan jag inte hålla med om, nyheterna i Sverige täcker faktiskt hela världen i min mening, att mycket av det handlar om Mellanöstern är inte så konstigt med tanke på att de flesta oroligheterna är där just nu.

Op op op Anon2, innan du försöker läxa upp mig vill jag bara förklara vad jag grundar mina kommentarer på.

Jag är född och uppvuxen i Sverige men har en stor familj i just USA och efter att jag hade gått ut 9:an här i Sverige så flyttade jag faktiskt till Connecticut och gick i High School följt av Teknisk Högskola. Jag bodde i Connecticut totalt 10 år så jag har lite hum om hur landet fungerar. Jag kan garantera dig att det inte finns ett mer egocentriskt land i denna värld än USA. När jag gick i High School tog jag en historiekurs som hette World Civ. det skulle vara en kurs som handlade om hela världen. Jag som Svensk tyckte det lät skitbra eftersom att vi får lära oss om hela världen i våra historielektioner. Jag hade väldigt fel kan jag säga, 90% av vad jag fick lära mig handlade om just USA's historia och jag ljuger INTE tro mig. Och även om jag har mina bästa vänner och familj där borta på andra sidan Atlanten så kan jag faktiskt säga att dom flesta av just dom är inställda på att USA är det bästa landet i hela världen oavsett. Som ett exempel kan jag nämna att som ni vet finns det oerhört många uppfinningar från hela världen som har gjort en stor skillnad för mänskligheten men frågar du en Amerikan vilket land tändstickan eller kullagret kommer ifrån så kommer 98% svara och tro att det är en Amerikansk uppfinning.

Så i detta argument måste jag faktiskt hålla med Honco och vad han säger mer än dig Anon2.

Tack o hej leverpastej...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in