2006-11-16, 18:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Det som stör mig är att annonserna är så fett stor jus nu.
Om man använder ad-block ser det ju skitfult ut med en stor tom vit yta.

Porrannonserna finns för övrigt bara i sexforumen.
Precis. Känns som att man hamnar i en trång garderob när man loggar in på Fb.

Finns det ingen känsla för stil och klass längre, vad avser layouteffekter?
Citera
2006-11-16, 18:34
Bannlyst
problemet är att de olika bilderna byter namn hela tiden, och att de inte längre ligger i en speciell mapp. förut kunde man ju blocka en viss mapp som reklamen låg i. och försöker man blocka enskilda bilder, så byter bilderna namn.

kan man komma runt detta?
Citera
2006-11-16, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
problemet är att de olika bilderna byter namn hela tiden, och att de inte längre ligger i en speciell mapp. förut kunde man ju blocka en viss mapp som reklamen låg i. och försöker man blocka enskilda bilder, så byter bilderna namn.

kan man komma runt detta?
Tror inte det.
Men det är väl bara att fortsätta blocka så kanske admin-janne tröttnar... han är väl någorlunda smart så han fattar att vi använder programmen för att vi inte vill se reklamen, således - vi trycker inte på den.
Citera
2006-11-16, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Tror inte det.
Men det är väl bara att fortsätta blocka så kanske admin-janne tröttnar....

men namnändringen av bildfilerna sker tydligen automatiskt när man uppdaterar sidan, så det är inget de behöver göra manuellt
Citera
2006-11-16, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
men namnändringen av bildfilerna sker tydligen automatiskt när man uppdaterar sidan, så det är inget de behöver göra manuellt
Det kommer inga annonser när jag uppdaterar iallafall. Dock så finns det ju olika annonser på olika delforum.
Citera
2006-11-16, 20:27
Medlem
Auditors avatar
humm.. ihärdigt folk som försöker få mig att de på reklam..
nu gick de på pumpen iaf
Citera
2006-11-17, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Tack! RIP är underbart

Ja, jag försökte på alla möjliga sätt med adblock att få bort reklamen från FB

Men med RIP gick det finemang!
Citera
2006-11-17, 23:42
Medlem
phooooos avatar
kan tipsa om Greasemonkey och ett litet script som oneman knåpat ihop. funkar riktigt bra!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=385213
Citera
2006-11-20, 11:55
Medlem
Fekkes avatar
Blir lite knepigt att blockera det här, iaf så att man slipper ladda ner bilderna.

Känns lite dumt att skriva sina idéer här, men det är väl skoj? ;-)

Skapa en lista på alla filer som är legitima ikoner i forumet, sätt dom i nån sorts whitelist och blocka allt annat i bilder2006-mappen, eller vad den nu heter.
Citera
2006-11-20, 11:58
Medlem
Fekkes avatar
Nu ser jag ingen reklam igen, men den tankas likförbannat ner.

Good enough for me och jag antar att admin blir nöjd när statistiken för reklamen ser bra ut eftersom banners fortfarande tankas ner (men göms). AdBlock Plus heter verktyget för de som är nyfikna.
Citera
2006-11-22, 13:46
Medlem
hazard simpsons avatar
Tyvärr förvånar ingenting längre. Flashback har bara blivit sämre med åren. Först loungen och sedan det här. Inget kul längre.
Citera
2006-11-22, 16:20
Bannlyst
Jag har enbart använt Adblock Plus för att blocka annonser här på Flashback. Efter ett antal blockeringar (ganska många) så verkar det nu inte komma tillbaka några annonser. Iallafall inte på de forumdelar jag besöker mest.

Onödigt inlägg kanske med tanke på att admin nu kommer byta namn på alla banners och lägga dem i andra mappar...

Men nu är ju laidback här så då kanske han får in mer pengar så han slipper ha de stora annonserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in