2006-11-15, 21:18
Medlem
Tack! RIP är underbart
Citera
2006-11-16, 00:17
Medlem
qracs avatar
edit: onödigt inlägg numera
Citera
2006-11-16, 00:41
Medlem
qracs avatar
Jaha.. nu byttes det igen...
Citera
2006-11-16, 01:11
Medlem
Red/Greys avatar
Ett annat tips är att installera GreaseMonkey och det eminenta script som oneman skapade och lade ut i den här tråden. Det fixar även reklamen som dyker upp mellan inläggen och lite annat gott.
Citera
2006-11-16, 01:30
Medlem
roppans avatar
Tack för tipsen om Ad-Block.
Jag har installerat det och fått det att funka, men när jag blockerar annonserna till höger och sedan klickar mig vidare på forumet, så att det "refreshas" kommer de upp igen. Jag vill blockerna annonserna till höger permanent, är det möjligt?
Citera
2006-11-16, 01:32
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Tack för tipsen om Ad-Block.
Jag har installerat det och fått det att funka, men när jag blockerar annonserna till höger och sedan klickar mig vidare på forumet, så att det "refreshas" kommer de upp igen. Jag vill blockerna annonserna till höger permanent, är det möjligt?
Lägg till detta som filter:
Kod:
http://www.flashback.info/images2006/statusicon/*

Räkna dock med att det kan ändras ändå. Jag tror det har ändrats tre gånger ikväll. Först var det mappens adress som var slumpmässig, sedan filnamnet och nu senast bytte de mapp.
Citera
2006-11-16, 01:39
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
...

Tack så mycket. Får återkomma till dig om problemen återkommer.
Har inte störts särskilt mycket av annonserna förut, men nu när folk påpekade hur groteska de var satt jag och stirrade blint på dem i flera minuter medans jag surfade runt på forumet. Kände mig tvingad att återkomma hit och lösa problemet.
Citera
2006-11-16, 01:58
Medlem
Herregud, varför har jag inte använt mig av RIP Advance förut??
sjukt skönt. Alla ni som tipsat, tack!
Citera
2006-11-16, 16:11
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Tycker också att det är skitjobbigt med de där stora porrannonserna, speciellt om man sitter på skolan och surfar.
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Remove It Permanetly (RIP) - https://addons.mozilla.org/firefox/521/
Tack för tipset!
Citera
2006-11-16, 17:38
Bannlyst
Jan "admin" Axelsson ändrar hela tiden så vi ska se reklamen... Vi som använder adblock och liknande kommer ändå inte trycka på reklamen så det känns ganska onödigt...

Edit: ångrade mig...
Citera
2006-11-16, 18:00
Medlem
när jag RIP'a texten "annonser" blev sidan bredare igen också =)
Hur gör man med all annan reklam på andra webbsidor? Måste söka mig till dataforumet kanske..
Citera
2006-11-16, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
när jag RIP'a texten "annonser" blev sidan bredare igen också =)
Hur gör man med all annan reklam på andra webbsidor? Måste söka mig till dataforumet kanske..
Du ser vad adresserna är om du högerklickar på någon banner på tex Aftonbladet. Deras reklam börjar på ad.aftonbladet.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in