2006-11-15, 07:10
Medlem
varför varför varför finns det inget normalt samlevnadsforum här?
jag vill diskutera samlevnad/relationer/känslor. jag vill inte göra det på sex och samlevnads-forumet där det babblas om analsex i 9 trådar av 10. och jag vill heller inte se på porr-reklam då jag gör det.

inte särskilt lockande att ta upp icke-sexuella-grejer på sex-forumet.

och fixa så man slipper se porren. hur många tjejer klickar på porr-reklamen? lägg dit reklam till onlineklädbutiker och dylikt så blir det klickande av.

och ja, jag är pryd. och det skäms jag inte ett dugg över.
Citera
2006-11-15, 07:50
Bannlyst
Mmm porr-banners på sidan av skärmen hade jag gärna sett att de försvann från Sex & Samlevnad iaf.
Känns obekvämt att se sådana bilder på jobbdatorn.... Nu är ju inte jag så datakunnig men, de kanske sparas i någon tempmapp eller dylikt?
Citera
2006-11-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annetta
jag vill diskutera samlevnad/relationer/känslor. jag vill inte göra det på sex och samlevnads-forumet där det babblas om analsex i 9 trådar av 10.
Detta är ju det stora problemet på sex-och samlevnadsforumet, att man envisas med att klämma ihop det i ett forum. Min gissning är att det beoror på att sex anses vara lite underground i motsats till samlevnad och det är en profileringsfråga, och samlevnad får hänga med på nåder.
Alltså: en tråd om hur ont det gör att stoppa upp ett kvastskaft i arslet är mer "FB" än en tråd om sorgen i försöken att lappa ihop ett långvarigt förhållande.
Citera
2006-11-15, 08:46
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Detta är ju det stora problemet på sex-och samlevnadsforumet, att man envisas med att klämma ihop det i ett forum. Min gissning är att det beoror på att sex anses vara lite underground i motsats till samlevnad och det är en profileringsfråga, och samlevnad får hänga med på nåder.
Alltså: en tråd om hur ont det gör att stoppa upp ett kvastskaft i arslet är mer "FB" än en tråd om sorgen i försöken att lappa ihop ett långvarigt förhållande.

Så ett förslag borde faktisk vara att instifta ett "moget forum" för oss som fått våra hjärtan tillknycklade ett antal gånger, redan provat på kvastskaftet i rumpan, tragglat abortfunderingar, smygtittat på killarna i duschen genom nyckelhålet (internet fanns inte på den tiden), Kanske även inte bara klämt in något i muffen utan också klämt ut något....och överlevt.

En slags amnestitråd för oss övervintrade FB:are med åldersgräns på minst 30 bast (XXXX-adult). Samlevnad och Överlevnad kanske vore en lämplig titel.

Edit: Karlarnas, hermafroditernas och pervonas perspektiv har jag inte tagit upp, men de har säkerligen många funderingar som de får definiera själva.
Citera
2006-11-15, 09:17
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annetta
jag vill diskutera samlevnad/relationer/känslor. jag vill inte göra det på sex och samlevnads-forumet där det babblas om analsex i 9 trådar av 10. och jag vill heller inte se på porr-reklam då jag gör det.

inte särskilt lockande att ta upp icke-sexuella-grejer på sex-forumet.

och fixa så man slipper se porren. hur många tjejer klickar på porr-reklamen? lägg dit reklam till onlineklädbutiker och dylikt så blir det klickande av.

och ja, jag är pryd. och det skäms jag inte ett dugg över.

Att det pratas om analsex i många trådar hindrar väl inte dig att diskutera dina känslor i andra trådar?

Jag förstår argumentet med porr-reklamen men det är ju en helt annan fråga.
Citera
2006-11-15, 09:43
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

Jag ser verkligen inget problem att sex och samlevnad är ett forum likt det är är på media och journalistik är ett forum. Forumsdelen blir ju vad man själv gör det till. Att det sen domineras av trådar om att deapthrotha och testa buttplugg är användarnas fel och inget med själva forumets profilerade att göra. Vill man gråta ut så finns det både befintliga trådar för detta samt att det inte är förbjudet att starta en egen tråd.

Att det sen är mycket trams och flams i S&S kan jag bara hålla med om. För övrigt har jag plockat bort all reklam så det stör mig inte.
Citera
2006-11-15, 09:50
Medlem
ismyheadstillons avatar
Faktiskt ett väldigt bra förslag. Dela upp de båda i kategorierna "Sex" och "Samlevnad" istället.
Som det är nu är man väldigt trött på alla konstiga trådar som t.ex. "Experiment med kvinnliga könsorgan".
Kan ju vara trevligt om man är på det humöret, men en uppdelning ger ett enklare val.
Citera
2006-11-15, 09:57
Medlem
papa_ogens avatar
Kollar faktiskt aldrig på reklamen så visste inte ens att det var porr.

Men inga fler forumskategorier tack.

Posta fler seriösa trådar. Skippa oneliners som håller "butt-plug" trådar vid liv, så kommer det nog bli mumma av sex & samlevnad också.
Citera
2006-11-15, 10:38
Medlem
Snövits avatar
Jag tycker att sex och samlevnad är väldigt blandat mellan känslotrådar och sextrådar. Jag tycker också att det är utmärkt att dessa kategorier är i samma forum då delarna ofta berör varandra.

Gällande seriositeten och den ibland pubertala nivån är det något jag själv inte alls är nöjd med. Jag önskade att fler skribenter med ambition att diskutera ämnet på ett seriösare sätt skulle göra det.

Det raderas mycket trams som det är men det kan säkert stramas upp ännu mer, RP är alltid välkommna.

Gällande reklamn har det varit uppe på tapeten förut och reklamen är uppenbarligen kvar. De som stör sig kan använda de tekniksa lösningar som finns tillgängliga.
Citera
2006-11-15, 14:41
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Att det pratas om analsex i många trådar hindrar väl inte dig att diskutera dina känslor i andra trådar?

Självklart är det så, men är de flesta trådarna av en sådan karaktär drar det till sig den typen av människor. Du vet, "ta den i tvåan, hö hö hö". Och då är det mest såna svar man får.
Citera
2006-11-15, 15:13
Medlem
storytellers avatar
Tror det skulle bli loungigt där inne
Citera
2006-11-15, 15:19
Medlem
Tacoritzs avatar
Det forumet behöver är hårdare moderering. Idag fylls trådarna till 90% med "tar h*n den i tvåan? heheh", "stoppa upp den där solen aldrig lyser hehehe" och "dra ut den, spotta henne på ryggen och spruta henne i ansiktet" uppenbart trams borde resultera i temp ban.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in