2015-06-28, 21:24
  #97
Medlem
Efterlyser förövrigt personnummer.

http://kriminellt.com/per-persson-heberg/
https://brottostraff.wordpress.com/2013/01/14/sexuellt-ofredande-aterfall-6-man/

Funderar verkligen på om det personnumret som är angivet i dessa länkar stämmer, söker man på lexbase så visas endast en bot om fortkörning.
Citera
2015-08-11, 12:46
  #98
Medlem
Schildkrotes avatar
Tur att man googlade lite innan man sökte detta jobbet....
AF har fan ingen koll alltså!

http://www.arbetsformedlingen.se/4.38a41afd11d99fbdb65800016
Citera
2015-08-12, 09:59
  #99
Medlem
Såg det nu med...
Att hon ens har företaget aktivt,att hon ens får!!!!!



Citat:
Ursprungligen postat av Schildkrote
Tur att man googlade lite innan man sökte detta jobbet....
AF har fan ingen koll alltså!

http://www.arbetsformedlingen.se/4.38a41afd11d99fbdb65800016
Citera
2015-08-12, 10:43
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzid
Efterlyser förövrigt personnummer.

http://kriminellt.com/per-persson-heberg/
https://brottostraff.wordpress.com/2013/01/14/sexuellt-ofredande-aterfall-6-man/

Funderar verkligen på om det personnumret som är angivet i dessa länkar stämmer, söker man på lexbase så visas endast en bot om fortkörning.


Precis det här funderar jag också över. Kom du över någon vettig information om varför han inte finns med på lexbase?
Citera
2015-08-14, 13:33
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzid
Efterlyser förövrigt personnummer.

http://kriminellt.com/per-persson-heberg/
https://brottostraff.wordpress.com/2013/01/14/sexuellt-ofredande-aterfall-6-man/

Funderar verkligen på om det personnumret som är angivet i dessa länkar stämmer, söker man på lexbase så visas endast en bot om fortkörning.


Kan inte svara på varför man inte får upp träffar på Lexbase, men jag ska eventuellt vittna i rättegången och kan bekräfta att det där är rätt personnummer (det vet jag eftersom min kompis är ett av offren).
Citera
2015-08-15, 13:54
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxxane
Kan inte svara på varför man inte får upp träffar på Lexbase, men jag ska eventuellt vittna i rättegången och kan bekräfta att det där är rätt personnummer (det vet jag eftersom min kompis är ett av offren).


När och var kommer rättegången hålla rum? Är han åtalad för våldtäkt eller bara det sedvanliga sexuellt ofredande?
Citera
2015-08-18, 13:31
  #103
Medlem
Ilarys avatar
Thereza Stenius har nu hittat en avlägsen lokal i Runtorp utanför Påryd där hon via arbetsförmedlingen söker en vaktmästare...

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb.html?url=-123388378%2FNy%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonser .aspx%3Fids%3D2753092&sv.url=12.237ec53d11d47b612d 78000171

VARNAR folk från att söka detta jobbet och bli lurade. Det är bluff hela vägen. Thereza Stenius har ivrigt lärt sig allt hon kunnat från äcklet och pedofilen Per Persson. Tro inte på ett ord hon säger. Manipulativ lögnerska ända in i kaklet!
Citera
2015-08-19, 10:52
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimbobert
När och var kommer rättegången hålla rum? Är han åtalad för våldtäkt eller bara det sedvanliga sexuellt ofredande?

I Norrköping, gissningsvis under hösten, men vet inte ens om de är klara med utredningen än, då jag har hört att det ska vara över 10 unga tjejer som är utsatta. Alltså jag har inte någon egentlig insikt i det här, men vad jag har hört ska han åtalas för sexuellt ofredande, våldtäkt och utnyttjande av barn för sexuell posering, och säkert diverse smått och gott.

Är det någon som vet om återfallsförbrytare får hårdare straff? Det känns ju som att samhället borde tröttna på att ha honom springandes på stan, såhär 5, snart 6, domar senare?
Citera
2015-09-09, 13:50
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimbobert
Precis det här funderar jag också över. Kom du över någon vettig information om varför han inte finns med på lexbase?

Personnumret ska tydligen vara rätt, tror att brott finns ca 5 år på Lexbase och att det kanske är längre sen än så han blev fälld sist. Alternativt tror jag att svarta pengar kanske kan betalas för att ta bort sådant.


Uppdaterar er lite: 10 anmälningar stämmer inte, i september hade några till anmält och det var uppe i runt 15. Vad jag har förstått så kommer alla rättegångar hållas i samma veva (någon som kan bekräfta?) och därav dröjer det. Kan säkert ha tillkommit fler anmälningar efter det också, vet minst 5 tjejer i stan som Per sökt upp liksom. Sen så har ju en hel del skit skett över internet så dom sitter väl på IT-avdelningen och jobbar för fullt på att få fram bevis och det tar sin tid.

Någon som vet något hur det går för John i ärendet, kommer han få någon skit? Tycker att det vore förtjänt, kan säga att jag bevittnat honom i medlingen av tjejer till Per. Skit ska skit ha.

Thereza var jag inte så orolig över för att hon inte skulle straffas men om hon seriöst söker folk på arbetsförmedlingen så lär det ju inte gå så illa för henne.

Fan att man är klenis och inte är med i maffian osv, dör seriöst om inte fler än Per straffas. Vore så jävla orättvist mot alla drabbade och inblandade.
Citera
2015-09-14, 13:27
  #106
Medlem
spoilers avatar
"Modellfotograf" misstänks för våldtäkter, barnpornografibrott etc - Östergötland

"Med löften om modelljobb och kändisskap har han i flera år lockat till sig yngre tjejer – och sedan ofredat dem sexuellt. Nu misstänks mannen för bland annat fem våldtäkter.

I början av nästa vecka räknar kammaråklagare Anna Lander med att väcka åtal mot den 45-årige mannen. Sedan i våras sitter han häktad i Norrköping misstänkt för bland annat fem våldtäkter, barnpornografibrott, flera fall av sexuellt ofredande och utnyttjande av barn för sexuell posering.

Flera av brotten ska ha ägt rum i Norrköping och Linköping, medan övriga brott ska ha skett i bland annat Jönköping, Kalmar och Göteborg.

/.../

Den misstänktes brottsbakgrund är lika omfattande som de nya misstankarna mot honom. Han har figurerat i mål som rör flera olika fall av brottslighet, men de flesta ärenden rör sexualbrott mot yngre kvinnor och minderåriga tjejer.

Den första domen är från 1998. Han var tidigare ostraffad när han då dömdes till ett års fängelse för sexuellt ofredande och sexuellt utnyttjande av underårig. Fyra minderåriga tjejer kunde för tingsrätten berätta hur mannen, som hade tillgång till en musikstudio, förklarat att han kunde hjälpa dem att bli något inom musiken. Det pratades om att skapa ett svenskt Spice Girls och tjejerna lockades med löften om att få träffa kändisar."

http://www.corren.se/nyheter/norrkoping/misstanks-for-fem-valdtakter-8629548.aspx

Artikel från 1998;

"Skivproducenten har nu dömts av Stockholms tingsrätt för sexuellt utnyttjande och sexuellt ofredande.
De fyra flickorna, 13–14 år gamla, har mått mycket dåligt efter allt de har genomgått.
Några av dem var med i en gospelkör när de lockades till skivstudion.

/.../

Alla offren har invandrarbakgrund och lockades av skivproducentens flotta vanor."

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9803/12/producent.html

Någon som vet mer?
Citera
2015-09-14, 14:04
  #107
Medlem
Paijters avatar
Du kan alltid mejla Norrköpings tingsrätt och be om häkningsprotokollet.
Citera
2015-09-14, 16:09
  #108
Medlem
Bollregs avatar
Varför anser aftonbladet att det är relevant att skriva att offren har invandrarbakgrund?
Borde det inte vara mer intressant att skriva om gärningsmannen?

Edit:
Såg nu att det var Richard Aschberg som skrivit artikeln så då vet vi varför...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in