2006-11-14, 10:51
Bannlyst
Ärade forummedlemmar,

Jag skulle vilja bjuda in er att ta en titt på en alldeles svensk, obunden sida som bara handlar om självförsvar och dess olika aspekter.

beredd.wordpress.com

Det här är något för dig som gillat sidor som themartialist.com, men saknat en svensk motsvarighet, anpassad för våra förhållanden. Alldeles färsk är den också - lanserades i helgen. Arbetet med att skriva artiklar och fixa till sidan har pågått under hösten.

BEREDD är inte ett forum, och inte heller en statisk hemsida, utan en multiförfattar-blogg. Vem som helst kan (i dagsläget utan registrering) kommentera de artiklar som författarna skriver. Och man kan skicka in egna artiklar på ett lämpligt tema. Vill man skriva mer regelbundet kan man gå med i "författarteamet" (i dagsläget är vi 5 stycken).

Mycket välkomna! Ge gärna feedback på sajten här eller direkt på BEREDD, som ni behagar. Trevlig läsning.
Citera
2006-11-14, 11:38
Medlem
Mycket bra initiativ, lite svårnavigerad sajt men annars verkar den mycket lovande
Citera
2006-11-14, 12:13
Bannlyst
Kul, Dräng-Erik! Säg gärna till hur du tycker att vi kan göra den mer lättnavigerad, så kan vi säkert göra en förbättring.
Citera
2006-11-14, 16:01
Medlem
brobbans avatar
Skoj läsning, se till att försöka uppdatera regelbundet. Lätt hänt att man "skriver av sig" först och sedan har man tömt ut vad man ville ha sagt.
Citera
2006-11-14, 16:54
Bannlyst
Det är lätt hänt, men eftersom vi är fem författare i dagsläget är det lättare att täcka upp om några genomgår en kreativ svacka. Sen räknar jag med att det kommer en och annan ny författare under resans gång som har lite att "skriva av sig" själv. Räkna med 1-3 nya artiklar i veckan den närmaste tiden.
Citera
2006-11-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urdjur
Kul, Dräng-Erik! Säg gärna till hur du tycker att vi kan göra den mer lättnavigerad, så kan vi säkert göra en förbättring.

Jag kanske är skadad av diverse forum, men det enda som är lite klurigt är när artikellänken man trycker på hamnar uppåt medan menyn är kvar neråt. Vore lättare ifall artikeln täckte hela sidan med bara en länk typ "tillbaka till huvumenyn". Svårt att förklara. Annars är den ju inte överdrivet svårnavigerad, men det kanske märks mer när sajten växer.
Citera
2006-11-14, 22:12
Bannlyst
Jo, det där kommer som en överraskning för många. Hela menyn följer ju med vad man än gör och på det sättet är man alltid på "huvudmenyn". Det finns ingen anledning att gå tillbaka. Enda skillnaden mellan förstasidan och övriga sidor är att förstasidan i princip bara är en rubrik, så man "ser" mer av huvudmenyn. Men det är som sagt samma huvudmeny. Tar ett tag att vänja sig vid kanske, men är faktiskt det mest lättillgängliga man kan tänka sig.

Vill man nödvändigtvis komma tillbaka till den jättespännande rubriken på förstasidan är det bara att klicka på BEREDD högst upp i hörnet var man än befinner sig. Sökrutan underlättar också, men missas ibland. Tycker du den behöver påtalas tydligare?
Citera
2006-11-15, 16:51
Bannlyst
Jag minns att Sjöberg, Engelbreckt m.fl. var inne på en beredskapssida med anknytning åt självförsvarshållet. Vad tycker ni om BEREDDs upplägg - är det nåt som ni tror skulle funka även för det bredare temat typ "urban överlevnad"?

I så fall kan jag rekommendera wordpress som bloggvärd/gränssnitt. Lätt att jobba med, och det blir snyggt till slut trots viss begränsning i valmöjligheterna. Vet förstås inte om ni ser det här inläget, men, men.
Citera
2006-11-15, 17:45
Medlem
Hej Urdjur fin sida.

Den tråden resultera i ett forum om urban överlevnad se min fotnot. Tyvärr har jag en tråkig första sida men det ändras snart.

Tycker det är riktigt fint att ni tar upp våld i hemmet stor cred till er. Tycker layouten på sidan är riktigt fin. En sak som stör mig lite är att text färgen texterna är lite för ljus mot den vita bakgrunden jobbigt att läsa, ni borde ha textfärgen som länkarna.

Har själv en liten del på forumet som behandlar självförsvar där ni är varmt välkommna att skriva om ni vill (den är dold för icke registrerade).
Citera
2006-11-15, 23:36
Bannlyst
Coolt! Bookmarkade genast. Den röda texten på förstasidan syns dåligt mot "plåt"-bakgrunden, men det kanske bara är jag.

Jo, du är inte den första som klagat på kontrasten. Men dumma wordpress har bara två varianter av Hemingway (temat vi använder). En svart/grått på vitt med dålig kontrast och en vitt/grått på svart med sämre kontrast och svart sövande bakgrund. Så... Tror jag ska köpa betalversionen så jag kan ändra det till något läsligare.

Hoppas vi kan samarbeta mellan sidorna i framtiden! Ska kolla in SUS mer imorgon.
Citera
2006-11-17, 01:31
Medlem
Jo jag vet första sidan är inte vacker men det blir snart ändring jobbar på det nu. Samarbete i framtiden hade varit roligt och givande. Ska bara få ordning på sidan först.

Mvh SyncM
Citera
2006-11-17, 01:54
Medlem
buffalos avatar
Sidan ser mycket intressant ut, bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in