2006-11-12, 20:54
Medlem
hade tänk pierca mej i tungan, men problemet är att jag snusar ...
tänker inte sluta snusa, men skulle kunna tänka mej ett avbrott medans det läker .

nu till frågan: går det att snusa/röka när man har hål i tungan (klart de går, men hur farligt är det?)?
enligt piercing-studios e det inte rekomenderat, men dom brukar ju överdriva rätt ofta. nån som har erfarenhet av rökning/snusning o hål i tungan? e mest intresserad av snusningen då.

//fille
Citera
2006-11-12, 21:00
Medlem
Coleridges avatar
Snusade direkt efter jag piercat min tunga och under de två år jag hade piercingen. Inget problem.
Citera
2006-11-12, 21:36
Medlem
De Larges avatar
Jag hoppas ni två är tjejer, för man kan väl inte som kille ens överväga att pierca sig i tungan? Vad blir det härnäst, killar som piercar sig i naveln?
Citera
2006-11-12, 21:38
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Jag hoppas ni två är tjejer, för man kan väl inte som kille ens överväga att pierca sig i tungan? Vad blir det härnäst, killar som piercar sig i naveln?
Mmm...eller målar sig med kajalpenna runt ena ögat...
Citera
2006-11-12, 21:51
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Mmm...eller målar sig med kajalpenna runt ena ögat...

Fniss, det är en slags lösögonfrans han har, det är en film, inte på riktigt. :smart:
Citera
2006-11-12, 21:55
Medlem
teowinds avatar
Vad jag har hört så dödar snus bakterier istället för att främja dem, så det borde inte vara några större problem. Men som sagt, detta är bara något jag hört av folk.
Citera
2006-11-12, 22:00
Medlem
okej tack för svaren (utom stjärtnissen som trodde ja va tjej) !

skulle vilja ha fler svar från folk som snusar o har hål i tungan .
Citera
2006-11-13, 02:24
Medlem
weiskorvs avatar
Jag gav fan i o snusa i tre månader efter att jag piercat tungan, skulle inte rekomendera att snusa medans det läker, gick inte så bra med läppen nämligen.
Men tungan kanske är anorlunda.
Citera
2006-11-13, 09:36
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Jag gav fan i o snusa i tre månader efter att jag piercat tungan, skulle inte rekomendera att snusa medans det läker, gick inte så bra med läppen nämligen.
Men tungan kanske är anorlunda.
Mmm...så länge man håller snuset under läppen och inte marinerar sin tunga i snus ska det nog gå bra. Snus är ju "frätande" så det borde rimligtvis försvåra läkprocessen.

Det där är nog ganska individuellt, hur gott läkkött man har. Man ska ju undvika fast föda de första dagarna, men jag torkade ihop på varma koppen efter en halv dag och slängde i mig en Big Mac. Led inga men av det.
Citera
2006-11-13, 17:10
Medlem
Claes!s avatar
Jag snusade lite mindre och rökte mer under de första dagarna (ja, jävligt dumt men så fick det bli) Det enda som störde mig var att staven satt i vägen för att pilla på snusen med tungan på samma sätt som man gjorde innan... men det löste sig när svullnaden gick ner.
Citera
2006-11-13, 17:30
Medlem
tack för svaren! låter som om de e rätt lungt att snusa me hål i tungan!

ingen som haft problem med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in