2006-11-12, 19:16
Medlem
SirBerits avatar
Det är så att min flickvän skall resa till Kuba och självklart har jag bett henne köpa med massa Kubanska cigarrer hem, har dock några frågor om det.

1. Vad kostar en Kubansk cigarr på Kuba? Samma pris som i Sverige eller billigare?
2. Skiljer sig Kubanska cigarrer någonting jämfört med dom man köper i vanliga tokbasaffärer?
3. Vad är priset för en Kubansk på svarta marknaden?

Tacksam för svar.
Citera
2006-11-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirBerit
Det är så att min flickvän skall resa till Kuba och självklart har jag bett henne köpa med massa Kubanska cigarrer hem, har dock några frågor om det.

1. Vad kostar en Kubansk cigarr på Kuba? Samma pris som i Sverige eller billigare?
2. Skiljer sig Kubanska cigarrer någonting jämfört med dom man köper i vanliga tokbasaffärer?
3. Vad är priset för en Kubansk på svarta marknaden?

Tacksam för svar.

1. Billigare
2. Finns kubanska cigarrer hos vanliga tobaksaffärer i Sverige.
3. Den svarta marknaden för cigarrer finns bara i USA.
Citera
2006-11-12, 19:31
Medlem
anakata2s avatar
Sannolikheten är STOR att du får fejkcigarrer på plats i Kuba. Köp dem av riktiga tobakshandlare i Sverige istället.
Citera
2006-11-12, 19:32
Medlem
Squalos avatar
Svart marknad finns inte, däremot en stor marknad för kopior av kända märken.

Cigarrer är en av dom absolut svåraste varorna att avgöra om dom är äkta eller inte. Så se till att tösen vet vad hon köper.
Citera
2006-11-12, 19:35
Medlem
peajempes avatar
Tidigare såldes cigarrer inte på Kuba då Fidel tyckte detta var för "exklusivt" för sitt folk, och endast han rökte cigarrer. Vet inte om det är legalt där idag, bla. hummer får inte ätas av vanligt folk på Kuba idag.
Citera
2006-11-13, 16:37
Medlem
jontans avatar
som folk har sagt så ska man köpa i de riktiga tobaksaffärerna..

för de du köper på gatan är ungefär av samma standard som de svenska 20-30 kr ciggarer.

sen ska man väl komma ihåg att man inte får ta me hur mycke som helst, minns inte hur mycke de är, men ja tog ändå med mej alldeles för mycket och de funkade!!
Citera
2006-11-14, 16:03
Bannlyst
Lånar tråden lite.. vad brukar priset för en hyfsad cigarr ligga på i Sverige hos en tobakshandlare?
Citera
2006-11-14, 16:15
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynje
Lånar tråden lite.. vad brukar priset för en hyfsad cigarr ligga på i Sverige hos en tobakshandlare?
http://cigarrummet.com/cigarrer.htm
http://www.brobergs.com/cigprfa.htm

Finns en massa olika prisklasser.
Citera
2006-11-14, 19:52
Medlem
Johnny Wadds avatar
Cohiba Espléndidos var Castros märke.

Om det är Havanna hon ska till så kan hon ta sig till Capitolio Nacional, bakom denna ligger Kubas älsta cigarrfabrik Real Fábrica de Tabacos Partagás anno 1845 och då är det garanterat äkta Kubanskt med sig hem.

Två lådor (50st) är max du får föra in till Sverige.

Allt med reservation
Citera
2006-11-14, 19:59
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Cohiba Espléndidos var Castros märke.

Om det är Havanna hon ska till så kan hon ta sig till Capitolio Nacional, bakom denna ligger Kubas älsta cigarrfabrik Real Fábrica de Tabacos Partagás anno 1845 och då är det garanterat äkta Kubanskt med sig hem.

Två lådor (50st) är max du får föra in till Sverige.

Allt med reservation
Hörde någonstans om någon som köpte cigarrer på en sådan cigarrfabriks egen fabriksbutik, och fått fake! Tror det var ett reseprogram på TV, eller DNs resebilaga eller nåt åt det hållet... (med risk för att jag för en skröna vidare...)

Att köpa i fabriksbutik bör vara största chansen att få äkta, iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in