2006-11-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Det e inget snack.
Martins är den snabbaste fotbollsspelaren i världen.
Han valde mellan en karriär som fotbollspelare eller toppsprinter som yngre, och det blev till slut fotbollen då det fanns mer pengar där. Han gör 100 meter ner mot 10 sekunder.
Nae där tror jag du har fel. Jag skulle nog sätta mina pengar på tysken David Odonkor.
Snabbast med boll i PL är dock helt klart enligt mig Henry. Sjukt snabb när han accelererar ifrån back efter back med boll. Wlacott är på god väg men han bollbehandlning är ju långt ifrån Henry's i de snabba farterna.

Robben + Lenon gör enligt mig upp om andraplatsen...
Citera
2006-11-17, 20:31
Medlem
Algot79s avatar
Andy Johnson, Everton (skär fortfarande i hjärtat att skriva den klubben efter namnet..)
Citera
2006-11-18, 17:59
Medlem
xicozs avatar
En spelare som konstigt nog inte har nämnts är Mark González i Liverpool som är en riktig speedkula på sin kant.
Citera
2006-11-18, 18:16
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Vet inte om det här är 100% sant men när Karel Poborsky var som bäst (snabbast) i Man Utd så ska han ha klockats på ~11.50 sek kortsida till kortsida (ca. 110m) MED boll. Slå det.
som sagt, det där låter nästan fysiskt omöjligt.
Citera
2006-11-18, 18:23
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Det e inget snack.
Martins är den snabbaste fotbollsspelaren i världen.
Han valde mellan en karriär som fotbollspelare eller toppsprinter som yngre, och det blev till slut fotbollen då det fanns mer pengar där. Han gör 100 meter ner mot 10 sekunder.

För två säsonger sedan (om jag minns rätt kanske 3 säsonger sedan) så möttes Arsenal och Inter i Champions league och jävlar vad Arsenals Kolo Touré fick kämpa för att hänga med Martins. Touré var helt slut efter en halvtimmme.
Citera
2006-11-19, 17:15
Medlem
rataxess avatar
Lägger nog också min röst på Martins, en jävla fart i den mannen.
Dock verkar alla klubbdirektörer ha en övertro på speed. Bara de får nys om en spelare som springer 100 meter på under 11,5 så värvas det. Det verkar inte va lika viktigt VAD de gör med speeden. Springa som en galning med tunnelseende och bollen tåfjuttande 5 meter framför sig ger inte många poäng i matcher.
Citera
2006-11-19, 20:31
Medlem
Grooms avatar
Ni glömmer toppfart och acceleration.

T. Henry har väl hög accleration och inte toppfart?

Jag tror att O. Martins vinner på båda (utan boll).
Citera
2006-11-21, 16:40
Medlem
Obafeme Martins är snabb som vinden
Citera
2006-11-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char
Obafeme Martins är snabb som vinden

Jo, han sprang ju ifrån Middlesbrough försvaret som bara väntade på att han skulle sätta den i mål, pang! Ribba ut... För övrigt, bra där Algot, en till som insett att Johnson är jävligt snabb, även om han inte spelar i Arsenal Chelsea eller Man United.
Citera
2006-11-22, 07:17
Medlem
slayer73s avatar
Jag har tidigare lagt min röst på Hleb men efter att ha sett Walcott i full frihet igår mot Hamburg så tror jag nog att han fan är snabbare.
Citera
2006-11-22, 23:49
Medlem
double-os avatar
Lennon är helt kart den som är snabbast och gör det bäst med boll.
Citera
2009-10-18, 23:06
Medlem
tacts avatar
hur ser det ut 09/10 många spelare finns ju fort. kvar.. dock tror jag inte owen är så snabb längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in