2006-11-13, 14:25
Medlem
Vet inte om det här är 100% sant men när Karel Poborsky var som bäst (snabbast) i Man Utd så ska han ha klockats på ~11.50 sek kortsida till kortsida (ca. 110m) MED boll. Slå det.

För övrigt är väl Mellberg jävlig snabb?! Rooney är snabb och likaså Michael Silvestre.
Citera
2006-11-13, 14:28
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Rommedahl sägs ju ha sprungit 100 meter på 10,2 sekunder.
Annars är väl Walcott Arsenals snabbaste spelare vilket säger en hel del.
Lennon är ju ingen skalman han heller.

Rommedahl är vindsnabb. Dock anser Arsenalfans att Henry ändå är snabbare än Walcott med boll. Än så länge i alla fall. Kolo Touré och även Eboué ligger väl precis efter dessa herrar. Var inte Henry med i något sprintlag när han var yngre förresten? Har för mig att jag läst att han var riktigt vass på 400 meter.

En frisk Owen är inte så jävla trög han heller.
Citera
2006-11-13, 14:33
Moderator
Gromguttens avatar
Och grundregeln för den här typen av trådar är att förslaget måste motiveras eller exemplifieras...

/Mod
Citera
2006-11-13, 16:14
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Rommedahl och Martins är nog snabbast utan boll i hela PL. Ett snäpp efter kommer Owen och Bellamy. När Owen var på topp var han ruskigt snabb både med och utan boll, tyvärr har han väl tappat en del i takt med skadorna.

Vill även minnas att jag tyckte Huckerby var läskigt kvick med boll. Hade den mannen bara förbättrat sig litegrann i det övriga spelet så hade han kunnat bli riktigt, riktigt bra.

Utöver dessa finns det rising stars som Lennon, Agbonlahor och Routledge. När man tänker på det så har ju Spurs det väldigt väl förspänt när det gäller kvicka, lovande yttrar. De gånger jag såg Routledge i Crystal P så imponerade han stort på mig.
Citera
2006-11-13, 17:34
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Gissar att de flesta av tiderna här inte överensstämmer med verkligheten.

110 meter med boll, utan flygande start, utan spikskor & på en gräsmatta, på strax över 11 sekunder?.... I think not.

Vet att Johnny bråttom spöade Merlene Ottey under ett träningsläger med IFK på Jamaica, en gång i tiden. Om det var på gräs eller inte vågar jag inte svara på.

Som svar på frågan, jag har ingen aning

Det är iaf inte många som springer ifrån Mellberg.
Citera
2006-11-14, 21:23
Medlem
GabbeLiTos avatar
Ingen har nämt Obafemi Martíns, han är ruggigt snabb, sen är han svart också
Citera
2006-11-14, 21:51
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Ingen har nämt Obafemi Martíns, han är ruggigt snabb, sen är han svart också

Nämnd ett par ggr..

Arjen Robben borde nämnas oftare. Väldigt snabb med boll, tyvärr inte lika aktiv utan boll..
Citera
2006-11-17, 14:22
Medlem
Trodde att Andrew Johnson skulle vara nämnd åtminstonde en gång, men icke.
Citera
2006-11-17, 15:52
Medlem
Calico Jacks avatar
Rooney är jävligt explosiv i alla fall, alltså grym acceleration på korta sträckor.
Citera
2006-11-17, 16:02
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Ja vem kan det vara.

Såg härom månaden Alex Hleb i Arsenal springa ikapp
Christiano Ronaldo och bara ta bollen av honom. Men nu
såg jag Hleb oförmögen att springa ifrån Gerrard.
Vore kul om det fanns någon undersökning angående detta.
Lanserar iaf följande utan inbördes ordning;

Hleb
Robben
Walcott (på ryktet)
Aaron Lennon
Christiano Ronaldo

Finns det fler vesslesnabba i PL?

- BBZW

Exemplet med Hleb var ju värdelöst, då han när han sprang ikapp Ronaldo inte hade boll, och när han inte kunde springa ifrån Gerrard hade boll? Därför är det viktigt som du skriver senare i tråden att poängtera vilken snabbhet du menar.

Jag tror hur som helst att Shaun Wright-Phillips är den snabbaste utan boll, och att Henry är den spelaren som är snabbast med boll och som samtidigt kan göra något vettigt med den. Och nej, jag håller på United och inte på Gunners.
Citera
2006-11-17, 16:22
Medlem
mr.pungs avatar
Det e inget snack.
Martins är den snabbaste fotbollsspelaren i världen.
Han valde mellan en karriär som fotbollspelare eller toppsprinter som yngre, och det blev till slut fotbollen då det fanns mer pengar där. Han gör 100 meter ner mot 10 sekunder.
Citera
2006-11-17, 17:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Thierry Henry är det självklara svaret på vem som är snabbast med boll. Vad avser ren snabbhet över 100m flackt så ligger Martins bra till, som ni säger. Dock hjälper detta inte till mycket då hans bollkontroll inte är värdig en forward på såpass hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in