• 7
  • 8
2007-01-30, 21:33
Moderator
Gromguttens avatar
" U N G L A U B L I C H "

Sa Østerrikaren på läktaren. Man blir fanimig målløs.

Och vilket åk Benni klarar av.
Citera
2007-01-30, 21:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, det var storartat, äntligen en manlig svensk slalomstjärna igen ...och så ett par till som kan ta medalj om de har en bra dag. Så jävla kvick i fötterna och smidig i den svåra banan, denne Byggmark.
Citera
2007-01-30, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
8 svenska herrer i andra åket! Det måste fan vara rekord.

Det måste det vara, åtminstone sedan de gjorde om så att det var bara 30 som fick köra i andra åket. Under "Stenis" tid så vände man bara på de fem första och då fick alla som tog sig i mål i första åket köra det andra.
Citera
2007-01-30, 21:54
Bannlyst
Byggmark tog ju ledningen med 1,55. Det hade ju varit fantastiskt om de två som var efter honom hade kört ur, så han hade fått vinna med den marginalen men man kan inte få allt som sagt...
Citera
2007-01-30, 22:17
Medlem
Fy fan vad kul det är med alpint igen, ser verkligen fram emot VM nu
Citera
2007-01-30, 22:34
Medlem
icys avatar
Jag trodde Byggmark skulle vinna efter hans andra åk, han tog en jätteledning, och var snabbast i andra åket, och när man startar som 28:e åkare i ett andra åk, så är det jäkligt imponerande. Och det var ju verkligen inte så att banan var direkt lättåkt heller. Men Raich imponerade också.
Citera
2007-01-31, 17:16
Medlem
Jag sällar mig till dem som hyllat vår unge Byggmark. Vilket genombrott han fått den senaste veckan med två förstaplatser och en andraplats. Att det dessutom är i Kitzbühels och Schladmings svåra slalombanor gör ju inte det hela sämre.

Otroligt härligt med den enorma bredd som vi dessutom har för tillfället. Skulle vi med lite flyt månne kunna få två herrar på pallen i vm?

Någon som vet vad som hände med Kitzbühels störtloppstävling förresten?. Det var ju tv-tablåernas "störtlopp" som gjorde att jag satte på tv:n i lördags, men fick då istället se Byggmark utklassa sina konkurrenter i slalomtävlingen, vilket i och för sig inte var helt fel det heller.
Citera
2007-01-31, 19:24
Medlem
Trumpeters avatar
Ska verkligen bli kul att följa Byggmark under VM i Åre. Hoppas formen håller i sig.
Citera
2007-01-31, 21:16
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av char
Jag sällar mig till dem som hyllat vår unge Byggmark. Vilket genombrott han fått den senaste veckan med två förstaplatser och en andraplats. Att det dessutom är i Kitzbühels och Schladmings svåra slalombanor gör ju inte det hela sämre.

Otroligt härligt med den enorma bredd som vi dessutom har för tillfället. Skulle vi med lite flyt månne kunna få två herrar på pallen i vm?

Någon som vet vad som hände med Kitzbühels störtloppstävling förresten?. Det var ju tv-tablåernas "störtlopp" som gjorde att jag satte på tv:n i lördags, men fick då istället se Byggmark utklassa sina konkurrenter i slalomtävlingen, vilket i och för sig inte var helt fel det heller.

Snøbristen i størtloppsbacken var total till och med onsdag-torsdag førra veckan då det kom en fet snøstorm. Det var dock før sent att preparera løpan før størtloppet (inkl tidsträningen) så det blev slalom istället.
Citera
2007-02-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Snøbristen i størtloppsbacken var total till och med onsdag-torsdag førra veckan då det kom en fet snøstorm. Det var dock før sent att preparera løpan før størtloppet (inkl tidsträningen) så det blev slalom istället.

Okej, det var ju tråkigt att höra. Hahnenkammrennenn brukar alltid vara en av årets största höjdpunkter. Veckan innan tävlingarna hörde jag att man skulle flyga in snö från en glaciär för att rädda tävlingen. Om man nu verkligen gjorde det är det ju otroligt synd att det blåser in en snöstorm och förstör underlaget. Det måste kännas i plånboken också att ställa in en publikfest som "der Streif":P
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in