2006-11-10, 21:13
Medlem
Tevildos avatar
Sedan ett par dagar kommer Flashback inte ihåg mig. Jag måste logga in varje gång jag besöker forumet. Jag har rensat kakor och tömt cachen, men inget verkar hjälpa.

Jag är ganska säker på att felet/problemet ligger hos mig och inte hos Flashback men visste inte var jag skulle lägga denna tråd.

Finns det någon som har några bra förslag på vad jag kan göra?
Citera
2006-11-10, 21:26
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo
Sedan ett par dagar kommer Flashback inte ihåg mig. Jag måste logga in varje gång jag besöker forumet. Jag har rensat kakor och tömt cachen, men inget verkar hjälpa.

Jag är ganska säker på att felet/problemet ligger hos mig och inte hos Flashback men visste inte var jag skulle lägga denna tråd.

Finns det någon som har några bra förslag på vad jag kan göra?
Förlåt en dum fråga, men du har väl rutan: "kom ihåg mig" ikryssad?
Citera
2006-11-10, 21:33
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Förlåt en dum fråga, men du har väl rutan: "kom ihåg mig" ikryssad?

Ja då, varje gång!
Citera
2006-11-10, 23:44
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo
Ja då, varje gång!

Har du inställt så browsern tillåter kakor på den här sidan ?
Annars kommer det inte fungera.

När man loggar in vanligt(utan kom ihåg mig ikryssat) sätts bara en sessionvariabel skulle jag tippa på.
Citera
2006-11-11, 12:14
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Har du inställt så browsern tillåter kakor på den här sidan ?
Annars kommer det inte fungera.

När man loggar in vanligt(utan kom ihåg mig ikryssat) sätts bara en sessionvariabel skulle jag tippa på.

Ja, jag har ställt in flashback.info som "always allow".

Jag vet inte om det spelar någon roll, men vissa kakor sparas i documents and settings/cookies andra i temporary internet files. Flashbackkakan i den förra, medan kakan till ett ennat forum jag frekventerar i den senare.

Det är iofs bara här och på buzz som jag inte blir ihågkommen, och här har problemet bara funnits ett par dagar, innan dess var det aldrig några problem.
Citera
2006-11-11, 13:06
Medlem
flowss avatar
Samma här, om det hjälper.
Citera
2006-11-11, 21:43
Medlem
tokens avatar
Byt användare med Phenomena.
Citera
2006-11-11, 21:48
Medlem
Parkers avatar
Asch, det är väl helt enkelt så att du inte gör ett tillräckligt djupt intryck.
Citera
2006-11-11, 22:04
Medlem
pastorns avatar
Firefox och även IE tror jag har en funktion där webläsaren autoifyller vissa standardfält såsom inloggningsfältet. Första gången man är på en webplats så frågar läsaren om den ska komma ihåg dessa inloggningsdetaljer. Eventuellt det kan vara det som spökar.

För mozilla så kan du titta på -> verktyg -> inställningar -> Säkerhet -> lösenord -> undantag. Och se om du har flashback.info i undantagslistan
Citera
2006-11-12, 11:01
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Firefox och även IE tror jag har en funktion där webläsaren autoifyller vissa standardfält såsom inloggningsfältet. Första gången man är på en webplats så frågar läsaren om den ska komma ihåg dessa inloggningsdetaljer. Eventuellt det kan vara det som spökar.

För mozilla så kan du titta på -> verktyg -> inställningar -> Säkerhet -> lösenord -> undantag. Och se om du har flashback.info i undantagslistan

Jag kör IE och jag har sagt åt den att komma ihåg mig! Det brukar vara så att om man skriver i första bokstaven så kan man tabba och lösenordet fylls i automatiskt, men inte ens det funkar här längre.

Vad jag vet har jag inte ändrat någonting, utan det bara blev så här helt plötsligt.
Citera
2006-11-13, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av token
Byt användare med Phenomena.

Haha, klockren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto