2012-10-31, 01:25
  #1429
Medlem
FishHeads avatar
Någon som beställt från shayanashop och kan säga om growkitsen kommer i brevlådan eller till utlämningsställe? Kommer de med posten eller schenker??
Citera
2012-10-31, 14:23
  #1430
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
Någon som beställt från shayanashop och kan säga om growkitsen kommer i brevlådan eller till utlämningsställe? Kommer de med posten eller schenker??

En growbox går inte ner i brevlådan om du inte har en väldigt stor. Utlämningställe skulle jag tippa på, dock aldrig testat sidan du nämner.
Citera
2012-10-31, 14:50
  #1431
Medlem
FishHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
En growbox går inte ner i brevlådan om du inte har en väldigt stor. Utlämningställe skulle jag tippa på, dock aldrig testat sidan du nämner.

Antar att de är utlämmningställe för dom andra sidorna så jag gissar på att de är de här också?

Spännande
Citera
2012-10-31, 16:06
  #1432
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UGHHRoach
Tack för svaren! Jag har hittills sprayat väggarna i påsen med vatten för att behålla en bra luftfuktighet men detta ska man alltså inte göra? Läser att vissa använder sig av vatten utblandat med väteperoxid, ska man spraya det på väggarna eller på svamparna? Skulle behöva snabbt svar!
Du skulle ju inte spruta på dom, utan låta dom vara. Aja, du får väl se vad som händer din batch/ar.
Citera
2012-10-31, 16:19
  #1433
Medlem
Så här gjorde jag, köpte cubensis från elephantos.
Fyllde boxen med vatten, lät det stå i 12 timmar, hällde sedan ut så mycket vatten jag kunde.
Tog av locket och ställde ner i påsen.
Sen inget mer förutom att skörda svamparna.

Är det någon här som använt boxen + påsen för egen odling? Alltså odla från scratch.
Mvh
Citera
2012-11-05, 15:18
  #1434
Medlem
FishHeads avatar
Fick min beställning idag och kan ju berätta att paketen kommer ner i lådan, iaf om du har vanlig brevlåda med topplock. Trodde de skulle ta längre tid för paketet att komma dessutom! Shayanashop rekomenderas!
Citera
2012-11-05, 20:13
  #1435
Medlem
FishHeads avatar
Om man lägger lådan på sidan och har en lampa från sidan, tror svampen att sidan är upp då? Kanske är dumt tänk men om svampen ändå inte fattar vad som är upp utan ljus så borde man ju kunna lura den?
Citera
2012-11-06, 16:42
  #1436
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
Om man lägger lådan på sidan och har en lampa från sidan, tror svampen att sidan är upp då? Kanske är dumt tänk men om svampen ändå inte fattar vad som är upp utan ljus så borde man ju kunna lura den?


Tejpa runt din låda så det inte växer svampar på sidan, jag brukar använda mig av dagsljuset. Dock inte direkt i dagsljuset, brukar ha dom ståendes under fönstret. Så om solen lyser in, lyser den inte direkt på boxen.

GL HF!
Citera
2012-11-06, 18:26
  #1437
Medlem
FishHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Tejpa runt din låda så det inte växer svampar på sidan, jag brukar använda mig av dagsljuset. Dock inte direkt i dagsljuset, brukar ha dom ståendes under fönstret. Så om solen lyser in, lyser den inte direkt på boxen.

GL HF!

Nu tror jag inte att du förstod hur jag menade men de gör inget för de va en dum och helt onödig ide jag fick efter en pinne dödsknark
Citera
2012-11-06, 22:32
  #1438
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
Nu tror jag inte att du förstod hur jag menade men de gör inget för de va en dum och helt onödig ide jag fick efter en pinne dödsknark

Jag missuppfattade din fråga lite oxå, du vill att den ska så på sniskan, å ha en lampa från sidan ? Tycker du ska ha den så som det är tänkt att den ska stå! Vilken svampsort om man får fråga ?
Citera
2012-11-06, 22:59
  #1439
Medlem
FishHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Jag missuppfattade din fråga lite oxå, du vill att den ska så på sniskan, å ha en lampa från sidan ? Tycker du ska ha den så som det är tänkt att den ska stå! Vilken svampsort om man får fråga ?

De är egentligen ingenting jag vill göra, jag bara funderade över om de skulle gå när jag insåg att mediumet antagligen inte skulle rinna ut om man ställde boxen på sidan Golden teacher och en Random.. stog inte på boxen av någon anledning så har inte en aning om vad den andra är haha
Citera
2012-11-07, 07:23
  #1440
Medlem
Jag har en svamp i i min box som börjat växa neråt, dvs rakt ner i jorden. Denna ska skördas som vanligt antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in