2006-11-09, 23:18
Medlem
robbels avatar
CB har hjälpt mig otroligt bra mot vikten, upplevde det helt enkelt som ett mirakel

Innan jag började röka vägde jag 90 pannor och var 182-183cm lång. Alltså lite lönnfet sådär och det var jag ju såklart inte nöjd med. Iallafall när jag började röka åt jag verkligen mycket mer godis, fet mat, läsk osv. Ställde mig på vågen efter 4 månader av matfrossa och vågen stannade redan på 78kg

Skriv gärna om det bara är bullshit eller ja, vad ni tycker.
Citera
2006-11-09, 23:21
Medlem
Du kanske tappade massor av muskelmassa medan du satt på ditt arsle och rökte hasch?

De har faktiskt utvecklat ett bantningsmedel som blockerar samma receptorer som cannaboider aktiverar. Kommer inte ihåg vad det heter, men de fick idén att undersöka det hela när de undrade varför folk som röker frossar mat.
Citera
2006-11-09, 23:22
Medlem
c1337oriss avatar
jag säger att du har tur typ alla jag känner blir tjockisar av all munchies
Citera
2006-11-09, 23:36
Medlem
robbels avatar
Jag har aldrig förut haft lätt att gå ner i vikt, förutom när jag började röka men vadå det är väl bevisat att Cannabis höjer metabolismen? ungefär hur mkt?
Citera
2006-11-09, 23:42
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbel
CB har hjälpt mig otroligt bra mot vikten, upplevde det helt enkelt som ett mirakel

Innan jag började röka vägde jag 90 pannor och var 182-183cm lång. Alltså lite lönnfet sådär och det var jag ju såklart inte nöjd med. Iallafall när jag började röka åt jag verkligen mycket mer godis, fet mat, läsk osv. Ställde mig på vågen efter 4 månader av matfrossa och vågen stannade redan på 78kg

Skriv gärna om det bara är bullshit eller ja, vad ni tycker.
Du är den enda som jag hört säga det.
Stämmer det är det väl bara att gratulera.
Men om man ser på mig och mina vänner, så finns det väl ingen gång som vi äter så mycket som då vi röker.
Och då är det oftast inga nyttiga saker.
På senare tid har vi dock börjat med tuggummin, det duger fin fint..

Så det du skriver är nog inte bullshit, jag menar, jag antar det är som du skriver.
Det är bara inte någon annan jag vet om, som det är lika för.
Cannabis sänker blodsockret och det är därför du blir sötsugen.
Metabolismen har jag ingen aning om, men för dig höjs den som det låter.
Citera
2006-11-09, 23:50
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Du är den enda som jag hört säga det.
Stämmer det är det väl bara att gratulera.
Men om man ser på mig och mina vänner, så finns det väl ingen gång som vi äter så mycket som då vi röker.
Och då är det oftast inga nyttiga saker.
På senare tid har vi dock börjat med tuggummin, det duger fin fint..

Så det du skriver är nog inte bullshit, jag menar, jag antar det är som du skriver.
Det är bara inte någon annan jag vet om, som det är lika för.
Cannabis sänker blodsockret och det är därför du blir sötsugen.
Metabolismen har jag ingen aning om, men för dig höjs den som det låter.

Nej har aldrig heller hört nån säga eller skriva här om att man går ner i vikt av CB, men det funkade som jag skrev bokstavligt talat tycker ändå det är skumt hur jag kunnat droppa så mkt i vikt så snabbt när jag aldrig har lyckats med det i mitt liv och dessutom käka grymt mycket.

meen är då jävligt nöjd att det har funkat, kunde inte blir bättre
Citera
2006-11-10, 00:23
Medlem
Jag kan väl hålla med litegrann. Det som händer mig är att jag röker i några dagar och sedan tar ett uppehåll på en vecka så äter jag nästan ingenting under uppehållsveckan. De senaste tre dagarna har jag bara ätit ett litet måltid om dagen. Jag blir inte hungrig helt enkelt.
Citera
2006-11-10, 00:37
Medlem
grojn-nies avatar
Tvärtom för mig, och det är kanske inte så konstigt. Choklad, kakor och chips, och dessutom i sjuka mängder är ganska så kaloririkt
Citera
2006-11-10, 00:45
Medlem
dumms avatar
Möjligheten finns ju att du röker och blir så godissugen att du går hela vägen ut till köket och på så vis motionerar lite

Nä, men grattis i alla fall =)
Citera
2006-11-10, 01:18
Medlem
fearzies avatar
jag blir bara fetare o fetare för varje jolle :>
Citera
2006-11-10, 01:20
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Stukad så blir jag inte alls sugen på socker eller godis, iofs käkar jag inte godis i vanliga fall heller men jag gillar verkligen inte att frossa bäng. Jag gick ner runt 10 kg under en period då jag mer eller mindre konstant rökte. Matlusten försvann till slut nästan helt o hållet, visserligen blev man hyffsat orkeslös ganska snabbt på dagen men man kan klara sig förvånansvärt länge på väldigt lite mat. Inget att rekommendera iallafall, det håller sig inte i längden.
Citera
2006-11-10, 10:55
Medlem
mummas avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,928698,00.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Acomplia

"Rimonabant (SR141716) is an anorectic anti-obesity drug. It is a CB1 cannabinoid receptor antagonist. Its main avenue of effect is reduction in appetite."

Du har nog rätt i det du säger...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in