Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Shoa = förintelsen av europas judar. Du tror väl på Förintelsen så som den är beskriven i den officiella historien?
Det där är ju en lurig fråga..om jag
tror på att nazityskland medvetet mördade judar? Ja, det tror jag på. Om jag tror att historieskrivningen är
sann är en anna femma. Här intar jag väl nån slags postmodern inställning till begreppet sanning och är väl liksom de flesta andra medveten om att segrarna alltid äger rätten till den officiella historieskrivningen.
Citat:
Påståendet om att alla som är skeptiska till Förintelsen är nazister/antisemiter borde vi ha lagt åt sidan för längesen, tycker du inte det?
Jag reagerade bara på att bli kallad Shoatroende.
Det är inte helt problemfritt att lägga insinuationerna om nazistiska/antisemitiska dolda agendor åt sidan. Du förstår säkert varför. Jag hade mycket enklare kunnat ta åt mig argument om huruvida någon förintelse ägt rum eller inte,
om det inte var så tydligt i så många fall att den person som lagt fram sina tvivel inte samtidigt haft en flerhundraårig bild av hur judarna dragit fram över Europa och andra värdsdelar som nån slags virusstam. Det gör att man tvekar inför vilka motiv som egentligen ligger bakom det påstådda tvivlet.
För mig finns det en stor skillnad mellan någon som misstror den offiiella historieskrivningen och någon som misstror historieskrivningen och lider av panisk fobi inför Bonnierdominansen inom svensk media.
Citat:
Så vad tror du hans syfte är? Anser du att han går revisionisternas ärenden?
Jag har inte läst Finkelstein. Rent praktiskt kanske han kan sägas "gå revisionisternas ärenden", men det är väl svårt att såga nånting om. Han har väl sett ett mönster som han upprörs av och som han vill göra sitt för att förhindra så gott han kan. Han kanske skäms lite extra för att han är jude? Men förnekar han förintelsen?
Citat:
Borde han hålla tyst?
Nej, varför skulle jag vilja att han höll tyst?
Citat:
Plockar han ut delar som verkar stödja hans agenda, ignorerar fakta och förlöjligar de vittnen som finns?
Som sagt, min kunskap om Finkelstein är ytlig. Jag har stött på honom i judiskkontrollerad svensk media
Men på A svarar jag troligen, det är ju brukligt. På B ingen aning, och på C nej, jag
misstänker att han inte förlöjligar vittnen. Ezzelino har ju fyllt den globalt tillåtna kvoten av vittnessmädelser.
Citat:
Ja, visst är det! Det måste betyda att du anser fängslandet av Irving, Rudolf, Zundel osv är helt åt helvete fel. Eller?
Jag tycker det är bizarrt.
Citat:
Några kommentarer kring Paul Rassinier och ADL?
Rassinier verkar ha varit en gullig en. Problemet med Rassiniers status som historiker, och hur man skall förhålla sig till honom framgår ju på diskussionen på
wikipediaTALK
ADL...tja, vad skall man säga om dem? Jag har varit i Israel och sett konservativa judar demonstrera, och dra igång hatkampanjer mot Rabin, så den här typen av propaganda är inget nytt. De bidrar inte direkt till fredsprocessen kan man väl säga...