• 1
  • 2
2006-11-15, 18:34
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag skrev bla detta nedan citerade från en av länkarena som du hade med i ditt ursprungsinlägg. Det var en som hette Morris som som skrev det om Finkelstein och jag tyckte att texten var träffande när det gällde vissa skribenter här på forumet.

"Plocka ut delar som verkar stödja deras agenda, ignorera fakta och förlöjliga de vittnen som finns"

Konkreta exempel? Skojar du?
Det är bara att gå in på vilken tråd som helst skapad av jultomten, så finner du allt detta I ÖVERFLÖD!!

/VV
Jag skiter väl i vad du anser om jultomten...
Nu var det nämligen inte tomten jag var intresserad av, utan vad du har för konkreta exempel på när Finkelstein plockar ut delar som "verkar stödja hans agenda, ignorerar fakta och förlöjligar de vittnen som finns". Det är detta tråden ska handla om, inte vad du tycker om skribenter på detta forum. Fattaru?
Citera
2006-11-16, 23:53
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Shoa = förintelsen av europas judar. Du tror väl på Förintelsen så som den är beskriven i den officiella historien?

Det där är ju en lurig fråga..om jag tror på att nazityskland medvetet mördade judar? Ja, det tror jag på. Om jag tror att historieskrivningen är sann är en anna femma. Här intar jag väl nån slags postmodern inställning till begreppet sanning och är väl liksom de flesta andra medveten om att segrarna alltid äger rätten till den officiella historieskrivningen.

Citat:
Påståendet om att alla som är skeptiska till Förintelsen är nazister/antisemiter borde vi ha lagt åt sidan för längesen, tycker du inte det?

Jag reagerade bara på att bli kallad Shoatroende.
Det är inte helt problemfritt att lägga insinuationerna om nazistiska/antisemitiska dolda agendor åt sidan. Du förstår säkert varför. Jag hade mycket enklare kunnat ta åt mig argument om huruvida någon förintelse ägt rum eller inte, om det inte var så tydligt i så många fall att den person som lagt fram sina tvivel inte samtidigt haft en flerhundraårig bild av hur judarna dragit fram över Europa och andra värdsdelar som nån slags virusstam. Det gör att man tvekar inför vilka motiv som egentligen ligger bakom det påstådda tvivlet.
För mig finns det en stor skillnad mellan någon som misstror den offiiella historieskrivningen och någon som misstror historieskrivningen och lider av panisk fobi inför Bonnierdominansen inom svensk media.

Citat:
Så vad tror du hans syfte är? Anser du att han går revisionisternas ärenden?

Jag har inte läst Finkelstein. Rent praktiskt kanske han kan sägas "gå revisionisternas ärenden", men det är väl svårt att såga nånting om. Han har väl sett ett mönster som han upprörs av och som han vill göra sitt för att förhindra så gott han kan. Han kanske skäms lite extra för att han är jude? Men förnekar han förintelsen?

Citat:
Borde han hålla tyst?
Nej, varför skulle jag vilja att han höll tyst?

Citat:
Plockar han ut delar som verkar stödja hans agenda, ignorerar fakta och förlöjligar de vittnen som finns?
Som sagt, min kunskap om Finkelstein är ytlig. Jag har stött på honom i judiskkontrollerad svensk media
Men på A svarar jag troligen, det är ju brukligt. På B ingen aning, och på C nej, jag misstänker att han inte förlöjligar vittnen. Ezzelino har ju fyllt den globalt tillåtna kvoten av vittnessmädelser.

Citat:
Ja, visst är det! Det måste betyda att du anser fängslandet av Irving, Rudolf, Zundel osv är helt åt helvete fel. Eller?

Jag tycker det är bizarrt.

Citat:
Några kommentarer kring Paul Rassinier och ADL?
Rassinier verkar ha varit en gullig en. Problemet med Rassiniers status som historiker, och hur man skall förhålla sig till honom framgår ju på diskussionen på wikipediaTALK
ADL...tja, vad skall man säga om dem? Jag har varit i Israel och sett konservativa judar demonstrera, och dra igång hatkampanjer mot Rabin, så den här typen av propaganda är inget nytt. De bidrar inte direkt till fredsprocessen kan man väl säga...
Citera
2006-11-17, 00:29
Medlem
quarks avatar
Citat:
Så vad säger ni; quark...

(Läs gärna de stora trådarna innan ni tar upp samma saker som ältats sedan detta delforums födelse… Ett klistrat index med länkar till de mest essentiella och givande trådarna vore nog en bra idé för moderatorerna att ta tag i, så vi slipper denna trista rundgång…)

Sök, och då hittar du nog inlägg av mig om Finkelstein, Rassinier, osv
Citera
2006-11-17, 10:08
Bannlyst
Citat:
Du kanske kan komplettera din post genom att ge ett par talande exempel på när Finkelstein plockar ut delar som stödjer hans agenda.

Jag tycker nog att mina exempel var ypperliga exempel på Finkelsteins "objektiva" framställning. Varför ignorerade han annars att ta upp de exemplen på intresset för förintelsen i USA före 1967 som den amerikanske forskaren tog upp?

Egentligen är Finkelstein helt värdelös för revisarna: han har inte en enda gång förnekat gaskamrarnas existens eller insatskommandonas framfart i östeuropa.

Däremot vänder han sig mot utnyttjandet av förintelsen, och där har han väl vissa poänger.

/Stan
Citera
2006-11-18, 20:32
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Stort tack till Kundalini för raka svar!
Och nej, Finkelstein förnekar inte Förintelsen. Det skulle vara hans dödsdom (både yrkesmässigt och privat) om han gjorde det. Det tror jag nog du håller med om.
Vad jag menar med att han av vissa kanske anses gå revisionisternas ärenden är att han dyker upp i diskussioner som dessa, och då alltid i revisionisternas favör. Hans litteratur finns ju även hos nazistiska/antisemitiska organisationer.
Jag tycker för övrigt att det är lite märkligt att du inte läst Finkelstein, med tanke på ditt stora intresse kring dessa frågor. Det kanske är därför jag får så få svar från alla Shoatroende; det är ingen som har någon vidare koll utöver det man fått sig itutat sedan skoltiden... Kanske är det så.

quark
Nu har jag sökt och fann följande:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=220789
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Säger han inte någonstans att deras aktier skulle gå ner så snart revisionisterna skulle ge upp?
Så mycket för dina åsikter om Finkelstein.

Gällande Rassinier så hänvisar du bl.a. till Pfannenstiel, som tyckte att Rassinier drog fel slutsatser. Du kallar honom ”typ” (en benämning som jag tolkar som nedsättande) (”typer som Rassinier och Butz”), och du skriver vidare ”Det dröjde till 1960 att Rassinier började tvivla på judeutrotningen. Revisionist blev han efter Eichman-processen. Det var alltså en psykologisk process i en ganska ostabil figur som blev värre. Rassinier var starkt anti-kommunistisk, och hans första publikationer handlar mycket om hur hemska de kommunistiska fångarna i Buchenwald var. Och att SS var snäll, i alla fall i jämförelse.”
http://www.flashback.org/search.php?searchid=9984074
Du ger inte mycket för Rassinier, med andra ord. Bra, då vet jag det.

Om Chomsky hittar jag ingenting från din penna. Finner heller ingenting om vad du tycker om ADL eller Jews Against Zionism.
Vore intressant om du och stanislav, Vänlige Viktor, Herr Lindholm, Easy666, smooker, Giovanni, Relay, Rallan, d00rkey osv, lika stilfullt som Kundalini, kunde ge raka och rediga svar i den här tråden.
Tack.
Citera
2006-11-18, 22:24
Medlem
quarks avatar
Citat:
quark
Nu har jag sökt och fann följande:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=220789

Så mycket för dina åsikter om Finkelstein.
Jag ser att jag där också citerade (i inlägg #5):
Citat:
Both my father and mother were survivors of the Warsaw Ghetto and the Nazi concentration camps. Apart from my parents, every family member on both sides was exterminated by the Nazis. My earliest memory, so to speak, of the Nazi holocaust is my mother glued in front of the television watching the trial of Adolf Eichmann (1961) when I came home from school. Although they had been liberated from the camps only sixteen years before the trial, an unbridgeable abyss always separated, in my mind, the parents I knew from that. Photographs of my mother's family hung on the living-room wall. (None from my father's family survived the war.) I could never quite make sense of my connection with them, let alone conceive what happened. They were my mother's sisters, brother and parents, not my aunts, uncle or grandparents.
Citat:
Gällande Rassinier så hänvisar du bl.a. till Pfannenstiel, som tyckte att Rassinier drog fel slutsatser. Du kallar honom ”typ” (en benämning som jag tolkar som nedsättande) (”typer som Rassinier och Butz”), och du skriver vidare ”Det dröjde till 1960 att Rassinier började tvivla på judeutrotningen. Revisionist blev han efter Eichman-processen. Det var alltså en psykologisk process i en ganska ostabil figur som blev värre. Rassinier var starkt anti-kommunistisk, och hans första publikationer handlar mycket om hur hemska de kommunistiska fångarna i Buchenwald var. Och att SS var snäll, i alla fall i jämförelse.”
http://www.flashback.org/search.php?searchid=9984074
Du ger inte mycket för Rassinier, med andra ord. Bra, då vet jag det.

Om Chomsky hittar jag ingenting från din penna. Finner heller ingenting om vad du tycker om ADL eller Jews Against Zionism.
Chomsky är en berömd språkvetare och har varit en intelligent kritisk röst i den amerikanska politiska debatten.

ADL - jag måste tänka hård vad det står för Anti-Defamation League. Jag har ingen uppfattning (man måste vara jude eller ha judar på hjärnan för sådant) och blandar dem alltid ihop med Jewish Defense League. Jews Against Zionism har jag ingen aning om - också en sådan intern judisk sak.
Citera
2006-11-19, 20:57
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Chomsky är en berömd språkvetare och har varit en intelligent kritisk röst i den amerikanska politiska debatten.
Ja, det tror jag alla känner till.
Vad jag är ute efter är alltså dina åsikter om Chomsky i relation till Faurisson, Chomskys relation till Finkelstein osv... Så som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd. Rediga och raka svar, vettu! Tala ur skägget!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in