2006-11-08, 22:42
Medlem
Är det bara jag, eller är "fika" svenskans mest jävla bögiga ord och sysselsättning någonsin?

Visserligen passar det verkligen bra till vad det beskriver, en samling människor som sitter och sörplar kaffe och smular i sig kakor i någon småborgerlig äckelsörja medans man konverserar och fnittrar till icke-ämnen.

Riktiga män fikar i alla fall inte. Antingen äter man eller tar sig en öl. Fika, fy fan, vad det för jävla skit egentligen?!

Vad tycker ni?
Citera
2006-11-08, 22:45
Medlem
levics avatar
Håller med, fika är ett riktigt jävla bögord, blir irriterad varenda gång jag hör nån använda det
Citera
2006-11-08, 22:47
Medlem
Creme Fraiches avatar
Seså, va inte så jävla anti...släng på er flanellskjortan då och ha ihjäl en bäver eller två, för det är väl manligt?
Citera
2006-11-08, 22:50
Medlem
Beldarans avatar
Riktiga män baserar inte sitt liv på såna ytligheter som att fika är ett löjligt ord och begrepp...
Citera
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoI
Riktiga män fikar i alla fall inte. Antingen äter man eller tar sig en öl.

Det där var så manligt vackert att jag fick en tår i ögat (på ett väldigt manligt vis)
Citera
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Fuck, jag fikar jämt!.. Ta en vettig kaffe (inget jävla bryggskit) och snacka skit äger, iaf om man skall jobba senare eller köra bil.. Likaså om man skall träffa damer, lagom påtvingad situation...
Citera
2006-11-08, 22:52
Medlem
Alladins avatar
Jag är i alla fall tillräckligt säker på min manlighet för att kunna ta en fika...
Citera
2006-11-08, 22:55
Medlem
Okej, ett gäng grabbar som bestämmer sig för att "gå och fika" kanske är i riskzonen, jag tror aldrig att jag varit med om något sådant. Om man ska fika sker det med det några av det motsatta könet, om ens det. Fikar väldigt sällan på "café". Dels därför att det kostar skjortan, dels för att behovet av att fika sällan infinner sig. Dricker knappt ens kaffe.
Ni som fikar: berätta med vilka ni gör det. Fikarast på jobbet räknas inte
Citera
2006-11-08, 22:58
Medlem
ha, jag trodde inte du menade fika i den vanliga benämningen när jag såg titeln
Citera
2006-11-08, 23:00
Medlem
Strifes avatar
Brukar gå hem till min mormor och ta en fika ibland. Då brukar jag vara glad, hon har alltid goda bullar och kakor att bjuda Strife på. Att det skulle vara bögigt tycker jag inte. Det Henkko skrev lät bra, läs det igen.
Citera
2006-11-08, 23:04
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Ni som fikar: berätta med vilka ni gör det. Fikarast på jobbet räknas inte
Jag fikar med både manliga vänner och kvinnliga.
Äta ska man ju ändå, och då kan man ju lika gärna prata också.

Kan tillägga att jag brukar ta ordentligt då jag fikar, inte bara en kaffe och en kaka.

Helst en stor räksmörgås, dricka och te..
Citera
2006-11-08, 23:08
Medlem
Slints avatar
Gillar inte ordet fika. Låter som fikon. eller fikus för den delen, men det spelar ingen roll.

Caféer är inget för mig. Sörpla i sig en stor kanna latte och sitta o mumsa i sig morotskaka - nej tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in