Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Enligt honom så gick det att få linux till att bli "nästan" en exakt kopia av windows?
Om detta nu är fallet att man kan modifiera linux till att bli så likt så att den vanliga användaren inte ser nån större skillnad. Samma funktioner och dylikt.
Om detta nu är fallet att man kan modifiera linux till att bli så likt så att den vanliga användaren inte ser nån större skillnad. Samma funktioner och dylikt.
Om man vill att allting ska se ut och bete som Windows så kan man ju lika väl använda Windows.
Sen måste jag hålla med pheno, linux-distar är lättare att använda när man väl vant sig. Det är ju mycket smidigare att söka efter och installera program i Synaptic än surfa runt på download.com och installera 37 olika trial-versioner innan man hittar ett app som passar. Generellt så håller FOSS-program högre kvalité och är mindre påträngande än sina respektive proprietära motsvarigheter.
Problemen är enligt mig
1) Vana. Det är svårt att ändra sitt arbetssätt, sitt sätt att tänka.
2) OEM-installationer. Något XP har monopol på för tillfället.
3) Standarder, dvs att Windows och Microsoft är så kåta på att ha sina egna fil-format istället för standarder. Tänker på doc, wmv, wma o.s.v.
Citat:
Det absolut största hindret till att jag gör det är att jag vet att de inte skulle fatta hur man får igång alla saker som bara funkar automagiskt i Windows. Typ - plugins och embedded video i Firefox.
Man måste installera massa codec-packs och nyare versioner av WMP för att det ska fungera felfritt i Windows. Samtidigt som man måste hålla tummarna för att man inte får virus med alla dessa codecs.